شمار مبتلایان به کرونا در روسیه 28 نفر شد؛ لغو کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو

به گزارش مجله هاستفا، با ثبت هشت مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا، تعداد مبتلایان در روسیه به 28 نفر رسید، مسافرین بعضی کشورها در مسکو قرنطینه خواهند شد و شرکت های هواپیمایی محدودیت هایی را برای پروازها به مقصد کشورهای اروپایی اعمال نموده اند.

شمار مبتلایان به کرونا در روسیه 28 نفر شد؛ لغو کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ستاد عملیات مقابله با شیوع عفونت ناشی از ویروس کرونا اظهار داشت که هشت مورد جدید از آلودگی به ویروس کرونا در روسیه ثبت شده است. همه بیماران تبعه روسیه - شش بیمار در مسکو و دو نفر دیگر از منطقه مسکو هستند. دو نفر از مبتلایان در تماس با شخص آلوده و بقیه از مسافرین بازگشته از ایتالیا هستند.

بر اساس این اطلاعات، یکی از افراد آلوده کودک است. البته او کاملاً هیچ علائمی از بیماری ندارد و فقط فرد حامل است.

همه این افراد در محفظه ویژه عفونی بستری شده اند . حلقه اشخاصی که با افراد آلوده تماس گرفته اند هم تعیین و تحت نظارت قرار دارند.

بدین ترتیب ، تعداد کل مبتلایان در روسیه به 28 نفر رسیده است.

روسیه پروازهای هوایی به چند کشور اروپایی را محدود کرد

مقامات مسئول اقدامات مضاعفی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام داده اند. شرکت های هواپیمایی روسیه پروازهای خود به بعضی کشورهای اروپایی، از جمله ایتالیا ، آلمان ، اسپانیا و فرانسه را متوقف و یا بسیار محدود نموده اند.

علاوه بر این ، ممنوعیت موقت صدور ویزا به غیر از مشاغل تجاری ، بشردوستانه و رسمی برای شهروندان ایتالیایی در نظر گرفته شده است.

طبق مصوبه مقامات مسکو ، گردشگران خارجی که از کشورهای چین ، کره جنوبی ، ایتالیا ، ایران ، فرانسه ، آلمان و اسپانیا به پایتخت روسیه وارد می شوند، باید 14 روز در قرنطینه نگهداری شوند.

کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو به دلیل کرونا به سال بعد موکول شد

وزارت دفاع روسیه نیز اظهار داشت که در رابطه با شرایط فعلی مربوط به شیوع عفونت ویروس کرونا در سطح دنیا ، نهمین دور از کنفرانس امنیتی بین المللی در مسکو به سال 2021 به تعویق افتاده است.

قرار بود نمایندگانی از 115 کشور دنیا در این رویداد شرکت نمایند. این کنفرانس معمولاً در اواخر ماه آوریل هر سال برگزار می گردد.

همچنین در روسیه توصیه شده که تعداد مسابقات ورزشی و تفریحات جمعی کاهش یابد و مقامات فدرال نیز سفرهای کاری خود به استثنای موارد فوری یا برای اجرای دستورالعمل های رئیس جمهور یا نخست وزیر را لغو نمایند.

دانشمندان روسی هشدار داده اند که عفونت ویروس کرونا می تواند از شکل فعال به حالت مزمن تبدیل گردد. این فرضیه براساس شواهد بدست آمده از موارد عفونت مجددی است که طی چند ماه گذشته در چین رخ داده است.

ویروس کرونا به مراتب کشنده تر از آنفولانزای فصلی

قابل توجه است بدانیم ، موسسه آلرژی و بیماری های عفونی موسسه ملی بهداشت آمریکا اعلام نموده است که میزان مرگ و میر ناشی از عفونت ویروس کرونا 10 برابر بیشتر از آنفولانزا است.

بر اساس این اطلاعات، میزان مرگ و میر ناشی از آنفولانزای فصلی 1، 0 درصد است ، در حالی که همین میزان برای کرونا ویروس 1 درصد خواهد بود و این بدان معناست که ویروس کرونا، ده برابر کشنده تر از آنفولانزای فصلی است. ضمن اینکه ویروس کرونا بسیار سریعتر از آنفولانزا پخش می گردد و علائم آن نیز می تواند برای مدتی پنهان بماند. بنابراین ، شیوع ویروس جدید باید بسیار جدی گرفته گردد.

سازمان بهداشت دنیای شب گذشته بیماری ناشی از عفونت ویروس کرونا را یک بیماری همه گیر دنیای اظهار داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3138

به "شمار مبتلایان به کرونا در روسیه 28 نفر شد؛ لغو کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به کرونا در روسیه 28 نفر شد؛ لغو کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید