کره جنوبی: برد موشک جدید کره شمالی به واشنگتن می رسد

به گزارش مجله هاستفا، لی ناک یون نخست وزیر کره جنوبی امروز آدینه برای نخستین بار بیان کرد : برد موشک جدید قاره پیمای کره شمالی برای هدف قراردادن آمریکا کفایت می نماید.

کره جنوبی: برد موشک جدید کره شمالی به واشنگتن می رسد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی ، وی در مراسم فارغ التحصیلان وزارت دفاع این کشور خاطر نشان کرد پرتاب این موشک موجی از نگرانی ها را از توسعه توان موشکی کره شمالی بوجود آورده است.

کره شمالی روز چهارشنبه قبل یک فروند موشک دوربرد قاره پیما از مدل هوا سونگ 15 را پرتاب کرد که پس از 53 دقیقه و یک هزار کیلومتر پرواز و در شرایطی که تا چهار هزار و 500 کیلومتر ارتفاع گرفته بود، در دریای ژاپن فرود آمد.

نخست وزیر کره جنوبی گفت: با توجه به این شرایط به دنبال همکاری با دیگر کشورها برای اعمال شدیدترین تحریم ها و بیشترین فشارهای مالی بر کره شمالی هستیم.

وی توضیح داد کره جنوبی و جامعه بین المللی آنقدر این فشارها و تحریم ها را ادامه خواهند داد تا کره شمالی برنامه هایی از این دست را کنار بگذارد.

لی گفت: آزمایش های فراوان موشکی بالستیک و اتمی کره شمالی نه فقط صلح و ثبات دنیا بلکه امنیت پیونگ یانگ را نیز تهدید می نماید و برای خود کره شمالی هم خطر بزرگی است.

وی تاکید نمود : این واقعیت را باید پذیرفت که کره شمالی نمی تواند به این شکل به برنامه های نظامی خود ادامه دهد و با این کار فقط روند فروپاشی خود را تسریع می نماید.

چین خواهان آن شده است کره جنوبی و آمریکا رزمایش های مشترک سالانه خود را متوقف نمایند تا کره شمالی نیز دست از موشک پرانی ها و آزمایش های اتمی به طور همزمان بردارد.

امروز همزمان لی چایه هان از نمایندگان مجلس از حزب حاکم دمکرات کره جنوبی گفت : درباره این پیشنهاد چین، شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین و مون جائه این رییس جمهوری کره جنوبی درک مشترکی دارند و در دیدارهای اخیر خود در آلمان و در ویتنام در این باره به طور مشروح گفت و گو نموده اند.

وی ابراز امیدواری نموده است سران کره جنوبی و کره شمالی بتوانند در نیمه اول دوره پنج ساله ریاست جمهوری مون با یکدیگر دیدار و گفت و گو نمایند.

رییس جمهوری کره جنوبی قرار است روز چهارشنبه دیدار رسمی خود را که چهار روز به طول می انجامد از چین شروع کند و همزمان با شی جین پینگ درباره کره شمالی به طور مشروح رایزنی و مذاکره خواهد نمود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: انتخاب
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1386

به "کره جنوبی: برد موشک جدید کره شمالی به واشنگتن می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی: برد موشک جدید کره شمالی به واشنگتن می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید