80 درصد میگوی گلستان صادر می گردد، فراوری بیش از 2500 تن میگو

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، سید جواد قدس علوی در جلسه با مدیر کل امور اقتصادی استانداری با بیان این که فصل پرورش میگو از اردیبهشت سالجاری شروع شده است، اظهار کرد: سال جاری فراوری میگو از پیش بینی ها فراتر رفته و به بیش از دو هزار و 500 تن رسیده است که از این میزان بیش از 80 درصد میگو گلستان صادر می گردد.

80 درصد میگوی گلستان صادر می گردد، فراوری بیش از 2500 تن میگو

وی اضافه نمود: در امسال صادرات میگو استان 55 درصد رشد داشته و این امر نقش بسزایی در رشد صادرات غیر نفتی استان خواهد داشت.

قدس علوی ادامه داد: علی رغم مسائل موجود در حوزه حمل و نقل، کوشش داریم سطح صادرات به وسیله کریدور ریلی ایران _ترکمنستان _قزاقستان را افزایش دهیم و بیش از پیش در بازارهای روسیه و چین حضور داشته باشیم.

وی یادآور شد: دو واحد عمل آوری استان کدهای صادراتی IRو EC اتحادیه اروپا را دریافت نموده اند و می توانیم از این پس محصولات خود را در بازارهای جهانی با برند استان به فروش برسانیم.

مدیر کل شیلات استان گلستان با تاکید بر همکاری بیشتر گمرک اینچه برون با سایر دستگاه های مرتبط اعلام نمود: مرز اینچه برون می تواند به عنوان مسیر صادرات میگوی جنوب به آسیای میانه و حتی اروپا، با امنیت بیشتر و هزینه کمتر مطرح باشد.

قدس علوی با اشاره به پنج مرکز فعال فرآوری میگو در استان گفت: صادرات میگو در امسال 13 میلیون دلار ارز آوری خواهد داشت.

وی در خصوص کشورهای مقصد صادرات میگو استان اعلام نمود: کشورهای ویتنام، امارات، هنگ کنگ، عمان، اسپانیا و غیره از جمله مقاصد صادرات میگو استان است.

گفتنی است در این جلسه فعالان بخش خصوصی و صادر کنندگان میگو استان درخواست های خود مبنی بر اعمال مشوق های صادراتی، جهت رونق هر چه بیشتر صادرات را به مسئولان مرتبط اعلام کردند.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان راه آهن، گمرک، پرورش دهندگان و صادرکنندگان میگو استان نقطه نظرات و دغدغه های خود را مطرح نموده و عنوان شد صادرکنندگان به وسیله مسیر ریلی مشمول 50 درصد تخفیف در هزینه های ترانزیتی و صادراتی می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 17

به "80 درصد میگوی گلستان صادر می گردد، فراوری بیش از 2500 تن میگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 درصد میگوی گلستان صادر می گردد، فراوری بیش از 2500 تن میگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید