ریاض برای خروج از لیست سیاه کودک کشی رشوه دیپلماتیک می دهد

به گزارش مجله هاستفا، به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، کارشناسان سازمان ملل اعلام کرده اند که عربستان در یمن مرتکب جنایت شده؛ اما پول های هنگفت ناشی از فروش نفت عربستان از طریق سیستم سیاسی رژیم آل سعود به سازمان های بین المللی تزریق می شود.

ریاض برای خروج از لیست سیاه کودک کشی رشوه دیپلماتیک می دهد

سید رضا صدرالحسینی، کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، در خصوص قرار دریافت نام ائتلاف سعودی در لیست سیاه کودک کشی از سوی سازمان ملل، با اشاره به اینکه ریاض برای خروج از لیست سیاه رشوه دیپلماتیک می­ دهد، بیان داشت: عربستان سعودی در طول بیش از دو و نیم سال گذشته جنایات غیر قابل انکاری را در یمن انجام داده است.

وی با توجه به اینکه نام عربستان سال گذشته میلادی علیرغم محاصره هوایی، زمینی، دریایی، رسانه ای و دیپلماتیک یمن در لیست سیاه سازمان ملل متحد به نام رژیم کودک کش و جنایتکار ثبت شده بود، گفت: با این حال با رشوه ای که عربستان به دبیر کل وقت سازمان ملل داد، نام این کشور از این لیست خارج شد و به جای آن در لیست حامیان حقوق بشر بین المللی قرار گرفت. این یک طنز تلخ سیاسی در تاریخ سازمان ملل بود.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با تأکید بر واکنش­ های سعودی­ها به اقدام اخیر دبیر کل سازمان ملل متحد اشاره داشت: پس از ادامه جنایات وحشیانه آل سعود علیه مردم انقلابی یمن، مجدداً نام عربستان در لیست سیاه جنایتکاران جنگی قرار گرفت. به نظر می­ رسد عربستان نسبت به این مسئله واکنش های دیپلماتیک را آغاز کرده است.

وی با اشاره به سفر ملک سلمان به روسیه گفت: مسئولان سعودی سفرهایی را به کشورهای مختلف داشته اند. پادشاه عربستان در چارچوب رشوه دیپلماتیک به مسکو سفر کرد و سفر ناموفق او در قالب یک سناریوی از پیش تعیین شده دیپلماسی - رسانه ای بسیار بزرگ جلوه داده شد تا شاید بتوانند افتضاح جنایت بار خود را کمی بپوشانند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با توجه به اینکه دبیر کل سازمان ملل متحد در یک آزمایش سخت قرار گرفته است، تأکید کرد: از یک طرف کارشناسان و بازرسان مؤسسات تخصصی سازمان ملل اعلام کرده اند که عربستان در یمن مرتکب جنایت شده است و از طرف دیگر پول های هنگفت ناشی از فروش نفت عربستان از طریق سیستم سیاسی رژیم آل سعود به سازمان های بین المللی تزریق می شود.

وی با تأکید بر آزمون بزرگ سازمان ملل گفت: دبیر کل سازمان ملل در برابر این آزمایش بزرگ قرار گرفته است که آیا در ریاست بر این سازمان می خواهد رشوه خوار کشورهای جنایتکار باشد یا به وظیفه قانونی خود عمل می­ کند و در برابر جنایات عربستان یک اقدام اجرایی انجام می­ دهد.

صدرالحسینی با اشاره به لزوم استفاده از این فرصت مطرح نمود: جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی در حال حاضر بهترین فرصت را یافته تا بتواند چهره کریه و جنایتکار آل سعود را در جهان افشا کند و مظلومیت مردم یمن را به سمع و نظر جهانیان برساند. امید می رود که با این اقدامات بتوان یک حرکت بزرگ اسلامی انجام داد و اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) را از اسلام متحجرانه وهابی تفکیک کرد و مردم جهان را آگاه ساخت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: تسنیم
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2821

به "ریاض برای خروج از لیست سیاه کودک کشی رشوه دیپلماتیک می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاض برای خروج از لیست سیاه کودک کشی رشوه دیپلماتیک می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید