کدام کشور ها متضرر اصلی کاهش نرخ طلای سیاه هستند؟

به گزارش مجله هاستفا، عضو کمیسیون انرژی مجلس می گوید: مهمترین عامل سقوط قیمت نفت در هفته های اخیر مربوط به شیوع بیماری کرونا و در پی آن تعطیلی واحد های تولیدی است چراکه تراز بین عرضه و تقاضا بهم ریخته و به شدت تقاضا و تولید پایین آمده است.

کدام کشور ها متضرر اصلی کاهش نرخ طلای سیاه هستند؟

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سیدعلی ادیانی درباره منفی شدن قیمت نفت برای نخستین بار در تاریخ تجارت نفت، گفت: سقوط بی سابقه قیمت نفت در بازار بین المللی و سبد انرژی دنیا دلایل متعددی دارد ازجمله اینکه براساس تصمیم سازمان اوپک، کشور های عضو و غیرعضو باید متعهد به مصوبات کاهش تولید اوپک باشند و اگرچه تا سال 2018 تقریبا این رخ داد، اما بعد از 2018 برخی از کشور های غیرعضو اوپک سطح تولید مشخص شده ازسوی اوپک را رعایت نکرده و منجر به نوسانات قیمتی شدند.

کننده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مصوبه اخیر سازمان اوپک نیز به چالش و تعارض جدی میان رفتار نفتی عربستان و روسیه منجر شد که عاملی در ایجاد تلاطم در قیمت نفت است امـا مهمترین عامل سقوط قیمت نفت در هفته های اخیر مربوط به شیوع بیماری کرونا و در پی آن تعطیلی واحد های تولیدی است چراکه تراز بین عرضه و تقاضا بهم ریخته و به شدت تقاضا و تولید پایین آمده است.

وی اظهار کرد: اتفاقات عجیب تری در آمریکا رخ داد چراکه کاهش قیمت نفت و گسترش ویروس کرونا و گستره آن بر کل کره زمین سبب شد؛ نفت شیل آمریکا -که گران تولید می شود- دیگر برای این کشور مقرون به صرفه نباشد لذا تولید این نفت تنزل عجیبی پیدا کرد، از طرفی به دلیل رکود مالی حاکم بر اقتصاد آمریکا و کاهش تقاضای خرید نفت، قیمت نفت در این کشور به منهای 37 دلار رسیده، در واقع تولید تحت هیچ شرایطی مقرون به صرفه نبوده است.

به گفته ادیانی اگرچه ترامپ بلوف می زند که تولیدات شان را به ذخایره استراتژیک اضافه می کنند، اما از سال 2018 ظرفیت ذخایره استراتژیک نفت آن ها اشباع شده و نمی توانند ظرفیت جدیدی به این ذخایر اضافه کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در پی سقوط قیمت نفت بیشتر کشور ها ضرر کردند، اما کمترین ضرر متوجه ایران شد، توضیح داد: درواقع از سال 88 تا به امروز بودجه دولت به سمت کاهش وابستگی به نفت رفته و در بودجه سال 99 زیر 30 درصد وابستگی به نفت پیشبینی شده است، اما بیشترین ضرر متوجه عربستان با تولید 10 الی 12 میلیون بشکه نفت در روز و درگیری آن در جنگ با یمن است بنابراین این کشور به لحاظ منابع مالی و ذخایر ارزی دچار چالش جدی شده و بیشترین ضرر در میان کشور های غرب آسیا متوجه این کشور است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3790

به "کدام کشور ها متضرر اصلی کاهش نرخ طلای سیاه هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشور ها متضرر اصلی کاهش نرخ طلای سیاه هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید