هیات رسانه ای جمهوری آذربایجان به استان خراسان رضوی اعزام شد

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، این هیات فرهنگی و رسانه ای به منظور تقویت تعاملات رسانه ای میان ایران و جمهوری آذربایجان عصر روز پنجشنبه به وسیله مرز زمینی بیله سوار وارد کشور شده و از فرودگاه اردبیل راهی مشهد مقدس می شوند.

هیات رسانه ای جمهوری آذربایجان به استان خراسان رضوی اعزام شد

در سفر یک هفته ای این هیات رسانه ای 9 نفر از خبرنگاران، تصویربرداران و مدیران شبکه های تلویزیونی آ. تی. وی، آپا، اینتر. آذ، تلویزیون اجتماعی و خبرگزاری های سلام نیوز و اسپوتنیک. آذ جمهوری آذربایجان حضور دارند.

هدف از این سفر که همزمان با هفته وحدت و میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم(ص)، حضرت امام جعفر صادق(ع) و حضرت مسیح(ع) صورت گرفته، زیارت مرقد مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، معرفی شایسته فعالیت های آستان قدس رضوی و حرم مطهر هشتمین خورشید فروزان آسمان ولایت و امامت و همچنین شناسایی ظرفیت های مالی، فرهنگی، علمی و جاذبه های گردشگری استان خراسان رضوی به مردم مسلمان و شیعه جمهوری آذربایجان اعلام شده است.

پیش از این چندین گروه رسانه ای جمهوری آذربایجان به استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و تهران سفر نموده که بازتاب های خوب خبری در رسانه های جمهوری آذربایجان داشته است.

به گزارش خبرنگاران، یکی از مصوبات اجلاس سال 2010 آیسسکو در باکو که با حضور وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی برگزار گردید، انتخاب شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی دنیا اسلام در سال 2017 بود که اتفاق بزرگ و مهم ملی و بین المللی برای کشورمان محسوب می گردد.

همچنین شهر مشهد در سال آینده میزبان اجلاس دنیای آیسسکو نیز خواهد بود و به همین علت در سال پیش روی میلادی مشهد مقدس میزبان گروه های زیادی از هیات های رسانه ای و فرهنگی کشورهای مختلف اسلامی پیش از برگزاری این اجلاس می گردد.

گروه رسانه ای جمهوری آذربایجان نخستین گروه از هیات های رسانه ای اعزامی کشورهای اسلامی به پایتخت فرهنگی دنیا اسلام است.

صاحبنظران فرهنگی در این کشور با استقبال از انتخاب شهر مشهد به عنوان کانون گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی، این رویداد مهم فرهنگی را فرصتی ناب برای ترویج فرهنگ رضوی و زیارت می دانند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2910

به "هیات رسانه ای جمهوری آذربایجان به استان خراسان رضوی اعزام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیات رسانه ای جمهوری آذربایجان به استان خراسان رضوی اعزام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید