هند وارد مذاکره با ایران برای حضور در پروژه خط لوله صلح شد

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران: سخنگوی وزارت نفت ایران از مذاکره هند با ایران برای حضور در پروژه ساخت خط لوله صلح اطلاع داد.

هند وارد مذاکره با ایران برای حضور در پروژه خط لوله صلح شد

به گزارش خبرنگاران، علیرضا نیکزاد رهبر در حاشیه دومین روز از برگزاری نمایشگاه هجدهم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران درباره حضور هند در ساخت خط لوله صلح (ایران-پاکستان-هند) گفت: با توجه به انگیزه به وجود آمده در هند به دلیل جدیت پاکستان در ساخت خط لوله صلح، دهلی نو در حال مذاکره برای مشارکت در این پروژه است.

وی اضافه کرد: خط لوله صلح در واقع ادامه خط لوله هفتم سراسری ایران است که بخشی از این خط لوله در خاک ایران و بخش دیگر آن در خاک پاکستان قرار گرفته است.

نیکزاد اظهار کرد: پیمانکاران ایرانی همانطور که 9 کیلومتر از این خط لوله از عسلویه تا ایرانشهر را احداث کردند در حال ساخت ادامه این خط لوله هستند.

وی با بیان این که همه سعی و کوشش ما این است که با توجه به احتیاج مبرم پاکستان به گاز و زودتر بهره مند شدن از این سوخت پاک، خط لوله صلح زودتر از موعد، به بهره برداری برسد.

ام ویرپا مویلی، وزیر نفت هند، چندی پیش گفته بود: دهلی نو در حال مذاکره با ایران و آمریکا درباره مسائل مرتبط با خط لوله صلح و تحریم های ایران است.

هند پیش تر علاقه مندی خود را برای مشارکت در ساخت خط لوله گازی صلح اعلام نموده بود، اما قیمت گاز و تامین امنیت جهت این خط لوله گازی در خاک پاکستان، تنها موضوعی است که با وجود احتیاج مبرم هند به انرژی، موجب تاخیر در انجام مذاکره و حضور این کشور در این پروژه گازی شده است.

دهلی نو سال 2 7 گفت گوهای رسمی درباره خط لوله صلح را به دلیل نگرانی های امنیتی در پاکستان متوقف کرد و ایران و پاکستان توافقنامه ها درباره اجرای این پروژه گازی را به صورت دو جانبه امضا کردند.

دولت پاکستان بی اعتنا به تحریم های آمریکا علیه ایران، 21 اسفند ماه 1391 ساخت بخش پاکستانی خط لوله ایران-پاکستان را شروع نموده است که با شروع صادرات گاز ایران به پاکستان در سال 2 14 میلادی، این کشور پس از ترکیه، دومین دریافت کننده گاز طبیعی از ایران خواهد بود.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1707

به "هند وارد مذاکره با ایران برای حضور در پروژه خط لوله صلح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند وارد مذاکره با ایران برای حضور در پروژه خط لوله صلح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید