کشتی لوله گذار روسیه به دریای بالتیک رسید

به گزارش مجله هاستفا، کشتی روسیه مخصوص گذاشتن خطوط لوله انتقال گاز در کف دریا، برای تکمیل خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 به دریای بالتیک رسید.

کشتی لوله گذار روسیه به دریای بالتیک رسید

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از رویترز، چند ماه پیش بود که آمریکا شرکت های حاضر در اجرای خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 را تهدید به تحریم کرد و به همین خاطر این شرکت ها به سرعت عملیات تکمیل این خط لوله را متوقف کردند.

روسیه گفت با توجه به اینکه تجهیزات لازم برای تکمیل این خط لوله را بدون کمک به شرکت های خارجی در اختیار دارد اجرای آن را که بیش از 90 درصد پیشرفت داشت بدون کمک خارجی انجام خواهد داد.

از آن زمان به بعد دولت روسیه، دستور حرکت کشتی لوله گذاری خود به سمت دریای بالتیک را صادر کرد و این کشتی چند ماه بود که در راه رسیدن به دریای بالتیک بود.

شاهدان عینی می گویند حالا این کشتی مخصوص به نام آکادمیک چرسکی به دریای بالتیک رسیده و نشان دهنده این است که تکمیل این خط لوله همچنان یکی از اولویت های مسکو است.

در واقع خط لوله نورد استریم 2 با هدف افزایش ظرفیت صادرات گاز روسیه به اروپا با عبور از دریای بالتیک و رسیدن به آلمان در دستور کار مسکو قرار گرفت.

وزارت انرژی روسیه در ماه دسامبر سال گذشته گفته بود که انتظار می رود تا خاتمه سال 2020 خط لوله نورد استریم تکمیل شود.

بر اساس تصاویر موجود کشتی چرسکی که از سیبری راه افتاده بود حالا به نزدیکی منطقه کالینگراد رسیده که فاصله زیادی با منطقه سرزمینی روسیه داشته و بین لهستان و لیتوانی قرار گرفته است.

دلیل اینکه رسیدن چرسکی به دریای بالتیک ماه ها طول کشید این بود که این کشتی در سیبری قرار داشت و برای رسیدن به بالتیک باید تغییراتی در ساختار آن ایجاد می شد.

این کشتی در سال 2016 توسط شرکت گاز پروم روسیه خریداری شد.

آمریکا مدعی است اجرای خط لوله نورد استریم 2 اروپا را بیش از حد به گاز روسیه وابسته می کند و باعث می شود این قاره تحت تاثیر نفوذ سیاسی روس ها قرار گیرد.

در عین حال واشنگتن تلاش کرده است تا با این بهانه ها صادرات LNG به اروپا را به عنوان جایگزینی برای گاز روسیه افزایش دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3911

به "کشتی لوله گذار روسیه به دریای بالتیک رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتی لوله گذار روسیه به دریای بالتیک رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید