پنج تلفن هوشمند که در سال 2021 منتظر آن ها هستیم

به گزارش مجله هاستفا، اگرچه نیمه سال 2021 هم به خاتمه رسیده اما به نظر می رسد هنوز با روزهای مجذوب نماینده این سال برای بازار تلفن های هوشمند فاصله زیادی وجود داشته باشد. تولیدنمایندگان تلفن های هوشمند معمولا در خاتمه تابستان یا ابتدای پاییز از نسل نو محصولات پرچمدار خود رونمایی می نمایند تا در تعطیلات منتهی به خاتمه سال میلادی فروش قابل توجهی داشته باشند. چراکه بسیاری از مردم ترجیح می دهند برای سال نوی میلادی به خرید تلفن های هوشمند مشغول باشند. بنابراین در چند ماه تعدادی از مجذوب نماینده ترین محصولات بازار تلفن های هوشمند از راه می رسند.

پنج تلفن هوشمند که در سال 2021 منتظر آن ها هستیم

در ادامه با پنج تلفن هوشمند که در سال 2021 منتظر آن ها هستیم، آشنا می شوید. محصولاتی انقلابی و مجذوب نماینده که احتمالا بازار تلفن های هوشمند را بیشتر از قبل تکان می دهند.

Samsung Galaxy Z Fold 3

روزگاری تلفن های هوشمند لمسی بزرگترین انقلاب دنیای تلفن های همراه بودند. اما چالش صفحات نمایش بزرگ و باکیفیت به انتها رسیده و حالا نوبت به تلفن های هوشمند تاشو رسیده تا یکی دیگر از رویاهای قدیمی بشریت رنگ و بوی واقعیت بگیرند. کره ای ها نخستین تولیدنماینده شناخته شده بازار تلفن های هوشمند همراه بودند که وارد محصولات تاشو شدند و حالا با سرعت عجیبی رو به جلو حرکت می نمایند. حالا که شیائومی و هواوی هم وارد بازار تلفن های هوشمند تاشو شده اند هم سامسونگ هم چنان تولیدنماینده شماره یک بازار است چراکه تولیدنمایندگان چینی تلفن های هوشمند تاشوی خود را تنها در بازار چین عرضه می نمایند اما سامسونگ عرضه جهانی آن ها را از همان ابتدا شروع نموده بود.

سامسونگ که با سری محصولات Samsung Galaxy Z Fold بخش به یکی از پیشگامان بازار تلفن های هوشمند تاشو تبدیل شده به زودی از نسل تازه این محصولات با نام Samsung Galaxy Z Fold 3 رونمایی می نماید. این تلفن هوشمند در تاریخ 11 آگوست 2021 مصادف با 20 مرداد 1400 معرفی می گردد و می تواند انقلابی بزرگ در تلفن های هوشمند تاشو باشد. پردازنده Samsung Galaxy Z Fold 3 یکی از قدرتمندترین پردازنده های بازار موبایل است؛ اسنپدراگون 888 که می تواند سرعت بی نظیری داشته باشد.

در این زمینه بخوانید:

تلفن های هوشمند در کدام کشورها ساخته می شوند؟

محبوب ترین تلفن های هوشمند بازار ایران در بهار 1400

برترین روش های انتقال فایل از آیفون به تلفن های اندرویدی را بشناسید

صفحه نمایش های این تلفن هوشمند از نرخ رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می نمایند و البته که پشتیبانی از قلم هوشمند S Pen هم به Samsung Galaxy Z Fold 3 اضافه شده است. یکی از موردانتظارترین محصولات بازار تلفن های هوشمند در امسال احتمالا از دوربین سلفی زیر صفحه نمایش هم کمک می گیرد و باطری 4325 میلی آمپری وظیفه تامین انرژی مورد احتیاج این تلفن هوشمند را برعهده دارد.

Samsung Galaxy Z Flip 3

سری محصولات گلکسی فولد و گلکسی زد فولد تلفن های هوشمند تاشوی سامسونگ در این بازار نوظهور هستند که با هر نسل مجذوب نماینده تر و کاربردی تر می شوند. اگرچه این محصولات به علت قیمت بالا و مشکلاتی که دارند هنوز پرفروش نیستند اما کره ای ها در کوشش هستند تا با تنوع بیشتر این سری محصولات آن ها را به محصولاتی پرفروش تر تبدیل نمایند.

یکی دیگر از تلفن هاش هوشمند موردانتظار امسال که به نظر می رسد اشتیاق زیادی برای رونمایی از آن وجود دارد هم Samsung Galaxy Z Flip 3 لقب می گیرد. محصولی که قرار است نسبت به نسل قبلی مقرون به صرفه تر باشد. در شرایطی که سامسونگ نسل قبلی این تلفن هوشمند را با قیمت 1450 دلار به بازار عرضه نموده بود به نظر می رسد که Samsung Galaxy Z Flip 3 با قیمت 1250 به بازار عرضه می گردد. ظاهرا سامسونگ به جز مدلی که 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد و از 8 گیگابایت رم هم بهره می برد، مدل دیگری از این تلفن هوشمند را به بازار عرضه نمی نماید.

این تلفن هوشمند هم از اسنپدراگون 888 به اسم قلب تپنده خود کمک می گیرد و صفحه نمایشی 6.7 اینچی با نرخ رفرش ریت 120 هرتزی دارد. صفحه نمایش ثانویه Samsung Galaxy Z Flip 3 هم اندکی بزرگتر شده و حالا ابعادی 1.9 اینچی دارد. اطلاعات زیادی درباره این تلفن هوشمند وجود ندارد اما تعیین است که در شرایطی مشابه با Samsung Galaxy Z Fold 3 در تاریخ 11 آگوست 2021 مصادف با 20 مرداد 1400 معرفی می گردد.

Google Pixel 6

اگرچه گوگل به علت موتور جستجو و سیستم عامل اندروید شناخته می گردد اما آن ها فارغ از محصولاتی که به صورت نرم افزاری معرفی نموده اند، محصولاتی هم دارند که به شکل سخت افزاری ساخته شده اند. محصولات سری Pixel یکی از همین محصولات هستند که به ویژه در چند سال اخیر بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته اند. سری Pixel در حقیقت پرچمدارانی در بازار تلفن های هوشمند هستند که به وسیله گوگل به بازار عرضه شده اند. تازهترین محصولات این مجموعه قرار است به زودی و در امسال معرفی شوند.

نسل تازه محصولات سری پیکسل که در خانواده Pixel قرار می گیرند در حقیقت شامل دو محصول می شوند؛ Pixel 6 و Pixel 6 Pro که در مقایسه با نسل قبل یک تغییر بزرگ را نوید می دهند. پیش از این محصولات Pixel با نام های Pixel و Pixel XL به بازار عرضه می شدند اما گوگل در نهایت تصمیم گرفته پیرو بیشتر برندهای شناخته شده بازار پسوند Pro را جانشین XL نموده تا شاید در بازاریابی هم موفقیت بیشتری به دست آورد.

اخیرا جزییات بیشتری درباره سخت افزار و امکانات نسل ششم محصولات Pixel منتشر شده که نشان می دهد Pixel 6 می تواند یکی از موردانتظارترین محصولات سال باشد. این تلفن هوشمند به صفحه نمایشی 6.4 اینچی مجهز شده که جزییات زیادی درباره سخت افزار آن وجود ندارد. دوربین اصلی این تلفن هوشمند 50 مگاپیکسلی است و از دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی هم بهره می برد. باطری Pixel 6 قرار است ظرفیتی فراتر از 4300 میلی آمپر داشته باشد که اندکی ناامیدنماینده به نظر می رسد. این تلفن هوشمند با اندروید 12 به بازار عرضه می گردد و تاریخ حدودی رونمایی از آن در ماه اکتبر است.

Nokia 10

تولیدات تلفن هوشمند نوکیا از سال 2017 تا امروز زیر سایه دو پروژه گو و وان دنبال شده و اگرچه نقدها بسکمک به رابط کاربری بیش از حد ساده محصولات نوکیا وارد بوده اما بزرگترین انتقادی که این روزها به استراتژی نوکیا در بازار موبایل وارد می گردد به موضوع دیگری ارتباط دارد. تلفن هوشمند Nokia 9 به اسم نخستین نسل از سری نهم محصولات اندرویدی نوکیا در فوریه 2019 معرفی گردید و پس از آن دیگر محصول تازهی از این مجموعه معرفی نشد.

به عبارت دیگر، تلفن Nokia 9 از فوریه 2019 تا امروز تنها پرچمدار نوکیا بوده که در کنگره جهانی موبایل 2019 معرفی گردید. در حالی که بیشتر از دو سال از معرفی نخستین نسل سری نهم تلفن های هوشمند نوکیا می گذرد و بسکمک از رقبای قدرتمند در این مدت حداقل دو پرچمدار به بازار عرضه نموده اند، نوکیا هنوز نسل تازهی برای پرچمدارانش معرفی ننموده اما ظاهرا پیش از آن که سال 2021 به انتها برسد، انتظارات برای پرچمدار تازه نوکیا به انتها می رسد.

پرچمدار تازه نوکیا در سال های اخیر اسامی عجیبی داشته است. از 9.1 و 9.2 و 9.3 تا Nokia 10 که ظاهر قرار نیست هرگز معرفی نگردد. از آن جایی که نوکیا فرایند نام گذاری تلفن های هوشمنند خود را عوض نموده بسکمک تصور می نمایند پرچمدار تازه نوکیا Nokia X60 باشد اما این تلفن هوشمند همچنان با نام Nokia 10 شناخته می گردد. این تلفن هوشمند قاعدتا پیش از انتها ماه نوامبر رونمایی خواهد شد. دوربین زیر صفحه نمایش، دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و باطری 6000 میلی آمپری از جمله اطلاعاتی هستند که درباره پرچمدار تازه نوکیا وجود دارد.

iPhone 13

حالا نوبت به موردانتظارترین تلفن هوشمند امسال می رسد؛ iPhone 13. محصولات انقلابی اپل همواره مورد توجه بسکمک از کاربران قرار گرفته اند و به همین علت iPhone 13 هم از همین قاعده پیروی می نماید. اپل در 14 سپتامبر مصادف با 23 شهریور از نسل تازه آیفون رونمایی می نماید و این آیفون های تازه از 24 سپتامبر مصادف با 2 مهر به بازار عرضه خواهند شد. به نظر می رسد iPhone 13 از قابلیت شارژ معکوس هم پشتیبانی می نماید که به این تلفن هوشمند اجازه می دهد سایر محصولات را شارژ کند.

تحلیلگران بازار تلفن های هوشمند پیش بینی می نمایند فروش iPhone 13 و سایر محصولات خانواده آن به علت تحریم هایی که آمریکا علیه هواوی تنظیم نموده، فراتر از سطح انتظارات خواهد بود. iPhone 13 قطعا از صفحه نمایش OLED بهره می برد و احتمالا ناچ (حفره صفحه نمایش) کوچک تری در مقایسه با نسل های قبلی دارد. این تلفن هوشمند قطعا از سنسور لرزشگیر اپتیکال هم بهره می برد. دوربین های این تلفن هوشمند هم در مقایسه با نسل قبل عملکرد بهتری ارائه می دهند. به نظر می رسد iPhone 13 یک بروزرسانی بزرگ برای محصولات سری آیفون باشد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 8781

به "پنج تلفن هوشمند که در سال 2021 منتظر آن ها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج تلفن هوشمند که در سال 2021 منتظر آن ها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید