خبرنگاران 472 میلیارد تومان وام به مشاغل آسیب دیده از کرونا در فارس تعلق گرفت

به گزارش مجله هاستفا، شیراز-خبرنگاران-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: متولیان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در سراسر این استان در مجموع با 710 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده اند که از این میزان تا به امروز 472 میلیارد تومان تسهیلات به آنان پرداخت شده است.

خبرنگاران 472 میلیارد تومان وام به مشاغل آسیب دیده از کرونا در فارس تعلق گرفت

به گزارش خبرنگار خبرنگاران سهراب مختاری، سه شنبه در کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس اضافه کرد: این استان در حال حاضر در حوزه ثبت نام متقاضیان تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

وی، با بیان اینکه 42 هزار و 378 کارگاه استان فارس برای دریافت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا ثبت نام کرده اند،گفت: تا به امروز 472 میلیارد تومان تسهیلات به اینگونه کسب و کارها در این استان پرداخت شده که در این خصوص فارس، در رتبه چهارم کشور واقع شده است.

مختاری ادامه داد: در حال حاضر 12 هزار و 454 پرونده با تقاضای 218 میلیارد تومان تسهیلات کرونایی در اختیار شعب بانک های عامل استان فارس قرار گرفته است که باید زمینه پرداخت این وام ها تسهیل شود تا کسب و کارهای متضرر از شیوع ویروس کرونا در این استان از این ظرفیت بهره مند شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: شهرستان های گراش ،لارستان، مُهر و خرم بید عملکرد ممتازی در پرداخت تسهیلات کرونایی داشته اند،همچنین عملکرد شهرستان های فیروزآباد، مرودشت، استهبان، رستم، خنج و فسا در این زمینه نسبتا خوب بوده لیکن شهرستان های ممسنی، اقلید، کوار، بوانات و سپیدان عملکرد خوبی نداشته اند که باید در این مناطق تلاش آنها برای پرداخت این تسهیلات دوچندان شود.

در ادامه این نشست مصوب شد که حداکثر تا پایان دی ماه 99 دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در استان فارس در تعاملی تنگاتنگ، زمینه پرداخت تسهیلات کرونایی باقی مانده را به متقاضیان فراهم کنند.

اهالی فرهنگ، رسانه ،ورزش و گردشگری فارس برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت اقدام کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس همچنین در ادامه این نشست به موضوع دستورالعمل پرداخت تسهیلات حمایتی دولت برای مشاغل آسیب دیده از کرونا در حوزه گردشگری، ورزشی و فرهنگی که در روزهای اخیر ابلاغ شده است، اشاره کرد و گفت: به واحدهای اقامتی این استان که از شیوع کرونا آسیب جدی دیده اند بین 500 تا 9 هزار میلیون ریال تسهیلات کم بهره پرداخت خواهد شد.

مختاری اضافه کرد: ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ورزش و جوانان استان فارس باید فعالان بخش های مرتبط را شناسایی و با استفاده از روش های مختلف از جمله ارسال پیامک به آنها در مورد پرداخت این تسهیلات اطلاع رسانی کنند.

وی ادامه داد: به باشگاه های ورزشی نیز تا سقف 960 میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت خواهد شد که در این شرایط کرونایی می تواند به پایداری مشاغل و تدوام سرمایه گذاری ها کمک کند.

به گفته این مقام مسوول، اهالی قلم، فرهنگ و رسانه نیز می توانند از این ظرفیت ایجاد شده بهره مند شوند.

اشتغالزایی فارس در سامانه رصد اشتغال ثبت شود

مختاری، در بخش دیگر سخنان خود بر ثبت اطلاعات مربوط به اشتغالزایی دستگاه های اجرایی این استان تاکید و بیان نمود: تا یک ماه آینده باید اطلاعات مربوط به اشتغالزایی پیش بینی و محقق شده نهادهای مختلف در سامانه رصد اشتغال ثبت شده باشد و این موضوع همت و تلاش دستگاه های اجرایی را طلب می کند.

به گفته وی، در سال 99 پیش بینی اشتغالزایی دستگاه های اجرایی فارس 46 هزار و 327 نفر بوده که تا به امروز 23 هزار و 120 مورد آن در سامانه رصداشتغال ثبت شده است.

مسائل تعاونی ها را دریابیم

مختاری، در قسمت دیگری از مطالب خود بر رفع مسائل حوزه تعاون تاکید کرد و گفت: در سفر اخیر معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بانک توسعه تعاون به استان فارس، هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات برای بخش تعاون و تکمیل طرح های نیمه تمام این استان اختصاص یافت.

وی اضافه کرد: از سال 93 تا پایان سال 98 تعداد 2 هزار و 305 تعاونی در فارس تشکیل شده و در مدت یاد شده، رتبه نخست کشوری در حوزه تشکیل تعاونی ها به این استان تعلق گرفته است اما اکنون تعاونگران فارس، دغدغه هایی دارند که باید مدنظر مسوولان ارشد استانی قرار گیرد.

مختاری ادامه داد: رفع مسائل تعاونی های مصرف در حوزه اقتصادیات، عدم سیاست گذاری مشخص برای تعاونی های مصرف برای توزیع کالاهای اساسی و عضویت اتاق تعاون در ستاد تنظیم بازار، مشروعیت تعاونی های فعال در حوزه دامداری و مرغداری برای عرضه نهاده ها، رفع مسائل تعاونی های مرزنشین و چالش های عمرانی تعاونی های مسکن باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6310

به "خبرنگاران 472 میلیارد تومان وام به مشاغل آسیب دیده از کرونا در فارس تعلق گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 472 میلیارد تومان وام به مشاغل آسیب دیده از کرونا در فارس تعلق گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید