واکنش مسکو به استراتژی ضدروسی اروپا

به گزارش مجله هاستفا، ایرنا نوشت: ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از استراتژی جدید اتحادیه اروپا که بر بازدارندگی روسیه راسخ شده است، انتقاد کرد.

واکنش مسکو به استراتژی ضدروسی اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

زاخارووا روز چهارشنبه در کانال تلگرام خود نوشت: استراتژی جدید اتحادیه اروپا در خصوص روسیه بر سه اصل فاصله گیری، بازدارندگی و همکاری راسخ شده است.

وی اضافه نمود: افرادی که چنین راهبردی را معین نموده اند، در درک و شناخت تاریخ و پذیرفتن واقعیت ها مشکل دارند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، راهبرد جدید اتحادیه اروپا در خصوص روسیه را برای ارائه در اجلاس آینده اتحادیه اروپا در بروکسل که روزهای 24 و 25 ماه ژوئن برگزار می گردد، آماده نموده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دیروز نیز درخواست ناتو برای حذف آمریکا و چک از فهرست کشورهای غیردوست را رد کرد.

به گزارش ایرنا، زاخارووا روز سه شنبه در کانال تلگرام خود نوشت: کشورهای عضو ناتو در صورتی که نمی خواهند در فهرست کشورهای غیردوست روسیه قرار گیرند، باید سیاست خود در خصوص مسکو را معین نمایند.

اجلاس ناتو روز دوشنبه در بروکسل برگزار گردید و در آن سران کشورهای عضو این پیمان از روسیه خواهان حذف نام آمریکا و چک از فهرست کشورهای غیردوست شدند.

زاخارووا گفت: اگر درست برداشت کنم چنین بنظر می رسد که ناتو با این درخواست قصد دوستی با ما دارد.

روابط روسیه با غرب تیره شده است و مسکو در پاسخ به اخراج دیپلمات های خود، دیپلمات های کشورهای آمریکا، چک، لهستان و بلغارستان را اخراج نموده است.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 تا کنون دهها بسته تحریم های اقتصادی و اقتصادی در خصوص روسیه وضع نموده اند و این اقدامات برای فشار بر رهبری روسیه همچنان ادامه دارد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 تیر 1400 بروزرسانی: 22 تیر 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7924

به "واکنش مسکو به استراتژی ضدروسی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مسکو به استراتژی ضدروسی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید