سامانه جامع تجارت الکترونیک پست افتتاح شد

به گزارش مجله هاستفا، مدیرکل مهندسی عملیات پستی و امور پیمانکاران شرکت ملی پست با اشاره به ایجاد مرکز تجزیه و مبادلات خلیج فارس تهران با حداقل ظرفیت پردازش و رهسپاری 25هزار مرسوله در روز، بیان نمود: با راه اندازی این مرکز هوشمند، امکان آماده سازی مرسولات قراردادی پرترافیک در کمترین زمان ممکن فراهم شده است.

سامانه جامع تجارت الکترونیک پست افتتاح شد

محسن وطن پرست در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تغییر ماهیت فعالیت شرکت ملی پست با توسعه شبکه های اجتماعی و تجهیزات ارتباطی در سال های اخیر، اظهار کرد: گرایش مردم به خرید و فروش اینترنتی افزایش یافته و احتیاج مشتریان از ارسال نامه های کاغذی به ارسال بسته و امانت تغییر پیدا نموده است.

وی با اعلام رشد 54 درصدی ترافیک سرویس تجارت الکترونیک در سال 1399 نسبت به مدت مشابه سال گذشته از راه اندازی سامانه جامع تجارت الکترونیک شرکت پست و افتتاح آن در روزهای آینده اطلاع داد.

مدیرکل مهندسی عملیات پستی و امور پیمانکاران شرکت ملی پست با بیان اینکه اقبال مردم به خرید و فروش اینترنتی بیشتر از قبل شده، توضیح داد: با توجه به شیوع همه گیری و تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا برای ماندن در خانه، فعالیت شرکت ملی پست افزایش محسوسی داشته است و کارکنان پست هم همگام با سایر مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا در جهت تداوم و پایداری ارتباطات پستی ایثارگرانه فعالیت کردند، به طوری که ترافیک بسته و امانات پستی با یک جهش قابل توجه با 85 درصد رشد از حدود 27 میلیون در سال 1398 به 50 میلیون در سال 1399 رسید است و این فرایند صعودی در شش ماهه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته هم با رشد 40 درصدی همراه بوده است.

ایجاد فشار مضاعف بر واحدهای عملیاتی با رشد مرسولات پستی

وطن پرست ادامه داد: رشد غافلگیرکننده و معنادار مرسولات پستی منجر به ایجاد فشار مضاعف بر واحدهای عملیاتی به ویژه فرآیند پردازش مرسولات شد که جهت سامان دهی این شرایط بر اساس مطالعات اجرا شده مدل حمل و نقل شبکه خطوط پستی اصلاح و بر اساس کوشش جهادی و شبانه روزی همکاران در کمترین زمان، نسبت به راه اندازی شش هاب پستی منطقه ای شامل اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز، همدان و ساری اقدام شد. با راه اندازی این مراکز علاوه بر کاهش تمرکز 25 درصدی فرآیند آماده سازی و رهسپاری، مدت زمان سیر مرسولات پستی و بعلاوه کیفیت خدمت رسانی به مشتریان (با کاهش تعداد دفعات تخلیه و بارگیری و کاهش نقاط مبادله) بهبود پیدا کرد.

وی ایجاد مرکز تجزیه و مبادلات خلیج فارس تهران را با حداقل ظرفیت پردازش و رهسپاری 25هزار مرسوله در روز از جمله اقدامات اساسی در راستای ایجاد ظرفیت و بهبود کیفیت خدمات برشمرد و اضافه نمود با راه اندازی این مرکز هوشمند، امکان آماده سازی مرسولات قراردادی پرترافیک در کمترین زمان ممکن فراهم شده است.

مدیر کل مهندسی عملیات پستی و امور پیمانکاران بهره برداری از سیستم های مکاهمه هوشمند را با ظرفیت تجزیه 20 الی 25 هزار مرسوله در روز در مراکز استان های اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد را گام بلندی در راستای هوشمندسازی شبکه پستی دانسته و از ساخت سیستم پیشرفته پرظرفیت تجزیه مرسولات در هاب مرکزی لشگر با تکنولوژی روز جهان به وسیله صنعت گران داخی اطلاع داد که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

ایجاد 20 خط همجوار بین استانی در راستای یاری به بهبود تبادلات

وطن پرست ایجاد 20 خط همجوار بین استانی در امسال را از مهمترین اقدامات شبکه در راستای ظرفیت سازی، افزایش سرعت سیر و یاری به بهبود تبادلات بین استان های همجوار با توجه به پیوندهای نزدیک تر آنها با یکدیگر برشمرد و ابراز امیدواری کرد ایجاد خطوط مذکور سبب کاهش 10 درصدی تبادلات هاب مرکزی تهران و سایر هاب های منطقه ای گردد.

وی با اشاره به حضور پست در اولین نمایشگاه مجازی کتاب اسم کرد: شرکت ملی پست با تقویت ناوگان توزیع در بهمن ماه سال گذشته توانست حدود یک میلیون و 200 هزار کتاب را در قالب 810 هزار مرسوله جابه جا کند که این موضوع در شرایط شیوع کرونا دستاورد بسیار مهم و قابل توجهی بود که به دست همکاران شبکه پستی رقم خورد.

مدیر کل مهندسی عملیات پستی و امور پیمانکاران بعلاوه بهره برداری از سامانه اظهارنامه گمرکی بین المللی CDS را از جمله اقدامات موثر شرکت پست قلمداد کرد که بر اساس الزامات اتحادیه جهانی پست صورت پذیرفته است.

وطن پرست گفت با وجود اقدامات موثر اجرا شده در حوزه افزایش ظرفیت و توسعه زیرساخت ها، لیکن به علت وسعت شبکه، فرسودگی ناوگان و بعلاوه پیش بینی فرایند رو به رشد ترافیک در سال های آینده، پست جهت انجام تکالیف قانونی خود به ویژه در نقاط روستایی و دورافتاده به شدت احتیاجمند توجه مضاعف و حمایت بیش از پیش جهت سرمایه گذاری در حوزه های زیر ساختی نظیر حمل و نقل، توسعه و تجهیز مراکز مبادله است. ،ایسنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8845

به "سامانه جامع تجارت الکترونیک پست افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه جامع تجارت الکترونیک پست افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید