تنش میان رهبران اروپا شدت گرفت، مکرون: چرا از یاری های ما به ایتالیا هرگز گفته نمی گردد؟

به گزارش مجله هاستفا، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری فرانسه گفت: ما بدون همبستگی قوی اروپا برای تامین امکانات بهداشتی و بودجه نخواهیم توانست بر بحران کرونا غلبه کنیم.

تنش میان رهبران اروپا شدت گرفت، مکرون: چرا از یاری های ما به ایتالیا هرگز گفته نمی گردد؟

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش روز شنبه فرانس 24، امانوئل مکرون روز شنبه به دنبال گفت و گوی سران گروه 20 که دیروز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید در گفت و گو با جند روزنامه ایتالیایی درباره تاخیر احتمالی فرانسه برای مهار کرونا در زمان وخیم شدن آن گفت: ما این علائم را به طور کامل نادیده نگرفتیم.

او با دفاع از عملکرد خود در این باره گفت: من از همان ابتدا با این بحران، زمانی که در چین آغاز شد، از نزدیک و جدی برخورد کردم.

مکرون همچنین توضیح داد: با نبود تمایل کشورهایی مانند آلمان ما نمی توانیم از این مبارزه رهایی یابیم.

او با اشاره به یاری های فرانسه و آلمان به ایتالیا برای مقابله با کرونا با تاکید بر این که اروپا نباید خودخواه باشد، گفت: صحبت های زیادی در خصوص یاری های چین یا روسیه وجود دارد، اما چرا از این که فرانسه و آلمان 2 میلیون ماسک و ده ها هزار لباس تحویل ایتالیا داده است چیزی گفته نمی گردد؟ این، کافی نیست و فقط یک آغاز است و نباید به خود اجازه دهیم از آنچه شرکا و رقبای بین المللی می گویند سردرگم شویم.

دو هفته پیش، نمایندگان مجلس اروپا اقدام دولت های آلمان و فرانسه در ممانعت از صادرات اقلام مورد احتیاج برای مقابله با کرونا از جمله ماسک تنفسی را به منزله خودخواهی دانستند.

او همچنین خواهان همبستگی قوی تر بودجه در اروپا شد و گفت: فرانسه در کنار ایتالیا است.

مکرون یادآور شد: اروپایی ها در ابتدای بیماری، هنگامی که چین متحمل بیشترین آسیب ها شد باارسال بیش از 50 تن تجهیزات به یاری این کشور رفت.

فرانسه و آلمان پس از آنکه در ابتدا از ارسال ماسک و دیگر تجهیزات برای یاری به مقابله با کرونا خودداری کردند به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند. اما در عوض، ایتالیا یک هواپیما مملو از ماسک و دستگاه های تنفس مصنوعی به این کشور به همراه پرچم های کوچک ایتالیا و چین ارسال و این اقدام تاثیر زیادی بر ایتالیایی ها گذاشت.

مکرون همچنین گفت: اروپا باید از چنین وضعیتی احساس غرور و قدرت کند اما ضروری است از این فراتر رود. بنابراین من به همین دلیل از همبستگی بودجه در مدیریت این بحران(کرونا) و پیامدهای آن دفاع می کنم.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه مکرون در اظهارات خود در نشست سران گروه 20 با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا به ویژه در قاره اروپا، به رهبران اروپایی درباره به خطر افتادن بعضی مهم ترین پایه های اتحادیه اروپا از جمله پیمان شنگن هشدار داد.

او به همتایان اتحادیه اروپایی خود هشدار داد که خطر شیوع ویروس کرونا، چنانچه دیگر کشورها همبستگی لازم در مقابله با این بحران از خود نشان ندهند، موجب می گردد تا پایه های اصلی (اتحادیه اروپا) همچون منطقه بدون مرز (شنگن) فرو ریزد.

اروپا در شیوع کرونا از چین پیشی گرفته و هم اکنون به عنوان مهمترین کانون این ویروس در دنیا است .ایتالیا با بیش از 86 هزار مبتلا و بیش از 9 هزار قربانی بیشترین صدمه را در اروپا و دنیا از ویروس کرونا متحمل شده است در فرانسه نیز تا به امروز حدود 33 هزار نفر مبتلا شده و حدود دو هزار نفر نیز جان باخته اند.

312 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3350

به "تنش میان رهبران اروپا شدت گرفت، مکرون: چرا از یاری های ما به ایتالیا هرگز گفته نمی گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنش میان رهبران اروپا شدت گرفت، مکرون: چرا از یاری های ما به ایتالیا هرگز گفته نمی گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید