خودروهای ناقص خودروسازان در انتظار تصمیم دولت

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران: در حالی خودروسازان 45 هزار خودروی ناقص در کف کارخانه دارند که کمیته خودروی وزارت صمت امروز مصوب نموده که این خودروها تکمیل شوند. حال این سوال مطرح می گردد که آیا خودروسازان برای تکمیل این خودروها احتیاج به مصوبه دولت داشتند؟

خودروهای ناقص خودروسازان در انتظار تصمیم دولت

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، جلسه کمیته خودرو امروز آدینه 23 خرداد 99 با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان دستگاههای نظارتی، معاونان وزارت صنعت و خودروسازان برگزار گشت.

بنا به اعلام خودروسازان، فراوری و تحویل گروه صنعتی ایران خودرو به ترتیب با 18 درصد و 50 درصد رشد و تحویل محصولات گروه خودروسازی سایپا نیز با 55 درصد افزایش روبرو بوده است.

در این جلسه علاوه بر آنالیز فرایند فراوری خودرو، مقرر گشت تا موضوع تخصیص ارز مورد احتیاج ترخیص قطعات خودرو با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی و گمرک ایران مورد پیگیری واقع گردد.

یکی از مصوبات جالب این کمیته اقدام برای تکمیل 45 هزار دستگاه خودروی موجود در کف کارخانه ها بود که در نوع خود مصوبه عجیبی است و این سوال را مطرح می نماید که آیا خودروسازان برای تکمیل این خودروها احتیاج به مصوبه دولت داشتند؟

موضوع قیمت خودرو نیز یکی از مباحث مطرح شده در جلسه امروز آدینه 23 خرداد کمیته خودرو بود که بر اساس آن مقرر گشت تا جلسات مشترکی از سوی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان حمایت با شورای رقابت برگزار گردد.

بر اساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو، تحویل خودروهای فروش فوق العاده ویژه ایام عید سعید فطر از هفته آینده شروع خواهد شد.

کاهش ارزبری و افزایش ساخت داخل قطعات خودرو، از جمله مصوبات دیگر کمیته خودرو بود که بر اساس آن مقرر گشت تا در جلسات بعدی کمیته خودرو، موضوع ساخت داخلی و کاهش ارزبری صنعت خودروی کشور مورد بحث و آنالیز قرار گیرد؛ ضمن اینکه خودروسازان مکلف شدند تا فهرست قطعات دارای ارزبری و میزان ارز مورد احتیاج آنها را به صورت هفتگی به کمیته خودرو گزارش دهند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4273

به "خودروهای ناقص خودروسازان در انتظار تصمیم دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای ناقص خودروسازان در انتظار تصمیم دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید