گزارش میزان آمادگی سدهای تهران برای کنترل سیل احتمالی

به گزارش مجله هاستفا، مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: همه سدهای تهران با توجه به بارش های پیش بینی شده، آمادگی کنترل سیلاب های احتمالی را دارند.

گزارش میزان آمادگی سدهای تهران برای کنترل سیل احتمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمد شهریاری روز پنجشنبه با بیان این مطلب اضافه نمود: مدیریت مخازن سدهای تحت پوشش شرکت آب منطقه ای تهران از بهمن ماه 98 در دستور کار قرار گرفت، به گونه ای که با توجه به حجم ذخیره در سد ماملو برنامه ریزی و تخلیه جهت ایجاد ظرفیت ذخیره سازی سیلاب های احتمالی از اواخر بهمن ماه اجرا شده است.

وی گفت: آب تخلیه شده از این سد برای تامین بخشی از نیاز آب کشاورزی و تغذیه مصنوعی دشت ورامین استفاده شده و در عمل هیچ آبی هدر نمی رود.

به گفته شهریاری، اکنون ذخیره سدهای پنجگانه تهران 701 میلیون متر مکعب است در حالی که این حجم در روز مشابه سال گذشته 727 میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای تهران ادامه داد: اکنون مخازن سدهای تهران نسبت به پارسال با کسری 26 میلیون مترمکعبی روبرو هستند.

وی میزان ورودی سدها از ابتدای فروردین امسال تا نوزدهم این ماه را 124 میلیون مترمکعب مطرح نمود و گفت: سال گذشته در همین بازه زمانی ورودی سدها 265 میلیون مترمکعب بوده و با کاهش 53 درصدی روبرو هستیم.

شهریاری موجودی سد امیرکبیر را 132 میلیون مترمکعب، سد لتیان 49 میلیون مترمکعب، سد لار 31 میلیون مترمکعب، سد طالقان 317میلیون مترمکعب و سد ماملو را 173 میلیون مترمکعب گفت.

این مقام مسوول میزان بارندگی استان تهران را از ابتدا تا بیستم فروردین ماه 71 میلیمتر مطرح نمود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش 24 درصدی را نشان می دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3553

به "گزارش میزان آمادگی سدهای تهران برای کنترل سیل احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش میزان آمادگی سدهای تهران برای کنترل سیل احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید