کرونا در اروپا، از پیش بینی رکود مالی چشمگیر در اروپا تا هشدار وزیر بهداشت آلمان

به گزارش مجله هاستفا، کمیسیون اروپایی در بحران کرونا انتظار رکود مالی چشمگیری را برای این اتحادیه داشته و وزیر بهداشت آلمان هم همچنان خطر کرونا را در کمین شهروندان ارزیابی نموده است.

کرونا در اروپا، از پیش بینی رکود مالی چشمگیر در اروپا تا هشدار وزیر بهداشت آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا در اروپا همچون اسب افسار گسیخته ای جولان داده و خرابی های بیشتری به بار می آورد.

اعتراض به محدودیت های ضد کرونایی در اسلواکی

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که در اسلواکی بازنشستگان و نمایندگان اپوزیسیون علیه محدودیت های ضد کرونایی از جمله اینکه افراد مسن تنها مواقع مشخصی می توانند برای خرید به بیرون بروند اعتراض نموده اند.

مشارکت اتحادیه اروپا درابتکار جهانی برای مقابله با کرونا

خبرها همچنین حاکی از آن است که سازمان بهداشت جهانی، اتحادیه اروپا و بسیاری کشورها می خواهند منابع خود را در مبارزه با ویروس کرونا به اشتراک بگذارند. یک ابتکار عمل جهانی باید کار داروها، تست ها و واکسن ها علیه ویروس کرونا را تسریع نموده و نتایج را در اختیار همه کشورها قرار دهد.

دبیر کل سازمان بهداشت جهانی در این باره گفته است: ما با یک تهدید مشترک روبرو هستیم که تنها به صورت مشترک می توانیم با آن مقابله کنیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که همه انسان ها دسترسی به همه ابزار در مقابله با کرونا را دارند.

صدر اعظم آلمان، رئیس جمهور فرانسه و سران بسیاری کشورها و نمایندگان سازمان های بین المللی حمایت خود از این ابتکار عمل را اعلام نموده اند. قرار است در 4 ماه می(15 اردیبهشت) در یک نشست با موضوع واکسن کرونا درباره گام های بعدی مشاوره هایی صورت گیرد. آمریکا در این ابتکار عمل بین المللی مشارکت نمی کند.

فرانسه هم می خواهد در اواخر ماه می در این باره تصمیم گیری کند که چه موقع کافه ها و رستوران ها باید شروع به کار نمایند. وزیر دارایی فرانسه در این باره گفته است که هیچ چیز بدتر از باز شدن عجله ای این اماکن و اجبار برای تعطیلی مجدد آن ها نیست. این هم برای رستوران داران و هم مردم دلسردی بزرگی است.

ظریف: آمریکا و اروپا نمی توانند بر پایه تفسیر اشتباه از قطعنامه 2231، ایران را موعظه نمایند

لهستان هم اعلام نموده که مدارس و کودکستان ها در این کشور تا 24 ماه می (4 خرداد ماه) تعطیل خواهد بود. لهستان از جمله اولین کشورهای اروپایی بود که اقدامات محدود نماینده ضد کرونایی را در این کشور تصویب کرد. این کشور هم گام با سایر کشورهای اروپایی کاهش گام به گام محدودیت های ضد کرونایی را در دستور کار قرار داده است.

بر اساس آمارهای منتشر شده در لهستان تا به حال 10759 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده و 463 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

کاهش محدودیت های ضد کرونایی در چک

در جمهوری چک هم به آرامی محدودیت های ضد کرونایی کاهش می یابد. براساس تصمیمات اتخاذ شده محدودیت های سفر و ممنوعیت های خروج برای شهروندان از روز آدینه لغو شده است. با این همه ممنوعیت سفر برای اتباع خارجی به این کشور همچنان ادامه دارد. کنترل ها در مرزها با آلمان و اتریش تا 14 ماه می (25 اردیبهشت) تمدید شده است.

بر اساس آمارهای رسمی در جمهوری چک تا به حال 7188 نفر به کرونا مبتلا شده و 213 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده ایتالیا هم می خواهد محدودیت های ضد کرونایی خود را در چهار هفته آینده به صورت گام به گام لغوکند.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ایتالیا کافه ها، رستوران ها و آرایشگاه ها می توانند از 18 ماه می (29 اردیبهشت ماه) دوباره شروع به کار نمایند. همچنان بعضی اقدامات محدود نماینده و رعایت فاصله اجتماعی در این کشور برای مقابله با شیوع کرونا برقرار است.

بر اساس آمارهای رسمی در ایتالیا حداقل 25500 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند. از 9 ماه مارس قرنطینه سخت گیرانه ای برای مقابله با شیوع کرونا در این کشور برقرار شد.

اتحادیه کارگری آلمان (DGB) هم اعلام نموده که برای اولین بار از زمان تاسیس در سال 1949می خواهد مراسم روز کار را در اول ماه می (12 اردیبهشت)را به صورت دیجیتالی برگزار کند.

ایالت زاکسن آلمان هم ماسک از چین و ویتنام وارد نموده است.

در ایالت براندنبورگ آلمان هم امکان تجمعات با حدود 50نفر اجازه داده می گردد.

درخواست سازندگان خودروی آلمانی برای گشایش مرزها

سازندگان خودرو در آلمان هم گگرددن مرزها را برای بهبود اوضاع مالی مناسب دانسته و خواهان آن شدند و تاکید نمودند که گگرددن مرزها باید یکی از اولویت ها در استراتژی خروج از محدودیت های ضد کرونایی باشد.

پیش بینی افزایش چشمگیر بیکاران در آلمان

بر اساس یک پیش بینی جدید دانشمندان بحران کرونا می تواند آثار بسیار شدیدتری از آنچه تا به حال ارزیابی شده بر بازار کار آلمان داشته باشد.

بر اساس ارزیابی موسسه بازار کار و تحقیقات حرفه ای (IAB) در صورت یک لغو گام به گام محدودیت های ضد کرونایی تا سرانجام امسال میلادی شمار بیکاران در این کشور به بیش از نیم میلیون افزایش می یابد. بر این اساس در ماه آینده شمار بیکاران موقتا به حدود 3 میلیون افزایش پیدا خواهد نمود.

همچنین این محققان پیش بینی رکود مالی برای آلمان در امسال میلادی را داشته اند و انتظار دارند که فراوری ناخالص ملی واقعی در امسال میلادی حدود 8.4 درصد کاهش پیدا کند.

خبرها حاکی از آن است که نقض قانون استفاده از ماسک برای مقابله با شیوع کرونا در ایالت بایرن آلمان می تواند تا 5 هزار یورو جریمه داشته باشد.

در ایالت بایرن آلمان از روز دوشنبه استفاده از ماسک در مرکز عمومی و تجارت ها برای افراد بالای 6 سال اجباری می گردد.

دولت سوئد هم به دلیل بی توجهی شهروندان به توصیه ها برای مقابله با کرونا به تعطیلی رستوران ها تهدید نموده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم کاهش بیشتر محدودیت های ضد کرونایی را درست ارزیابی ننموده است.

سه چهارم شهروندان آلمانی نگران عواقب مالی بحران کرونا

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که حدود 3 چهارم شهروندان آلمانی (73 درصد) انتظار رکود مالی در آلمان پیغامد بحران کرونا را دارند. تعداد افرادی که چنین دیدگاهی دارند نسبت به نظر سنجی قبلی حدود 26 درصد افزایش پیدا نموده بود. این نظر سنجی به سفارش زد دی اف آلمان انجام شد.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم با وجود بهتر شدن اوضاع همچنان از شهروندان خواسته است قوانین ضد کرونایی را رعایت نمایند.

اولین کاهش محدودیت ها برای شهروندان ساکن مناطق مرزی آلمان و فرانسه هم در دستور کار قرار گرفته است. وزارت کشور آلمان اعلام نموده خانواده هایی که در دو طرف این مرزها زندگی می نمایند می توانند مجددا و بعد از یک قرنطینه حدود 5 هفته ای همدیگر را ببینند.

وزیر بهداشت آلمان: خطر همچنان در کمین است

بعد از اولین کاهش محدودیت های ضد کرونایی در آلمان ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان تاکید نموده خطرات همچنان در کمین است. وی تاکید نمود که حتی اگر شمار مبتلایان در کشور رو به کاهش باشد اما همچنان شرایط ناامن و نامشصی حاکم است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم بابت معالجه بیماران سخت کرونایی در ایالت نوردراین- وست فالن از مقامات این ایالت تشکر کرد. وی در نامه ای به نخست وزیر این ایالت پیغام تشکر و قدردانی خود را ابلاغ کرد.

کاهش 10 هزار شغل در شرکت لوفت هانزا

رئیس شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان هم در بحران کرونا کاهش حدود 10 هزار شغل را انتظار دارد. وی در نامه ای به کارمندان این شرکت گفت: ناوگان هوایی حدود 100 هواپیما را از رده خارج نموده است.

پیش بینی رکود مالی شدید در اتحادیه اروپا

کمیسر صنایع اتحادیه اروپا هم کاهش رشد مالی 5 تا 10 درصد را در اتحادیه اروپا به دلیل شیوع کرونا پیش بینی نموده و تاکید نموده که اگر شرایط بهبود پیدا ننموده و موج دوم کرونا ایجاد گردد رکود مالی بدتری هم در انتظار اروپا خواهد بود.

جدیدترین آمارهای مبتلایان و تلفات کرونا در کشورهای مهم اروپایی

کرونا همچنان در اتحادیه اروپا جولان داده و قربانیان بیشتری می گیرد.

بر اساس جدیدترین آمارهای اعلام شده در اسپانیا تا به حال 219764 نفر به کرونا مبتلا شده و 22524 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 189973 نفر به کرونا مبتلا شده و 25549 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در فرانسه هم 158183 نفر به کرونا مبتلا شده و 21856 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 153584 نفر به کرونا مبتلا شده و 5577 نفر هم در اثر ابتلا به لین بیماری جان خود را از دست داده اند.

انگلیس هم به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته و تا به حال در این کشور هم بر اساس آمارهای اعلام شده 143464 نفر به کرونا مبتلا شده و 19506 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3577

به "کرونا در اروپا، از پیش بینی رکود مالی چشمگیر در اروپا تا هشدار وزیر بهداشت آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از پیش بینی رکود مالی چشمگیر در اروپا تا هشدار وزیر بهداشت آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید