80 درصد از پیمانکاران خراسان شمالی کار را کنار گذاشته اند

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/خراسان شمالی دبیر انجمن پیمانکاران خراسان شمالی گفت: 80 درصد از پیمانکاران فعال در این استان کار را کنار گذاشته اند.

80 درصد از پیمانکاران خراسان شمالی کار را کنار گذاشته اند

اکبرزاده در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به تورم و افزایش قیمت های اتفاق افتاده اظهارکرد: از گذشته مسائلی همچون مسائل اعتباری، نبود پول و نقدینگی وجود داشت اما در آن زمان قیمت ها ثبات داشت ولی اکنون با مشکل نوسانات شدید قیمتی روبرو هستیم.

وی اضافه نمود: در حال حاضر اگر پیمانکاری به اجرای پروژه ای ورود پیدا می کند، فقط به فکر آن است که به نحوی از آن خارج شود و تقریبا پیمانکاران در مرز ورشکستگی قرار دارند.

اکبرزاده ادامه داد: پیمانکار وارد اجرای پروژه می شود اما به علت مسائل موجود فرایند اجرای پروژه طولانی می شود که همین امر پیامدهای خیلی بدی همچون بی اعتمادی به آن پیمانکار برای اجرای پروژه های بعدی، ضبط تضامین از سوی دستگاه اجرایی و بدهکاری به پرسنل را خواهد داشت.

وی با تصریح بر اینکه در حال حاضر شرایط برای اجرای کار توسط پیمانکار بسیار سخت شده است، بیان کرد: در حال حاضر فراخوان برای شرکت پیمانکاران به منظور اجرای پروژه ها از سوی دستگاه اجرایی زده می شود اما پیمانکار دعوت را قبول نمی کند.

دبیر انجمن پیمانکاران خراسان شمالی شرح داد: در ابتدای استانی شدن خراسان شمالی برای اجرای پروژه ها از پیمانکاران غیربومی استفاده می کردند چراکه تصور بر این بود که پیمانکاران بومی توان اجرای پروژه های بزرگ را ندارد.

وی گفت: ولی بسیاری از پیمانکاران بومی در سایر استان ها پروژه ها خیلی بزرگی را در دست داشته و توانسته به خوبی کار انجام دهند.

اکبرزاده اضافه نمود: توان پیمانکاران خراسان شمالی برای اجرای پروژه ها در سطح بالایی است و با فعالیت آن ها در داخل استان علاوه بر اجرای کار، منافع دیگری همچون واریز مالیات و ... در داخل خود استان را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5310

به "80 درصد از پیمانکاران خراسان شمالی کار را کنار گذاشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 درصد از پیمانکاران خراسان شمالی کار را کنار گذاشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید