افشارزاده: اگر زمان به عقب برمی گشت به استقلال نمی رفتم، اولویت مربیان خارجی از کی روش تا بقیه پول است

به گزارش مجله هاستفا، بهرام افشارزاده، مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال با اشاره به زمان حضورش در این باشگاه تهرانی گفت: اگر زمان به عقب بازمی گشت، این سمت را نمی پذیرفتم.

افشارزاده: اگر زمان به عقب برمی گشت به استقلال نمی رفتم، اولویت مربیان خارجی از کی روش تا بقیه پول است

بهرام افشارزاده در تبادل نظر با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره پتانسیل جزیره کیش در بحث میزبانی های ورزشی گفت: کیش با توجه به زیر ساخت ها و امکانات شامل هتل، هوای مناسب و عدم وجود ترافیک، بستر مناسبی برای تیم هایی است که اردوی میان مدت دارند. آقای مظفری، رئیس منطقه آزاد کیش علاقه مند است کمپ های ورزشی رشته های مختلف در این جزیره برگزار گردد. ما در تلاشیم تا میزبان مسابقات اکو باشیم . آقای مهرعلیزاده علاقه دارد مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در کیش برگزار گردد و ما هم موافقت کردیم.

وی اضافه نمود: در کیش امکانات ویژه ای برای تمام رشته ها وجود دارد و تیم های اعزامی به المپیک با توجه به هزینه بالای هواپیما و ارز، می توانند اردوهای خود را در کیش برگزار نمایند. این امکانات در اختیار وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک قرار می گیرد، چراکه علاقه مندیم تیم های ما در المپیک 2020 پیروز شوند. مؤسسه ورزش کیش نیز این برنامه را دارد تا تیم ها به راحتی از این امکانات استفاده نمایند.

دبیر شورای ورزش و تربیت بدنی سازمان منطقه آزاد کیش در مورد تأثیر میزبانی ها در معرفی چهره ایران گفت: اخیراً 12 تیم خارجی از اروپا، آفریقا و آسیا برای مسابقات کبدی جوانان جهان در کیش حضور داشتند و وقتی امکانات و حمایت دولت از ورزش و امنیت ایران و این جزیره را دیدند، سفیران خوبی برای معرفی ایران خواهند بود. در دو ماه گذشته مسابقات تکواندو نیز برگزار گردید. وقتی میهمانان با برخورد مناسب روبه رو می شوند، این می تواند در بزرگداشت فرهنگ ما و همچنین نشان دادن امنیت کشور ما نقش مهمی داشته باشد.

افشارزاده درباره پتانسیل جزیره کیش برای میزبانی تورنمنت های بزرگ اشاره نمود و گفت: ما 14 زمین تنیس عالی داریم که اروپایی ها می توانند در این فصل از آن استفاده نمایند. روزانه چند پرواز از دبی به کیش می رود که حضور در کیش را آسان تر نموده است.

افشارزاده تأکید کرد: نشست شورای المپیک آسیا قرار بود در کیش برگزار گردد، اما با توجه به اینکه این نشست در خرداد یا اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد و این زمان برای کیش فصل گرمی خواهد بود، نشست به تهران منتقل شد.

وی در مورد شرایط ورزش کشور در فاصله هشت ماه مانده تا المپیک گفت: این دوره المپیک استثناست، چون در شرایط خاص اقتصادی هستیم. در ادوار گذشته محدودیت اقتصادی نداشتیم ، اما این دوره شرایط متفاوت است. سهمیه دریافت از نظر کمیت مهم است و مهم، کیفیت سهمیه ها و کسب مدال است. تیم ها به تدارکات خوب و اردوهای ویژه ای احتیاج دارند تا توان فکری و عملی خود را بالا ببرند. علاوه بر آن تجهیزات نیز اهمیت زیادی دارد. برای مثال در تیراندازی به فشنگ و سلاح های به روز احتیاج داریم.

افشارزاده مطرح کرد: باید به ورزشکارانی که شانس کسب مدال دارند، توجه ویژه ای گردد. باید رسیدگی لازم و ارزشیابی درباره آنها انجام گردد و رؤسای فدراسیون های المپیکی، گزارش های خود را ارائه و مسائل از سوی مسئولان رصد و حل گردد. نباید فراموش کرد که کشورهای جهان در رشته کشتی و تکواندو بیکار نبودند تا مدال ها به ما برسد و با امکانات و شرایط بهتری تمرین می نمایند. کمیته ملی المپیک با توجه به رسالت خود باید به تکواندو، وزنه برداری، کشتی، شمشیربازی، دوومیدانی و تیرانداری با کمان نگاه ویژه داشته باشد. حتی باید برای بازی های آسیایی و المپیک بعدی هم به سایر رشته ها توجه گردد.

دبیر اسبق کمیته ملی المپیک یادآور شد: بازی های المپیک یک آوردگاه بزرگ است که کشورها با تمام آمادگی خود در آن شرکت می نمایند و حضور ما باید قدرتمند باشد. آماده کردن ورزشکار، ساختن یک ساختمان نیست که بنا را با آهن و سیمان بالا ببرند. بلکه ورزشکار احتیاجمند زمان است تا از نظر فکری و جسمی آماده گردد. اعزام ورزشکاران در صورت احتیاج به اردوهای برون مرزی و استفاده از امکانات کشورهای پیشرفته، یاری زیادی به آمادگی حداکثری ورزشکاران خواهد نمود.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا از حضورش در این باشگاه رضایت داشته است یا خیر، گفت: آن موقع یک موقعیت استثنائی بود که به استقلال رفتم. من استقلال را دوست دارم و با این تیم زندگی کردم، اما به خاطر دکتر گودرزی (وزیر پیشین ورزش و جوانان) به این باشگاه رفتم. اگر زمان به عقب برمی گشت، به استقلال نمی رفتم. دیگر هیچ وقت به جایی که معیارهای ویژه ای ندارد، نمی روم. باشگاه ها رسالت خود را نمی دانند و فقط تیمداری می نمایند.

افشارزاده ادامه داد: باشگاه ها نتوانسته اند به خوبی رضایت مردم را فراهم نمایند. زمانی که در باشگاه بودم، خوشبختانه تماشاگران، مردم، بازیکنان و مربیان به من احترام می گذاشتند، اما معتقدم افرادی باید در این تیم باشند که تیم نتیجه بگیرد. هر کسی که وارد استقلال و پرسپولیس می گردد، علاقه مند به پیروزیت این تیم هاست و زیبنده این افراد نیست که به آنها اهانت گردد.

وی درباره عملکرد تیم استقلال در مسابقات لیگ برتر تأکید کرد: استقلال در این مدت خوب بازی نموده و یک سر و گردن از تیم های دیگر حتی پرسپولیس بهتر بوده است. امیدوارم این فرایند ادامه داشته باشد.

افشارزاده در واکنش به تهدید مربیان خارجی برای ترک تیم ها به دلیل مسائل اقتصادی در فوتبال ایران گفت: ای کاش فدراسیون فوتبال برنامه ریزی می کرد و از مربیان جوان داخلی استفاده می کرد، مربیان، لژیونرها و بازیکنان قدیمی را به دوره های آموزشی می فرستادند و می توانستند از مربیان جوان استفاده نمایند تا ملعبه دست مربیان خارجی نباشیم. یک مربی اول باید به کشوری که در آن کار می نماید، عِرق داشته باشد و شرایط آن را بداند.

اولویت اصلی مربیان از کی روش گرفته تا سایر مربیان خارجی، پول است. وی ضمن بیان این جمله اعلام نمود: باید مربیان گمنامی که بازیکنان را ساخته اند، شناسایی و آموزش دهیم. می توان از توانایی آنها استفاده کرد و اگر مربیان داخلی انسجام داشته و تفرقه نداشته باشند، با آموزش می توانند جای مربیان خارجی را بگیرند. ما روی مربیان داخلی سرمایه گذاری نکردیم و آنها فقط از این تیم به تیم دیگر رفته اند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که که آیا او واقعاً استقلالی بوده است یا خیر، گفت: من دبیرکل کمیته ملی المپیک بودم و تمام تیم ها و رشته های ورزشی را دوست دارم. در آن موقع هم باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام می دادم.

وی در انتها گفت: حرکت خوبی که استقلال شروع نموده با یاری طرفداران به نتیجه خواهد نشست و این تیم می تواند قهرمان لیگ برتر گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1733

به "افشارزاده: اگر زمان به عقب برمی گشت به استقلال نمی رفتم، اولویت مربیان خارجی از کی روش تا بقیه پول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشارزاده: اگر زمان به عقب برمی گشت به استقلال نمی رفتم، اولویت مربیان خارجی از کی روش تا بقیه پول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید