پرواز های هند و پاکستان به ایران و بالعکس ممنوع شد

به گزارش مجله هاستفا، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کلیه پرواز ها به مقصد یا از مبدأ کشور های هندوستان و پاکستان به ایران ممنوع شد.

پرواز های هند و پاکستان به ایران و بالعکس ممنوع شد

به گزارش ایرنا، محمدحسن ذیبخش اظهار کرد: بر اساس تصمیمات وزارت بهداشت در مورد پروتکل های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت های هوایی و همچنین شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در آن کشورها، پرواز ها به / از دو کشور هند و پاکستان از ساعت 24 امشب ممنوع می گردد.

وی با تاکید بر اینکه پرواز برنامه ای بین ایران و هند وجود ندارد و در حال حاضر پرواز ها محدود و به صورت موردی انجام می گردد، اضافه نمود: پذیرش مسافر کانکشن از کشور های مذکور نیز ممنوع خواهد بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت پروازی به 41 کشور وجود دارد، توضیح داد: پرواز از مبدأ و مقصد کشور هایی که در لیست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشور هایی که در لیست کشور های پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

وی اعلام کرد: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96 ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای 8 سال در کشور های پر خطر است و تردد در سایر کشور ها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96 ساعته در مبدا و انجام مراقبت های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت احتیاج بلامانع است.

به گفته ذیبخش، ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه های مورد تأیید وزارت امورخارجه ایران در کشور های مبدأ دارای اعتبار است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7437

به "پرواز های هند و پاکستان به ایران و بالعکس ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرواز های هند و پاکستان به ایران و بالعکس ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید