واکسن مدرنا دست کم چند ماه ایمنی ایجاد می نماید؟

به گزارش مجله هاستفا، متخصصان انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی که به طور مشترک در فراوری این واکسن فعالیت داشتند در نخستین مرحله آزمایش بالینی، پاسخ ایمنی 34 شرکت کننده بزرگسال، پیر و جوان را مورد مطالعه قرار دادند.

واکسن مدرنا دست کم چند ماه ایمنی ایجاد می نماید؟

آن ها در مقاله ای در مجله پزشکی نیوانگلند نوشتند: پادتن هایی که ویروس کرونا را از حمله به سلول های انسانی متوقف می نماید با توجه به گذشت زمان، همانطور که انتظار می رفت کمی کاهش یافت اما سه ماه پس از تزریق واکسن همچنان این پادتن ها در بدن همه شرکت کننده ها در آزمایش، بالا بود.

واکسن فراوریی شرکت مدرنا با نام mRNA-1273 در دو نوبت با فاصله 28 روز تزریق می گردد.

با این حال متخصصان اعلام نموده اند حتی اگر تعداد پادتن ها به مرور کمتر گردد باز هم جای نگرانی نیست.

متخصصان در این انستیتو گفته اند در صورت تزریق واکسن به احتمال زیاد اگر سیستم ایمنی بعدا و در فاصله زمانی دورتر، بار دیگر در معرض ویروس قرار گیرد، آن را به یاد می آورد و سپس می تواند پادتن های جدید فراوری کند.

این مطالعه نشان داد که واکسن نوع خاصی از سلول های ایمنی را فعال می نماید که به ایجاد به اصطلاح پاسخ حافظه یاری می نماید اما این موضوع تنها در مطالعات طولانی تر قابل تایید نهایی خواهد بود.

واکسن مدرنا در تاریخ 17 دسامبر از سوی کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا مورد آنالیز قرار می گیرد و پس از آن می تواند مجوز استفاده اضطراری را دریافت کند.

این واکسن مانند واکسن دیگر که توسط فایزر و بیون تک ساخته شده، مبتنی بر فناوری جدیدی است که مواد ژنتیکی را به شکل mRNA استفاده می نماید. آران ای پیغام رسان (mRNA) وظیفه اش، ارسال دستورالعمل های ژنتیک به بدن است.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6065

به "واکسن مدرنا دست کم چند ماه ایمنی ایجاد می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن مدرنا دست کم چند ماه ایمنی ایجاد می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید