جاذبه های گردشگری اسپانیا

به گزارش مجله هاستفا، زیبایی های اسپانیا را پایانی نیست! این کشور اعجاب انگیز را بعضی به موسیقی اش، بعضی به پایکوبی سنتی اش، بعضی به سواحل رویایی و بعضی هم به معماری های خارق العاده می شناسند. بی شک همین تنوع در جاذبه های گردشگری ست که اسپانیا به عنوان کشوری با فرهنگی غنی و بی نقص به جهان معرفی نموده است. در ادامه با مهمترین جاذبه های گردشگری اسپانیا آشنا می شویم.

جاذبه های گردشگری اسپانیا

تنوع فرهنگی در اسپانیا باعث شده است تا مردم این کشور جز خونگرم ترین مردم اروپا محسوب شوند. جو اجتماعی شاد، جشن های متنوع، حرکت های دسته جمعی، موسیقی و پایکوبی، همگی یک فرهنگ متنوع و شاد را خلق نموده است.

گیتار و پایکوبی فلامنکو با فرهنگ مردم اسپانیا پیوند عمیقی دارد، پای کوبی و موسیقی فلامنکو نمادی است از اعتراض مردم اسپانیا علیه ظلم و ستم، در پایکوبی فلامنکو از حرکات و فرم های مخصوصی که هرکدام بیان نماینده داستان یا افسانه ای تاریخی ست استفاده می گردد. این موسیقی تحت تأثیر سبک ها و فرهنگ های مختلف به شکل امروزی درآمده و فلامنکو را به یکی از غنی ترین و فوق العاده ترین فرم های موسیقی جهان تبدیل نموده است.

علاوه بر تماشا نمایش های فلامنکو، گاوبازی، سیرک، استادیوم فوتبال و شاهکارهای معماری آنتونی گائودی هم از جاذبه های گردشگری به شمار می فرایند.

جاذبه های گردشگری اسپانیا / مادرید

مادرید مرکز کشور اسپانیا شهری پویا و معروف به شهر زنده در شب نمونه کوچک شده اسپانیاست، از دید برخی از گردشگران شاید زیبایی چندانی به نسبت بارسلون نداشته باشد، اما نمی توان منکر شد که بیش از نیمی از جاذبه های گردشگری اسپانیا از جمله میدان اصلی، موزه دل پرادو و کاخ سلطنتی در این شهر قرار گرفته و گردشگران بسیاری را تشویق می نماید تا در سفر به اسپانیا از این شهر تماشا نمایند.

موزه دل پرادو

موزه ای حیرت انگیز با سطح جهانی که می تواند از نظر وسعت و ارزش آثار نگه داری شده در آن با موزه لوور پاریس رقابت کند. در موزه دل پرادو 500 تابلوی نقاشی که از شاهکارهای مشهور جهان می باشد در 3 طبقه به نمایش گذاشته شده است تابلوهای بشارت، مسیح پاهای شاگردانش را می شوید و رویای یعقوب از معروف ترین آثار این موزه به شمار می فرایند. تماشا همه قسمت های موزه در یک روز تقریباً غیرممکن است، پس قبل از آغاز به بازدید از موزه راهنمای آن را مطالعه کنید تا قسمت های مورد علاقه خود را از دست ندهید.

موزه دل پرادو همه روزه به جز یکشنبه ها از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر باز است.

شما می توانید به وسیله خطوط 10-9-14 و 27 مترو خود را به موزه برسانید.

آدرس: Paseo del Prado, s/n, 28014 Madrid, Spain مادرید, اسپانیا

کاخ سلطنتی

کاخ مادرید، بزرگ ترین کاخ سلطنتی در اروپا که زمانی محل زندگی محل اقامت خانواده سلطنتی اسپانیا بوده است به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اسپانیا شناخته می گردد.

نمای اصلی کاخ از دوطبقه تشکیل شده که ستون های نمادین بسیار باشکوهی از آن بیرون زده اند، داخل قصر با سنگ های مرمر اسپانیایی تزیین شده علاوه بر این گچ بری های زیبا و نقاشی های جالب کاخ را به یک اثر تاریخی ماندگار تبدیل نموده است.

داخل قصر اتاق تخت پادشاه را می توانید ببینید که با آیینه ها و لوازم بسیار قیمتی تزیین شده که شکوه و عظمت خاندان سلطنتی را به رخ بازدیدنمایندگان می کشد.

اسلحه خانه سلطنتی از دیگر مکان های جالب است که سلاح های قدیمی استفاده شده در جنگ های چالز پنجم و سایر پادشاهان در آن به نمایش گذاشته شده است.

امروزه از این کاخ فقط برای برگزاری مراسم و جشن های رسمی استفاده می گردد و در باقی زمان ها ورود به کاخ برای عموم گردشگران آزاد است.

آدرس: Calle de Bailén, s/n, 28071 Madrid, Spain مادرید, اسپانیا

میدان اصلی مادرید

این میدان در زمان حکومت فیلیپ سوم ساخته شده و ازنظر سبک در نگاه اول، بیننده را به یاد میدان نقش جهان اصفهان می اندازد.

این میدان در زمان های مختلف کاربردهای متفاوت داشته است، در ابتدا برای مراسم گاوبازی و مسابقه شوالیه ها استفاده می شده، مدتی هم میدان اصلی شهر و مرکز تجارت بوده که مراسم اعلام پادشاه نو یا درگذشت قدیسین در این مکان برگزار می شده است.

اکنون اما به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا به وسیله مغازه های سنتی و قدیمی و فروشگاه احاطه و کافه های زیبا و دنج آن محل استراحت مردم مادرید پس از یک روز شلوغ کاری است.

جاذبه های گردشگری اسپانیا / بارسلون

بارسلون نه فقط به لطف معماری های عجیب و خاص معمار معروفش آنتونی گائودی، بلکه به علت گیتارنوازان دوره گرد و نقاشان خیابانی مجذوب کنندهترین جاذبه های گردشگری اسپانیا را در خود دارد. مطمئن باشید دریا، ساحل، شب های زنده و بیدار، نوای موسیقی شما را عاشق این شهر می نماید.

از بناهای تماشای مادرید کلیسای ساگرادافمیلیا، ساختمان کاسامیلا و کاسا باتلو، استادیوم نیوکمپ را می توان نام برد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگراد فامیلیا اولین جایی است که در بارسلون باید از آن بازدید کنید، این کلیسا که بعد از 130 سال همچنان در حال بازسازی است از پربازدیدترین بنای تاریخی در بارسلون می باشد.

بزرگی دیوانه وار و سبک معماری خارق العاده و بی مانندش نشان از هوش سرشار نابغه معماری جهان، آنتونی گائودی دارد.

به اعتقاد این معمار بزرگ، هیچ خط راستی در جهان وجود ندارد و به همین علت تمام خط های کلیسا دارای منحنی هستند که شگفتی این بنا را برای هر بیننده ای غیرقابل انکار می نمایند.

ساگرادا فامیلیا به عنوان ارزشمندترین جاذبه گردشگری اسپانیا در مرکز شهر بارسلونا و خیابان Carrer de Mallorca واقع شده است. برای رسیدن به کلیسا می توانید از خطوط مترو 5 و 2 بهره ببرید. با این حال گائودی در این مورد هم هوشمندی کامل داشته است، او این کلیسا را ازنظر موقعیت جغرافیایی در نقطه ای از شهر ساخته است که در هرکجای آن قابل تماشا باشد.

موزه کازاباتیو

این ساختمان با سبک معماری عجیب وغریب یکی دیگر از شاهکارهای معمار بی همتای اسپانیایی آنتونی گائودی است که بازدید از آن را نیاید از دست داد.

ساختمان کازاباتیو به خانواده باتیو که از تولیدنمایندگان متمول پارچه بودند، تعلق داشته و در حال حاضر به یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا تبدیل شده است.

نمای بیرونی ساختمان با سبک فانتزی و تخیلی خود که به شکل یک اژدها دیده می گردد، شما را به یاد داستان های ترسناک جن و پری می اندازد و هر بیننده ای را برای کشف این مجموعه اسرارآمیز به داخل می کشاند.

یکی از دیگر ویژگی های نمای بیرونی ساختمان وجود شیشه های تزئینی و سرامیک های روشن رنگی است که با به رخ کشیدن هنر معماری گائودی تأثیر اولیه خوبی بر روی بازدیدنمایندگان می گذارند.

موزه کازاباتیو برای بازدید عموم همه روزه از ساعت 9 الی 20 باز است، توصیه می گردد که بلیط های خود را از قبل به وسیله سایت https://www.casabatllo.es/en/online-tickets/ تهیه کنید.

ساختمان کازاباتیو در خیابان 43 گارسیا واقع شده است و برای رفتن به مترو شما می توانید از مترو گارسیا خط 2L 3L, 4L بهره ببرید.

استادیوم نیوکمپ

نیوکمپ بزرگ ترین استادیوم فوتبال در اروپا و استادیوم رسمی باشگاه بارسلونا اسپانیا است، این استادیوم پرافتخار که میزبان مسابقات بسیاری در رده های بالای بین المللی و فینال های لیگ قهرمانان اروپا بود، به یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا برای عاشقان فوتبال تبدیل شده است.

مجموعه نیوکمپ با ستارگان معروفی که همواره در خود داشته، یکی از محبوب ترین و پرافتخارترین باشگاه های فوتبال جهان است.

نیوکمپ یک استادیوم ساده نیست، بلکه مجموعه ای بزرگ و تماشای ست که هر بخش، داستان و موضوع خاص خود را دارد.

موزه افتخارات باشگاه از بخش های مجذوب کننده در این استادیوم که تاریخچه تیم بارسلونا را نشان می دهد، این موزه مملو است از لباس ها، کفش ها و پوسترهای تمام بازیکنان معروفی که برای این تیم افتخارآفرینی نموده اند، با قدم زدن در این مکان می توان مجموعه کوشش ها، شکست ها و پیروزی های قهرمانان بارسلونا را حس کرد.

کاستابراوا (Costa Brava)؛ ساحل خشن اسپانیا

کاستابراوا از جاذبه های گردشگری اسپانیا است که در شمال این کشور قرار گرفته و به ساحل خشن معروفیت دارد. این ساحل بیش از هر چیز به داشتن آب های گرم درمانی و دریای بسیار زیبا اما کمی خشن معروفیت دارد. کاستابراوا با داشتن اقامتگاه های شیک اما با قیمت مناسب به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین سواحل اسپانیا نیز به شمار می رود. پالز، دهکده ای خارق العاده با معماری قرون وسطایی و غذاهای سنتی، تسسادمار به عنوان آخرین شهر قرون وسطایی با ساحل زیبا و خیابان های سنگ فرش شده، دهکده سفیدپوش کاداکس و دهکده ماهیگیری بلانس از تماشای های منطقه کاستابراوا هستند.

ایبیزا (Ibiza)؛ زیبای شگفت انگیز اسپانیا

جزیره ایبیزا یک تنه بار نیمی از جاذبه های اسپانیا را به دوش می کشد. جزایر ایبیزا در دریای مدیترانه قرار گرفته و به علت داشتن سواحل حیرت انگیز و شب های همواره بیدار معروف است. این جزیره 40 ساحل مختلف داشته و در این بین ساحل بنیرس با آب های سبز - آبی توانسته بیشترین توجه را به خود جذب کند. انواع ورزش های آبی، دالت ویزا با بناهای تاریخی، پارک ملی سس سالینز با 178 گونه گیاهی و بیش از 210 نوع پرنده و بندر ایبیزا با هتل های مجلل و لوکس از جاذبه های ایبیزای زیبا هستند.

جزایر قناری (The Canary Island)؛ جزیره ای با منظره ها کارت پستالی

جزایر قناری یکی از آفتابی ترین منطقه ها جهانست که با داشتن فضایی بکر توانسته گردشگران لوکس پسند را به سوی خود جذب کند. نکته جالب توجه اینکه این جزایر از نظر نقشه تکتونبکی در آفریقا قرار گرفته و با شرقی ترین جزایر این قاره تنها 100 کیلومتر فاصله دارند. جزایر قناری از مجموعه جزایر بسیار کوچک تشکیل شده و 8 استان اصلی دارد که هر یک به طور جداگانه عنوان زیباترین جاذبه های گردشگری جهان را به خود اختصاص داده اند. تنریف (Tenerife)، فوئرته ونتورا (Fuerteventura)، گران کاناریا (Gran Canaria)، لانزاروته (Lanzarote)، لا پالما (La Palma)، لا گومرا (La Gomera)، ال هیرو (El Hierro) و لاگراسیوزا (La Graciosa) 8 منطقه مجذوب کننده جزایر قناری هستند.

موزه گونگهایم (Guggenheim Museum)؛ موزه مدرن اسپانیا

گوگنهایم با معماری خارق العاده از معروف ترین موزه های مدرن اسپانیاست که در شهر بیلبائو قرار گرفته است. این موزه خوان کارلوس اول در سال 1997 افتتاح شده و تا کنون توانسته بیش از 10 میلیون بازدید نماینده را به سوی خود جذب کند. شهر بیلبائو به لطف داشتن همین موزه به یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا تبدیل شده است. بنای موزه فضای 32.500 متر مربعی داشته و در کنار رودخانه نریون قرار گرفته است. نمای شیشه ای موزه با رودخانه در هم آمیخته و تصویری خارق العاده را به وجود آورده است.

خیابان لارامبلا (La Rambla)؛ قدیمی ترین خیابان بارسلونا

رامبلا قدیمی ترین خیابان بارسلوناست که به داشتن شب های همواره بیدار معروف است. درختان بلند که هر دو طرف خیابان را پوشانده اند، کافه های خیابانی، مراکز خرید بزرگ و هنرمندانی که در تمام ساعات روز در حال اجرای خیابانی هستند همه و همه از جاذبه های خیابان رامبلاس هستند. بیشتر گردشگران این خیابان را به خیابان شانزه لیزه پاریس توصیف می نمایند.

الحمرا (Alhamra)، هنر و زیبایی اسلام در اسپانیا

قصر الحمرا یادگار حکومت اسلام بر اسپانیاست که در شهر گرانادا قرار گرفته است. این قصر معماری شاهکار داشته و پیروز شده نامش را در لیست جهانی یونسکو به ثبت رساند. الحمرا بر فراز تپه ای بلند ساخته و از بخش های مختلفی از جمله کاخ اصلی، قلعه، مسجد و حمام و باغی زیبا تشکیل شده است.

تاکستان لاریوخا (La Rioja Vineyards)؛ طبیعتی بکر

تاکستان لایورخا از جاذبه های گردشگری اسپانیا محسوب می گردد که به داشتن مزارع و تاکستان های بسیار زیبا معروف است. اگر به تست نوشیدنی های مجذوب کننده و گشت و گذار در میان طبیعت علاقه دارید حتماً در سفر به اسپانیا از تاکستان لایورخا بازدید کنید.

بیشتر بخوانید …

هرآنچه که باید درباره قیمت تور اسپانیا بدانید

5 ترفند برای خرید مقرون به صرفه تور اسپانیا

5 شهر زیبا و مجذوب کننده اسپانیا

معروف ترین خیابان های بارسلون

اسپانیا و میراث های جهانی ثبت شده در یونسکو

هرآنچه که باید درباره قیمت تور اسپانیا بدانید

با شهر سویل در اسپانیا و تماشای های آن آشنا شوید

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9292

به "جاذبه های گردشگری اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید