گفت وگوی جانسون با سرپرست وزارت خارجه آمریکا درباره ایران

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش ایرنا، جانسون با انتشار پیام توییتری خود بدون اشاره به جزئیات ملاقات خود اضافه نمود که درباره مجموعه ای از مسائل امنیت جهانی ازجمله سوریه و کره شمالی نیز گفت وگو کرده است.

گفت وگوی جانسون با سرپرست وزارت خارجه آمریکا درباره ایران

نشست گروه جی 7 از امروز در تورنتو کانادا آغاز به کارکرد و بر اساس اعلام وزارت خارجه انگلیس، جانسون قرار است درباره مسائل خلع سلاح و جلوگیری از تداوم درگیری در خاورمیانه گفت وگو کند.

بن والاس معاون وزیر کشور انگلیس در امور مسائل امنیتی نیز وی را در این سفر همراهی کرده است.

رویترز پیشتر به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده بود که در این نشست درباره تحولات مربوط به برجام گفت وگو می شود همچنین اولویت زیادی به اقدامات ایران در منطقه و راهکار بحران سوریه تخصیص داده خواهد شد.

در همین پیوند، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان به خبرنگاران در تورنتوی کانادا گفته است: هدف ما این است که شرایطی را ایجاد کنیم توافق هسته ای (برجام) حفظ شود و ایالات متحده آمریکا در آن باقی بماند.

به گزارش رویترز برنامه هسته ای کره شمالی از دیگر مسائلی است که در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت. کره شمالی دیروز (شنبه) اعلام کرد که این کشور آزمایش های هسته ای و موشکی را تعلیق و یک مرکز آزمایش هسته ای را در شمال کشور نیز تعطیل خواهد کرد.

چند هفته مانده به مهلت معین شده از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای اصلاح ایرادهای ادعایی موردنظر او در برجام و اعلام تصمیم او درباره تمدید تعلیق تحریم ها و ادامه اجرای برجام در روز 12 ماه مه (22 اردیبهشت) ، مذاکرات و رایزنی های طرف های اروپایی با آمریکا به مراحل حساسی نزدیک شده است.

رئیس جمهوری آمریکا قرار است در 12 ماه می تصمیم خود را درباره برجام اعلام کند اما برای ادامه حیات برجام چهار شرط گذاشته است: بازرسی از همه سایت های ایرانی موردنظر بازرسان بین المللی، تضمین به عدم نزدیک شدن به سلاح هسته ای، همیشگی بودن برجام و محدودیت برنامه موشک های دوربرد ایران.

بااین حال ظریف وزیر خارجه کشورمان اخیراً در واکنش به احتمال خروج آمریکا از برجام گفته است که اگر مزایای این توافق برای ایران کاهش یابد، هیچ دلیلی وجود ندارد که ایران در این توافق باقی بماند.

منبع: انتخاب
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1139

به "گفت وگوی جانسون با سرپرست وزارت خارجه آمریکا درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی جانسون با سرپرست وزارت خارجه آمریکا درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید