موتورولا اج X30 مدلی با دوربین سلفی زیر نمایشگر هم خواهد داشت

به گزارش مجله هاستفا، این طور که به نظر می رسد، موتورولا می خواهد از یک مدل نوآورانه موتو اج X30 با دوربین سلفی زیر نمایشگر هم رونمایی کند.

موتورولا اج X30 مدلی با دوربین سلفی زیر نمایشگر هم خواهد داشت

شاید فکر کنید آخرین باری که موتورولا یک گوشی با طراحی و قابلیت های نوآورانه راهی بازار کرد در نوامبر 2009 و زمانی بود که شرکت از گوشی موتورولا دروید رونمایی کرد. بعضی دیگر شاید به موتورولا اتریکس اشاره نمایند که در سال 2011 راهی بازار شد و در آن موقع یک پروژه جاه طلبانه به حساب می آمد. موتورولا اتریکس نه تنها اولین گوشی با حسگر اثرانگشت به حساب می آمد بلکه اولین گوشی با تراشه ای دو هسته ای بود که می توانست به لوازم جانبی لپ تاپ متصل شده و تجربه ای مشابه کامپیوتر رومیزی را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

البته حسگر اثرانگشت موتورولا اتریکس به معنای واقعی کلمه ضعیف بود و شرکت نتوانست صرفا با تکیه بر قدرت این گوشی فروش خوبی داشته را تجربه کند. موتورولا دروید ایکس اما به خاطر نمایشگر 4.3 اینچی نسبتا بزرگ خود توجهات را تا حد زیادی جلب کرد اما موفقیت موتورولا زمانی به اوج رسید که این شرکت به فراوری میان رده روی آورد، به خصوص گوشی هایی با قیمت پایین که از قابلیت های خوب نظیر باتری بزرگ و قلم بهره می بردند.

پرچم داران موتورولا در سال 2020 قدرتمند ظاهر شدند

موتورولا اما در سال 2020 بار دیگر تصمیم گرفت به جمع مدعیان سازنده پرچم دار بپیوندد. این طور شد که موتو اج پلاس با نمایشگر منحنی 6.7 اینچی با رفرش ریت 90 هرتز با پنلی از جنس OLED و 256 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی راهی بازار شد. ماه گذشته هم شاهد اولین گوشی مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 این شرکت تحت عنوان موتو اج X30 بودیم. تراشه ای که در حال حاضر باید آن را قدرتمندترین تراشه ساخته شده برای گوشی های اندرویدی بدانیم که حتی گفته می گردد توان گرافیکی آن در حد و مقدار های گرافیک آیفون 13 پرو است.

موتورولا اج X30 اما از لحاظ ظاهر و قابلیت های سخت افزاری مثل یک گوشی پرچم دار معمولی بود. به عبارتی باید بگوییم هیچ چیز عجیب و غریب یا نوآورانه ای در آن به چشم نمی خورد اما روز گذشته یکی از مقامات این شرکت تصویری از جعبه یک مدل مخصوص از این گوشی را به اشتراک گذاشت که به گزارش وب سایت GizmoChina، نام این مدل موتو اج X30 نسخه دوربین زیر نمایشگر است. قطعا برای یک گوشی، چنین نامی خیلی طولانی است اما نمی دانیم آیا واقعا قرار است هنگام عرضه به بازار این گوشی را همین گونه بنامیم یا خیر.

این مقام یاد شده که تصویر جعبه گوشی موتو اج X30 نسخه دوربین زیر نمایشگر را در ویبو به اشتراک گذاشت، چن جین نام دارد که در واقع همان مدیر کل لنوو (شرکتی که موتورولا به عنوان زیرمجموعه آن فعالیت می نماید) است. طبق آنچه می دانیم، این گوشی در مدل معمولی خود از دوربین سلفی 60 مگاپیکسل بهره می برد اما به نظر می رسد در مدل خاص خود هم به همین سنسور مجهز شده است. حال موتورولا چگونه توانست سنسوری به این بزرگی را زیر نمایشگر پنهان کند نمی دانیم اما امیدواریم حداقل نتیجه رضایت بخش باشد. اگر قرار باشد مشخصات دیگر گوشی علاوه بر دوربین سلفی با مدل معمولی برابر باشد، باید انتظار داشته باشیم این گوشی هم نمایشگری 6.7 اینچی با رفرش ریت 144 هرتز و وضوح +FHD داشته باشد.

بعلاوه باید به حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دو سنسور دیگر در کنار آن، اندروید 12 به عنوان سیستم عامل پیش فرض و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 هم به عنوان قابلیت های مشترک دو گوشی اشاره نمود. اگر این اتفاق رخ دهد، موتو اج X30 اولین گوشی مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1 خواهد بود که به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز می گردد.

موتورولا توانست خود را به جمع شرکت های مدعی در بازار آمریکا برساند

این طور که به نظر می رسد، این گوشی قرار است حتما در بازار چین و آمریکا به فروش برسد اما اول قطعا در کشور چین در دسترس قرار خواهد داشت. حال چه زمانی شاهد عرضه آن به بازار آمریکا خواهیم بود اصلا اطلاعی نداریم. بعلاوه بعید به نظر می رسد موتورولا بخواهد این گوشی را وارد بازارهای جهانی کند چرا که گویا این مدل در تعداد خیلی بالایی فراوری نمی گردد.

موتورولا از زمانی که ZTE در کشور آمریکا تحریم شد (از سال 2018 تا به امروز) توانست به خوبی از فرصت بوجود آمده استفاده کند و در حال حاضر بر اساس جدیدترین اطلاعات بدست آمده از مؤسسه Statista، با 9 درصد از سهم بازاری که اپل و سامسونگ به ترتیب 47 و 34 درصد آن را در اختیار دارند، سومین شرکت از لحاظ مقدار فروش گوشی هوشمند به حساب بیاید که پیشرفت بسیار خوبی است. آمریکا ZTE را مجاب کرد به کره شمالی و ایران هیچ خدماتی ارائه ندهد اما این رخ داد و به همین دلیل این شرکت چینی جز فهرست سیاه ایالات متحده نهاده شد و در نتیجه نمی تواند به تأمین نمایندگان آمریکایی دسترسی داشته باشد. این اتفاق تقریبا یک سال قبل از اینکه تحریم هواوی مطرح گردد رخ داد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9602

به "موتورولا اج X30 مدلی با دوربین سلفی زیر نمایشگر هم خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتورولا اج X30 مدلی با دوربین سلفی زیر نمایشگر هم خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید