ساخت سکوی دریایی فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی نمونه شاخص خودباوری و اقتصاد مقاومتی

به گزارش مجله هاستفا، به همت متخصصان ایرانی بارگیری چهارمین سکوی دریایی فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی برای نصب در موقعیت خود از مجتمع کشتی سازی فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس شروع شد.

ساخت سکوی دریایی فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی نمونه شاخص خودباوری و اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار از ،چهارمین سکوی دریایی فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی با حضورمحمدباقر عالی رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای نصب در موقعیت خود در بندرعباس تکمیل و بارگیری شد.

محمدباقر عالی رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: اجرای این پروژه نمونه شاخص توانمندی داخلی، خودباوری و اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: با ساخت این سکو 150 میلیون دلار صرفه جویی ارزی شده است.

رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تشکر از حسن نیت وزارت نفت در واگذاری اجرای این طرح به متخصصان داخلی گفت:در شرایط خاص تحریم های یک سال اخیر بیشترین حجم داخلی بومی سازی را در سکو های فاز 14 پارس جنوبی شاهد بودیم.

محمدباقرعالی با همت متخصصان و توانمندی مهندسان کشور این سکو با تجهیزات 60 درصد داخلی و همت صددرصدی نیرو های داخلی احداث شد.

وی اضافه کرد: این سکو به وزن 3 هزار و 183 تن و ارتفاع 71 متر توان استخراج 14 میلیون متر مکعب گاز ترش دارد.

رییس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت:با ساخت سکو ها به دست متخصصان داخلی، کشورمان به جمع کشور های بزرگ سازنده سکو های نفت و گاز پیوسته است.

مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی نیز گفت: این سکو در فاصله 105 کیلومتری از ساحل عسلویه نصب می گردد.

محمد مهدی توسلی پور اضافه کرد: با نصب این سکو روزانه 14 میلیون مترمکعب گاز از میدان مشترک گازی ایران و قطر برداشت می گردد.

مدیر مهندسی ساخت این سکو نیز گفت: این سکوی سرچاهی برای بهره برداری از 11 حلقه چاه است که با نصب آن روزانه 25 هزار بشکه میعانات گازی و 100 تن گوگرد استخراج می گردد.

علی بخشیان اضافه کرد: این سکو دو هزار و 450 تن وزن و 27 متر ارتفاع دارد که تا عمق 71 متری نصب می گردد.

وی گفت: نصب این سکو روی بارج در بندرعباس یک روز و نیم طول می کشد و پس از چهار روز انتقال دریایی، به منطقه پارس جنوبی می رسد.

بخشیان گفت: این آخرین سکوی فاز 14 پارس جنوبی است که در آب های خلیج فارس منطقه پارس جنوبی نصب می گردد.

استاندار هرمزگان نیز گفت: ساخت این سکوی گازی در مدت سه سال و در شرایط تحریم دشمنان مصداق خنثی شدن تحریم ها در سال رونق فراوری است.

فریدون همتی اضافه کرد: خودباوری و دستیابی به فناوری ساخت سکو های گازی و در سایه خودباوری و تکیه بر نیرو های توانمند داخلی محقق شده است.

مجتمع صنایع دریایی کشتی سازی فراساحل ایران (ایزوایکو) در 37 کیلومتری غرب بندرعباس با هزار و 100 هکتار مساحت و 380 هکتار حوضچه آرامش، با هدف طراحی، ساخت و تعمیر انواع شناور ها و همچنین طراحی، ساخت و نصب انواع سازه های فراساحلی فعالیت می نماید.

ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 177

به "ساخت سکوی دریایی فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی نمونه شاخص خودباوری و اقتصاد مقاومتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت سکوی دریایی فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی نمونه شاخص خودباوری و اقتصاد مقاومتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید