پیشرفت 76 درصدی کار در جهت رفت منطقه 2 آزادراه تهران، شمال

به گزارش مجله هاستفا، رئیس بنیاد مستضعفان در بازید مشترک رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرایی رئیس جمهور از منطقه 2 آزادراه تهران-شمال، از پیشرفت فیزیکی 76 درصدی باند اول این منطقه خبر داد.

پیشرفت 76 درصدی کار در جهت رفت منطقه 2 آزادراه تهران، شمال

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سید پرویز فتاح صبح امروز جمعه 29 بهمن در حاشیه بازدید مشترک با رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اجرایی رئیس جمهور از منطقه 2 آزادراه تهران-شمال، با اشاره به بازدیدهای دوره ای از این پروژه اظهار کرد: بازدید امروز صبح در امتداد بازدیدهای قبلی است که با حضور وزیر راه و سایر مسئولان دولت انجام شد تا با هماهنگی بیشتر بنیاد مستضعفان و دولت، مسائل و موانع پیشِ روی این پروژه برداشته شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به زمان بهره برداری از جهت رفت قطعه 2 آزادراه تهران شمال گفت: در حال حاضر 6.5 کیلومتر از جهت رفت در منطقه 2 که شامل تونل البرز به عنوان بزرگترین تونل خاورمیانه است تکمیل شده و کار در 16 کیلومتر دیگر این جهت ادامه دارد.

وی ادامه داد: در گزارش ارائه شده، اعلام شد که پیشرفت فیزیکی کار در جهت رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال بیش از 76 درصد است و خوشبختانه در جلسه امروز، بر روی زمان تکمیل این جهت در اسفند ماه 1401 تاکید شد.

فتاح با بیان اینکه تأمین منابع مالی این پروژه باید به صورت 50-50 از طریق بنیاد مستضعفان و دولت انجام شود اضافه کرد: سهم 50 درصدی بنیاد مستضعفان تا امروز به طور کامل پرداخت شده و دولت نیز تا نیمه امسال به تعهداتش عمل کرد ولی با توجه به هزینه های دولت و مسائل آنها در تأمین منابع، امروز مذاکراتی در خصوص تزریق منابع مالی از سوی دولت به این پروژه انجام گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه تمامی سیمان و میلگرد مورد نیاز این پروژه از طریق بنیاد مستضعفان تأمین می شود گفت: در جلسه امروز تاکید شد که اگر دولت بتواند در اسفند ماه امسال منابعی را به این پروژه تزریق کند، بهره برداری از جهت رفت منطقه 2 آزادراه تا سرانجام سال آینده قابل انجام است چراکه در صورت پیشرفت فیزیکی 2 درصد در هر ماه، جهت رفت این منطقه تا اسفند 1401 تکمیل خواهد شد.

به گفته فتاح عملیات اجرایی و احداث پل ها و تونل ها در جهت رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال در حال تکمیل است و بخش عمده کار، تأمین تجهیزات و تأسیسات است که نیازمند هزینه قابل توجهی است و در صورت تزریق منابع مالی سهم دولت، بهره برداری از این باند طی زمان بندی صورت گرفته انجام می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9863

به "پیشرفت 76 درصدی کار در جهت رفت منطقه 2 آزادراه تهران، شمال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 76 درصدی کار در جهت رفت منطقه 2 آزادراه تهران، شمال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید