تهدیدات بانوی آهنین کره شمالی و ربودن خواب از چشمان بایدن

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران - گروه بین الملل: آمریکا و کره شمالی بر سر برنامه هسته ای و موشکی پیونگ یانگ دچار اختلاف هستند. سه دور ملاقات میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستاورد چندانی نداشت و پیونگ یانگ با خلع سلاح هسته ای موافقت نکرد.

تهدیدات بانوی آهنین کره شمالی و ربودن خواب از چشمان بایدن

در حال حاضر، دولت جدید آمریکا در حال آنالیز سیاست این کشور در رابطه با کره شمالی است و پیش بینی می گردد سیاست جدید واشنگتن ماه آینده اعلام گردد. جو بایدن از کیم جونگ اون به عنوان تبهکار نام برده و بر خلع سلاح هسته ای کره شمالی پیش از لغو تحریم های آمریکا و سازمان ملل متحد تاکید نموده است.

در این راستا، کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی به شدت به دولت جو بایدن حمله کرد. او گفت: دولت بایدن می خواهد بوی باروت را در سرزمین ما پخش کند. اشاره او به مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی است.

او در ادامه گفته است: گر آنها [دولت بایدن] می خواهند چهار سال آینده را راحت بخوابند، بهتر است همین اول کار شروع به اقداماتی نکنند که خواب را از چشمان آنها می رباید.

این اولین اظهارنظر مقامات کره شمالی درباره دولت جدید آمریکاست. کیم یو جونگ همچنین مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی را که هفته پیش شروع شد، به شدت محکوم نموده و سئول را به نواختن مارش جنگ متهم نموده است.

خواهر رهبر کره شمالی گفته است که اگر همسایه جنوبی این کشور بخواهد تحریک آمیزتر عمل کند، توافق نظامی بین دو کشور سرانجام می یابد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده مذاکرات مستقیم با کره شمالی با هدف خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره را شروع کرد اما آخرین ملاقات او و کیم جونگ اون در فوریه 2019 در هانوی هیچ نتیجه ای در پی نداشت. از آن موقع به بعد مذاکرات اتمی بین کره شمالی و آمریکا متوقف شده است. همچنین تنش میان دو کره نیز افزایش یافته است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به همراه لوید آوستین وزیر دفاع این کشور روز دوشنبه سفر آسیایی خود را به دو کشور ژاپن و کره جنوبی شروع کردند. این دو در مقاله مشترکی که در واشنگتن پست منتشر کردند، تاکید کردند که هدفشان از این سفر احیای روابط با دوستان و شرکای ایالات متحده آمریکاست.

تنش میان کره شمالی و آمریکا این روزها تشدید شده است و این پس از سفر دوره ای آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و لوید اوستن به ژاپن و کره جنوبی رخ می دهد که در آن از همکاری با متحدان واشنگتن برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی سخن گفت و این سیاست با رزمایش نظامی سالانه عظیم با کره جنوبی تقویت شد. کره شمالی این رزمایش را اوج اقدامات تحریک آمیز و آماده شدن برای جنگ قلمداد کرد.

تهدیدات بانوی آهنین یعنی کیم یو جونگ به مراتب از تهدیدات کیم جونگ اون رهبر کره شمالی علیه آمریکا شدیدتر و حضور نظامی آمریکا در کره جنوبی و جنوب شرق آسیا را به چالش کشیده است. خواهر فولادی رهبر کره شمالی دولت بایدن را به ربودن خواب از چشمان دولتمردان آمریکا تهدید کرد.

کره شمالی از سلاح هسته ای و برنامه موشکی خود که موشک های قاره پیما فراوری نموده است که می تواند عمق آمریکا را هدف قرار دهد، دست برنخواهد داشت.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا را به بازی گرفت و ترامپ نتوانست اندک امتیازی از پیونگ یانگ بگیرد و با خواری به واشنگتن بازگشت.

پیش بینی تحولات آینده این پرونده با توجه به افزایش تنش میان چین و آمریکا در برهه اخیر سخت است؛ اما آنچه باید مورد توجه قرار داد این است که چین که در زمینه تسلیحات دریایی از دشمن خود یعنی آمریکا قوی تر شده است و از حیث مالی هم طی پنج سال آینده قوی تر خواهد شد، اجازه خلع سلاح هسته ای کره شمالی به وسیله نظامی و تهدیدات آمریکا را نخواهد داد.

در واقع دولت بایدن که چین را دشمن نخست راهبردی خود دانسته است با آتش بازی می نماید و به دنبال کشاندن دامنه رویارویی به جنوب شرق آسیاست، شروع به تهدید کره شمالی که در برآوردی اشتباه آن را حلقه ضعیف تر می داند، نموده است اما تبعات این حرکات بسیار برای آمریکا سنگین خواهد بود.

اگر دونالد ترامپ به دست کیم جونگ اونگ رهبر کره شمالی خوار و خفیف شد بعید نیست که دولت بایدن هم که جای آن را گرفته است اگر دست به اقدامات تحریک کننده بزند، در معرض اهانت عظیم به دست کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی قرار گیرد.

خواهر رهبر کره شمالی بسیار موضع با صلابت و شدیدی علیه آمریکا و دولت جو بایدن در پیش گرفته است به ویژه که سئول را هم تهدید نموده است اگر دست به اقدامات تحریک آمیز بیشتری بزند، همه توافقات نظامی از بین خواهد رفت.

کره شمالی هم مانند ایران بر مخالفت با هرگونه مذاکره با آمریکا قبل از برطرف تحریم های مالی تحمیلی اصرار دارد و این در اظهار نظر سخنگوی کاخ سفید که به خبرنگاران گفت: ما به دنبال رایزنی با کره شمالی برآمدیم اما واکنشی دریافت نکردیم روشن می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7076

به "تهدیدات بانوی آهنین کره شمالی و ربودن خواب از چشمان بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدیدات بانوی آهنین کره شمالی و ربودن خواب از چشمان بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید