صدور دو پیام تسلیت به مناسبت درگذشت اسماعیل سعادت

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، در پیام اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری آمده است:

صدور دو پیام تسلیت به مناسبت درگذشت اسماعیل سعادت

درگذشت استاد فرزانه، شادروان اسماعیل سعادت، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، موجب تأسف و تأثر گشت. آن استاد بزرگوار نزدیک به هفتاد و پنج سال با تدریس ادبیات فارسی و ویراستاری و ترجمه کتاب و مقاله و مدیریت موسسات فرهنگی و علمی نقش شایسته ای در اعتلای فرهنگ و پاسداری از زبان فارسی ایفا کرد.

اینجانب این ضایعه را به خاندان محترم ایشان، اصحاب علم و دانش، به ویژه اعضای محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عموم ملت ایران تسلیت می گویم و از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت دارم.

در پیام نظام الدّین زاهدی، سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران نیز آمده است:

جناب آقای دکتر غلامعلی حداد عادل

ریاست محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسی جمهوری اسلامی ایران

درگذشت استاد اسماعیل سعادت، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، را به حضرت عالی و اعضای محترم فرهنگستان تسلیت عرض می کنم. آثار استاد فقید، به ویژه دانشنامه زبان و ادب فارسی که تحت سرپرستی مرحوم تهیه و نشر شده، در شناساندن زبان و ادب فرهنگ ایران زمین نقش مهمی بر عهده داشته است و نام استاد اسماعیل سعادت را ماندگار خواهد کرد. روح مرحوم شاد و جایشان در فردوس برین باشد.

چهارشنبه، دوازدهم شهریورماه 1399، زنده یاد استاد اسماعیل سعادت، عضو پیوسته فقید فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مدیر گروه دانشنامه تحقیقات ادبی، در سن 95سالگی دار فانی را وداع گفت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5063

به "صدور دو پیام تسلیت به مناسبت درگذشت اسماعیل سعادت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور دو پیام تسلیت به مناسبت درگذشت اسماعیل سعادت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید