عیدی کارمندان دولت در سال 1401 چقدر است؟

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، در حالی بخشنامه بودجه برای تدوین لایحه بودجه سال آینده به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است که در ضوابط اقتصادی آن و در بخش اعتبارات هزینه ای، مبلغ پاداش انتها سال به صراحت تعیین نیست، اما در بند (ج) این ضوابط اعلام شده که دستگاه های اجرایی مبلغ عیدی را مطابق ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه خود پیش بینی نمایند و تاکید بر این است که مبلغ قطعی پاداش انتها سال، به تصویب هیات وزیران می رسد.

عیدی کارمندان دولت در سال 1401 چقدر است؟

اما در ماده 75 قانون مدیریت خدمات کشوری امتیاز اندازه عیدی پاداش سرانجام سال کارمندان و بازنشستگان وموظفین معادل 5000 معین شده است. این در حالی است که در عیدی، امتیاز مربوطه در ضریب ریالی سالانه حقوق معین کننده است.

با این وجود چندی پیش که بخشنامه مربوط به شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت ابلاغ شده بود مبلغ عیدی به طور علی الحساب یک میلیون و 650 هزار تومان معین شد که به نظر می رسد محدوده عیدی کارمندان دولت در سال 1401 هم همین اندازه باشد، ولی در هر صورت با تغییر ضریب ریالی حقوق و مصوبه دولت می تواند دستخوش تغییر گردد.

در بودجه سال گذشته عیدی کارکنان یک میلیون و 200 هزار تومان پیش بینی شد، ولی در نهایت با توجه به تغییرات ضریب، هیات دولت در سرانجام سال اندازه عیدی را یک میلیون و 500 هزار تومان معین کرد.

در بودجه 1400 هم برآورد عیدی کارکنان یک میلیون و 500 هزار تومان برآورد شده که ممکن است با تغییرات اعمال شده در هیات دولت رقمی بالاتر مصوب گردد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8925

به "عیدی کارمندان دولت در سال 1401 چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عیدی کارمندان دولت در سال 1401 چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید