جاذبه های گردشگری ازمیر

به گزارش مجله هاستفا، هنگامی که صحبت از ترکیه، جاذبه های گردشگری ترکیه و شهرهای دیدنی و مجذوب کننده آن می گردد، بدون شک یکی از نام هایی که از آن صحبت به میان می آید، شهر ازمیر ترکیه است. ازمیر یکی از شهرهای مهم، پیشرفته، پرجمعیت و استراتژیک این کشور است که هم از نظر موقعیت جغرافیایی و هم کارکرد بسیبار حائز اهمیت است.

جاذبه های گردشگری ازمیر

ازمیر پس از استانبول و آنکارا، سومین شهر بزرگ و پر جمعیت ترکیه است. این شهر با مساحتی بالغ بر 7 میلیون و 340 هزار کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 4 میلیون و 400 هزار نفر، از پر تراکم ترین و بزرگ ترین شهرهای ترکیه می باشد. این شهر دارای جاذبه های گردشگری بسکمک است که در این مقاله قصد داریم با مهم ترین این جاذبه ها آشنا شده و اطلاعاتی هم از این شهر مهم به دست آوریم. با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های گردشگری ازمیر

ازمیر Izmir، نگین غرب ترکیه

ازمیر، مرکز استان ازمیر-غربی ترین استان ترکیه- است. استان ازمیر با توجه به موقعیت استراتژیک خود از اهمیت تجاری و مالی بالایی برخوردار است. این استان دارای 28 شهرستان است که شهر ازمیر به اسم بزرگ ترین، پر جمعیت ترین و مرکز این استان شناخته می شود که مشرفت به خلیج ازمیر هم می باشد. تاریخچه این شهر هم، همانند بسکمک از شهرهای مهم دیگر ترکیه، بسیار غنی و عمیق می باشد. تاریخ سکونت در این منطقه به نزدیک 6500 سال پیش و کمی قبل تر از تمدن تروا باز می شود.

از عصر آهن هم می توان رد پای تمدن هیتی ها و بالکان ها را در این منطقه مشاهده کرد. پس از آن هم این شهر در دروان های امپراطوری روم، بیزانس، عرب ها و امپراطوری عثمانی حوادث بسکمک را به چشم دیده و یکی از مهم ترین منطقه ها در این دوران ها بوده است. یادگار این دوران ها، آثار باستانی و کتیبه های به جای مانده از آن ها است که بیشتر در منطقه ها جنوبی ازمیر می تواند آن ها را مشاهده کرد.

ازمیر را می توان یکی از برترین شهرهای ترکیه از بسکمک از جهات دانست. این شهر علاوه بر اینکه یکی از مقاصد اصلی گردشگری و مسافرتی برای مسافران است، منطقه ای بسیار مجذوب نماینده برای زندگی کردن هم می باشد. ازمیر شهری پیشرفته است و از همین رو صنایع بزرگ، بخش های خدماتی وسیع و گسترده، سیستم آموزشی قوی و سیستم اداری سیاسی منظم را می توان در آن مشاهده کرد. بخشی از مهاجرین ایرانی که به با اخذ ویزای ترکیه قصد مهاجرت و زندگی در این کشور را دارند، ازمیر را به به اسم شهر محل سکونت خود انتخاب می نمایند. خبرنگاران مفتخر است در جهت اخذ ویزای ترکیه و مهاجرت به این کشور شما را کمک می رساند. با ما همراه باشید تا با مهم ترین جاذبه های گردشگری ازمیر آشنا شویم.

https://parsicanada.com/wp-content/uploads/2020/10/Izmir-22-1.mp4

جاذبه های گردشگری ازمیر

ازمیر ترکیه از منطقه ها گردشگری و زیبای این کشور می باشد که هر ساله گردشگران و مشتاقان بسکمک را از سرتاسر دنیا خصوصا ایران به سوی خود جذب می نماید. طبق آمارها، در سال 2019 در حدود 2 میلیون نفر از این شهر تماشا نموده اند و این آمار نسبت به سال های قبل رشد خوبی از خود نشان می دهد. همان طور که گفته شد، ازمیر سومین شهر بزرگ و پر جمعیت ترکیه و بعلاوه از قدیمی ترین و باستانی ترین منطقه ها فلات آناتولی است. از همین رو جاذبه های گردشگری این شهر را می توان به آثار باستانی و مکان های تاریخی، بنادر و سواحل، مراکز خرید و بازارهای نو و قدیمی و مکان های سرگرمیی گردشگری بزرگ و مدرن دسته بندی کرد. جاذبه های گردشگری ازمیر متعدد و متنوع بوده و در این مقاله تنها به معرفی بعضی از آن ها می پردازیم.

روستای شیرینجه Sirince

روستای شیرینجه یکی از منطقه ها دیدینی، گردشگری و سرگرمیی در جنوب غربی استان ازمیر است که می توانید با مسافرت به آن آرامش واقعی را به خود هدیه دهید. این دهکده کوچک در منطقه ای سرسبز و در میان مراتع زیبا و جنگل های پر از درخت واقع شده است. تمامی خانه های این روستا با معماری سنتی و به رنگ سفید و با سقف های شیروانی می باشند. جالب است که بدانید ابتدا یونانیان ساکن این روستا بودن که در دهه 20 میلادی ترک ها ساکن آن شدند. اگر در پی گشت و گذار در طبیعت، اقامت در منطقه ای خوش آب و هوا و آرام، مصرف مواد غذایی ارگانیک و سرگرمی در فضایی تمیز و آرام هستید، روستای شیرینجه مقصد شما است.

جاذبه های گردشگری ازمیر

شهر آبی ازمیر Aqua City

شهر آبی ازمیر که با نام Aqua City هم شناخته می شود در قسمت غربی ازمیر و مشرف به خلیج ازمیر ساخته شده است. این شهر آبی یکی از بزرگ ترین پارک های آبی ترکیه می باشد که به طور همزمان توانایی خدمات رسانی به 4 هزار نفر را دارا می باشد. در این پارک آبی می توانید به سرگرمیات آبی مختلف و متعدد پرداخته وتجربه لذت بخشی از بازی های آبی داشته باشید. در این مجموعه بزرگ بعلاوه رستوران های و کافه های متعددی وجود دارند که می توانید از خدمات متعدد آن ها بهره ببرید.

شهر آلاچاتی Alacati City

اگر در پی گشت و گذار در خیابان هایی زیبا، سنتی و آرام هستید شهر آلاچاتی ازمیر مقصد شماست. آلاچاتی به خاطر خیابان های سنگفرش مجذوب نماینده، ساختمان های زیبا و سنتی و آرامشی که در در اختیار دارد یکی از مجذوب نماینده ترین جاذبه های گردشگری ازمیر برای کسانی است که در پی آرامش می گردند. در این خیابان ها می توانید به گشت و گذار و خرید پرداخته و در حاشیه های کوچه و خیابان ها سری به کافه ها و رستوران ها زده و از امکانات آن ها هم بهره ببرید. بعلاوه سواحل آلاچاتی محل بسیار مناسبی برای موج سواری بوده و عهر ساله تعداد زیادی ورزشکار و علاقه مند به بازی های آبی برای موج سواری به این منطقه سفر می نمایند. آلاچاتی در فاصله تقریبا 70 کیلومتری جنوب غربی ازمیر واقع شده است.

پلاژ های ساحلی ازمیر Izmir Beach Plaj مقاصد

اگر فکر کردید ازمیر از مجذوب نمایندهیت های ساحلی برخوردار نیست، اشتباه فکر می کردید! ازمیر از مهم ترین منطقه ها ساحلی و بندری ترکیه است. درست است که بخشی از فعالیت های ساحلی این منطقه به تجارت، اقتصاد و رفت آمد های مربوط به آن ها اختصاص داده شده است، اما باز هم می توانید سواحل کم نظیر، زیبا و مجذوب نماینده آن ها را یافته از آن ها لذت ببرید. در بخش های مختلف ازمیر که به دریا منتهی می شوند می توانید در سواحل به قدم زدن پرداخته، به آفتاب گرفتن مشغول شده و از پلاژ های زیبا و مجذوب نماینده آن هم بهره مند شوید. می توانید در ساحل چشمه ازمیر به گشت و گذار ساحلی پرداخته، در ساحل ایلیچا به حمام لجن بپردازید، در پلاژ های پیرلانتا به آفتاب گیری و موج سواری مشغول شده و از آفتاب پلاژ آلتینکوم لذت ببرید. بعلاوه در ازمیر می توانید از امکانات و مجذوب نمایندهی پلاژ های بویالیک و آیایورگی هم بهره مند شوید.

جاذبه های گردشگری ازمیر

کلیسای سنت پلی کارپ Saint Polycarp Church

کلیسای سنت پلی کارپ یکی از میراث به جای مانده از قرن 17 میلادی است. در ورود به این کلیسا نقاشی ها زیبا و مجذوب نمایندهی را مشاهده می کنید که بیشتر آن ها در قرن 19 میلادی مورد بازسازی قرار گرفتند. جالب است بدانید که در دهه 20 یک آتش سوزی گسترده در اطراف این کلیسا رخ داد که منجر به تخریب تمامی ساختمان های اطراف آن شد. اما این کلیسا از این حادثه جان سالم به در برد.

شهر تاریخی افسوس Ephesus Archaeological Museum

اگر به بازدید از مکان ها تاریخی و خارق العاده علاقه مندید، ازمیر به هیچ اسم شما را نا امید نخواهد کرد. در این منطقه می توانید از شهر باستانی افسوس تماشا نمایید. افسوس، نمایانگر یکی از قدیمی ترین و قدرتمند ترین تمدن های منطقه می باشد. این تمدن مربوط به پانصد سال پیش از میلاد مسیح بوده و آرامگاه آرتمیس، ایزدبانوی شکار در این منطقه ساخته شده بود. اکنون از آن بنای بزرگ دیواره ها و ستون هایی بر جای مانده که می توانید آن ها را از نزدیک مشاهده کنید. گفتنی است معبد آرتمیس جز عجایب هفتگانه دنیا می باشد.

جاذبه های گردشگری ازمیر

ازمیر را از دست ندهید

با هر هدفی که به ازمیر مسافرت می کنید. این شهر شما را نا امید نخواهد کرد. در ازمیر می توانید از مراکز خرید بزرگ و کوچک خرید نموده، در خیابان های آن به پشت و گذار پرداخته، در سواخل داغ و مجذوب نماینده آن به آفتاب گیری و سرگرمیات آبی مشغول شده و در طبیعت زیبای آن به سرگرمی بپردازید. در ازمیر بعلاوه می توانید با سفر به روستاها و دهکده هایی همانند شیرینجه از اقامتی آرام و مجذوب نماینده لذت برده و می توانید در جنوب این منطقه به بازدید از خارق العاده ترین و مجذوب نماینده ترین آثار تاریخی به جای مانده از تمدن های پیشین بپردازید.

ازمیر بعلاوه شهری بسیار مناسب و مجذوب نماینده برای زندگی کردن می باشد. هر ساله تعداد زیادی مهاجر خصوصا مهاجران ایرانی برای ادامه زندگی به ازمیر مهاجرت می نمایند. این شهر با توجه به اینکه شهری توسه یافته بوده و از منظر سیاسی و مالی بسیار قدرتمند می باشد، یکی از برترین منطقه ها برای زندگی و پیشرفت در ترکیه است. اگر شما هم در پی اخذ ویزای ترکیه و اقامت در این کشور هستید، خبرنگاران مفتخر است در این جهت شما را همراهی می نماید.

منبع: پارسی کانادا
انتشار: 7 شهریور 1400 بروزرسانی: 7 شهریور 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8427

به "جاذبه های گردشگری ازمیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری ازمیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید