بانک جلبک یک ثروت ملی برای کشور است

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی با اشاره به اینکه نخستین بانک ذخایر ژنتیکی اختصاصی جلبک های ایران با سرمایه گذاری بخش خصوصی، راه اندازی شده است، بیان نمود: این بانک تحت عنوان بانک جلبک های ایران فعالیت می نماید.

بانک جلبک یک ثروت ملی برای کشور است

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری اضافه کرد: این بانک در نظر دارد با گردآوری سویه های خالص بومی و غیر بومی جلبک مرجع مناسبی را برای استفاده پژوهشگران، محققان، کارآفرینان و صنعتگران کشور فراهم آورد و با ایجاد این زیرساخت اساسی جاده علم و عمل را برای مردم هموار کند.

قانعی با بیان اینکه بانک ملی جلبک ایران به صورت تخصصی در زمینه جمع آوری، نگهداری و بهره برداری از گونه های مختلف جلبکی اعم از گونه های بومی و یا غیر بومی کشور ایران فعالیت دارد، مطرح نمود: پس از شناسایی و جمع آوری گونه ها، طرح های مختلف تحقیقاتی و توسعه ای در زمینه صنایع غذایی، دارویی، آرایشی بهداشتی، انرژی، محیط زیست و آب و فاضلاب بروی آنها انجام می گیرد.

وی ادامه داد: پس از فراوری محصولات اولیه به تجاری سازی و تحقیقات و توسعه بازار طرح های نهایی پرداخته و با ارتباط با صنعتگران متبحر به فراوری صنعتی و انبوه محصولات می پردازیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 334

به "بانک جلبک یک ثروت ملی برای کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک جلبک یک ثروت ملی برای کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید