مهجور ماندن زلزله کرمانشاه در صفحه یک روزنامه های امروز

به گزارش مجله هاستفا، مجله مهر: شب گذشته باز کرمانشاه لرزید؛ آن هم در روزهای اولین سالگرد زلزله سنگین سال گذشته؛ زلزله ای به قدرت 6.4 ریشتر که در عمق هفت کیلومتری زمین رخ داد و شدت آن کمی از زمین لرزه سال گذشته نداشت.

مهجور ماندن زلزله کرمانشاه در صفحه یک روزنامه های امروز

این بلای طبیعی تا به الان چیزی حدود 720 مصدوم بر جای گذاشت و خوشبختانه تلفات جانی را با خود در پی نداشت. اتفاقی که عده ای علت آن را به نبود خانه ای در این منطقه زلزله زده برای ویرانی نسبت دادند و عده ای دیگر از مقاوم بودن خانه های نوساز حرف زدند. اما با همه این ها بعد از رخ دادن این اتفاق همه فکر می کردند که تکرار این زلزله در کرمانشاه با همه تلخی ها و ترسی که به جان اهالی این خطه انداخته شاید باز تلنگر خوبی برای معطوف شدن دوباره توجهات به سمت این منطقه زلزله زده باشد. مردمانی که حالا بیش از یک سال است که رفته رفته به اسکان موقت در سرما و گرما عادت نموده اند و به امید ساختن سرپناهی دائمی و امن روزگار را با حداقل امکانات سپری می نمایند.

اما صد افسوس که انگار نداشتن تلفات جانی در کرمانشاه و یا عادی شدن زلزله در این استان آن طور که باید اهالی رسانه را به واکنش نشان دادن وادار ننموده است. کافی است نگاهی به صفحه یک روزنامه های کثیر الانتشار امروز به تاریخ 5 آذر بیندازید تا ببینید که سهم زلزله کرمانشاه در بازتاب رسانه ای مطبوعات چه اندازه بوده است. این در حالی است که بین روزنامه های پر تیراژ فقط سه روزنامه ایران (منصوب به دولت)، روزنامه صبح نو و روزنامه شهروند که به متعلق به هلال احمر است، تیتر یک خودشان را به زلزله کرمانشاه اختصاص داده اند و روزنامه هایی مثل کیهان، شرق، جام جم، ابتکار و ... تنها به عنوان خبر در گوشه بالایی یا به اصطلاح قسمت گوشواره صفحه یک بسنده کردند.

ولی قسمت غم انگیز ماجرا این بود که زلزله سنگین کرمانشاه در سایر روزنامه های پر فروش سراسر کشور حتی به اندازه یک تیتر کوچک در صفحات اول مطبوعات هم سهمی نداشته است!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 32

به "مهجور ماندن زلزله کرمانشاه در صفحه یک روزنامه های امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهجور ماندن زلزله کرمانشاه در صفحه یک روزنامه های امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید