مشوق های مالیاتی مجلس برای شرکت های بورسی

به گزارش مجله هاستفا، تهران (پانا) - مجلس شورای اسلامی در راستای تشویق سرمایه گذاری در شرکت های پذیرفته شده بورسی به منظور توسعه بخش های تولیدی و ایجاد فرصت های شغلی در سال 1401 مالیات درآمد سود تقسیم شده شرکت های مذکور را معاف از مالیات کردند.

مشوق های مالیاتی مجلس برای شرکت های بورسی

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (دوشنبه، دوم اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1401، با بند الحاقی 8 تبصره 2 ماده واحده لایحه موافقت کردند.

براساس بخش درآمدی بند الحاقی 8 تبصره 2 ماده واحده لایحه بودجه 1401؛

بندالحاقی8- به منظور تشویق سرمایه گذاری در شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس و ترغیب آنها به عدم تقسیم بخش بیشتری از سود اکتسابی و استفاده از منابع حاصل برای افزایش سرمایه و در نتیجه توسعه بخش های تولیدی و ایجاد فرصت های تازه شغلی در سال 1401 مالیات درآمد آن بخش از سود تقسیم نشده شرکت های مذکور که به حساب سرمایه انتقال می یابد(موضوع ماده 105 قانون مالیاتهای مستقیم) مشمول نرخ صفر مالیاتی است.

همچنین نمایندگان با بندالحاقی9 به تبصره 2 ماده واحده لایحه بودجه با 148 رأی موافق، 15 رأی مخالف، 2 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در صحن علنی مجلس موافقت کردند. در بند الحاقی 9 آمده است:

به منظور حمایت از توسعه ابزارهای مالی و همچنین تسهیل معاملات ابزارهای مبتنی بر کالا، مالیات بر ارزش افزوده کلیه کالاهایی که در قالب گواهی سپرده کالایی در بورس های کالایی کشور پذیرش می شوند، مادامی که در هر یک از بورس های کالایی مورد مبادله قرار می گیرند مشمول نرخ صفر مالیاتی می باشند. در صورتی که کالای پشتوانه گواهی سپرده ماهیتاً مشمول مالیات بر ارزش افزوده باشد مالیات مذکور، تنها یک مرتبه و در زمان تحویل فیزیکی کالا پس از کسر اعتبار مالیاتی وصول خواهد شد و وظیفه پرداخت مالیات مذکور بر عهده تحویل گیرنده نهایی کالای پشتوانه گواهی سپرده کالایی می باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9885

به "مشوق های مالیاتی مجلس برای شرکت های بورسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشوق های مالیاتی مجلس برای شرکت های بورسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید