چگونگی زندگی با فرد کرونایی در خانه

به گزارش مجله هاستفا، برنا/افراد درصورت ابتلا به کرونا در منزل قرنطینه شوند و باید نکاتی همچون زدن ماسک در خانه، عدم تردد در دیگر امکان منزل و اقامت در یک اتاق را جدی بگیرند.

چگونگی زندگی با فرد کرونایی در خانه

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

اگر در معرض کروناویروس قرار گرفته اید به قرنطینه بروید و به سرعت خود را از دیگران دور کنید و دوره قرنطینه را برای 14 روز ادامه دهید. به طور میانگین، حدود چهار تا پنج روز زمان می برد تا شخصی که با بیمار آلوده به کروناویروس در تماس بوده علائمی بیماری را در خود مشاهده کند. با این حال، دوره نهفتگی ویروس می تواند از دو تا 14 روز ادامه پیدا کند و به همین دلیل است که توصیه می گردد دوره قرنطینه صرف نظر از نتیجه تست و شرایط سلامت فرد، باید دو هفته کامل ادامه داشته باشد.

به دلیل عدم وجود فضای کافی و کادر درمانی برای مقابله با کرونا بسیاری از افراد در بیمارستان پذیرش نشده و باید در خانه مانده و قرنطینه شوند و زندگی مشترک با این افراد اجتناب ناپذیر است. قرنطینه خانگی افراد مبتلا به ویروس کرونا در موارد کم خطرتر صحیح است، این امر به جلوگیری از اشغال بیش از حد بیمارستان ها و پیشگیری از سخت تر شدن بیماری فرد یاری می نماید. فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش شیوع ابتلا به ویروس کرونا حیاتی است و با این واقعیت که بعضی افراد مجبور هستند با عضوی از خانواده که مبتلا به کرونا است در یک خانه زندگی نمایند لازم است تا به یکسری موارد توجه کرد.

سطوح خانه را ضدعفونی کنید

تحقیقات نشان داده این ویروس به وسیله قطرات تنفسی که از دهان و بینی خارج شده، پخش می گردد و این قطرات می توانند وارد غشاهای مخاطی فرد دیگر شده و او را آلوده نمایند و می تواند روی میز، مبل، کنترل ها، تلفن همراه، رایانه و تلویزیون زنده بماند که با لمس این اشیا خطر عفونت افزایش پیدا می نماید.

بیماران سرطانی با بیماران کرونایی در تماس نباشند

همه گیری کووید 19 نشان داده که با یک ویروس مسری سر و کار داریم و بی علامت بودن ناقلان بیماری و زنده ماندن ویروس در بلندمدت روی سطوح خطر گسترش آن را بالا برده و حتی صحبت کردن هم می تواند کرونا را منتشر کند به خصوص در مکان های بسته که هوا جریان نداشته باشد احتمال انتشار این ویروس به دیگران افزایش پیدا می نماید.

فرد مبتلا به کرونا در منزل چه نکاتی را باید رعایت نمایند؟ با کرونایی ها صحبت نکنید

پس از تایید حضور یک فرد آلوده به ویروس کرونا در خانه باید اقدامات اساسی برای قرنطینه در خانه انجام گردد، فرد آلوده باید همواره ماسک بزند، ماسک معمولی برای فرد مبتلا کافی نیست و باید از ماسک های سه لایه، پارچه ای و دیگر ماسک های مورد تایید متخصصان استفاده کند تا اطمینان حاصل گردد که ذرات ویروس را در محیط منزل پراکنده نمی نماید حتی اگر بیمار سرفه نمی نماید، صحبت کردن هم می تواند منجر به انتشار این ویروس گردد. بنابراین استفاده از ماسک ضروری ترین نکته برای پیشگیری از سرایت کرونا به سایر افراد خانواده است.

تمهیدات برای نگهداری فرد کرونایی در خانه

باید پروتکل جداسازی بیش از دو متر بین افراد خانواده ایجاد گردد، ظروف، حوله ها و ملافه ها نباید مشترک باشد، با این وجود، فرد مبتلا به کرونا باید در یک اتاق به همراه وسایل شخصی خودش تنها باشد، عدم اشتراک وسایل بین سایر اعضای سالم خانواده هم باید حتما رعایت گردد. شستن دست ها لازم است، تمام اعضای خانواده باید به صورت مکرر دست های خود را با آب و صابون بشویند و قبل از بستن شیر آب حتما سرپیچ شیر را هم کف اقتصادی نمایند و سپس یک دقیقه صبر نموده و سپس دست و شیر آب را با هم شسته و در صورت استفاده از آب و صابون به صورت مرتب استفاده از الکل ضروری نیست.

در صورت احتیاج برای خروج فرد بیمار از اتاق برای رفتن به دستشویی یا حمام باید دستگیره درها یا کلید برق یا هر محلی که توسط بیمار لمس شده پس از بازگشت فرد به اتاق با دقت کامل با الکل یا مایع ضدعفونی نماینده، ضدعفونی گردد، ظروف استفاده شده باید حتما با دستکش برداشته و شسته شوند و در پایان دستکش ظرفشویی را هم کف اقتصادی نموده و اجازه دهید حداقل یک دقیقه با کف باقی بمانند سپس آبکشی کنید.

پنجره ها را باز بگذارید

هوا سرد است روزی یکی دو بار می توانید جریان هوای تازه را با باز کردن پنجره در خانه داشته باشید. درضمن فردی که خانه را تمیز می نماید باید ماسک و دستکش بپوشد، پارچه های تمیز نماینده یا سایر مواد باید در یک کیسه خاص قرار داده شوند و درش کاملا بسته گردد، این بسته باید از پلاستیک مقاوم بدون امکان پارگی باشد. همچنین باید ماسک و دستکش یک بار مصرفی که استفاده نموده اید را هم در کیسه ای قرار داده و درش را ببندید.

تمیزکاری در ایام کرونا جدی گرفته گردد

برای تمیز کاری سطوح باید از محلول آب و سفید نماینده (وایتکس) به نسبت 1 به 49 استفاده گردد و بهتر است هنگام ضد عفونی سطوح پنجره را باز بگذارید که دچار گرفتگی گاز کلر نشوید، برای ظرف ها و لباس ها باید وسایل فرد آلوده را جداگانه شسته و اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می کنید باید دمای آن حداقل 60 درجه سانتیگراد باشد.

افرادی که با آنها معاشرت می کنید پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند

به خاطر داشته باشید افرادی که شما با آنها ارتباط دارید نیز با دیگر دوستان و نزدیکان خود نیز معاشرت دارند. در این صورت حتی اگر فقط با سه یا چهار نفر دیگر در یک اتاق کوچک قرار داشته باشید، به این معنا است که با افراد زیادی ارتباط دارید. به همین دلیل لازم است با دوستان و نزدیکان خود صادق باشید، به آنها بگویید با چه کسانی معاشرت داشته اید و به آنها فرصت دهید تصمیم بگیرند که آیا قصد دارند با شما ارتباط داشته باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 6053

به "چگونگی زندگی با فرد کرونایی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونگی زندگی با فرد کرونایی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید