هیچ منبع علمی، تاثیر مخدرها برای درمان کرونا را تایید نکرده است

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/لرستان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای عموم توصیه نمی گردد.

هیچ منبع علمی، تاثیر مخدرها برای درمان کرونا را تایید نکرده است

دکتر محسن اسدبیگی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد در معرض خطر همانند بیماران خاص، دیالیزی، تنفسی و قلبی و عروقی توصیه می گردد.

وی با بیان اینکه تزریق این واکسن برای عموم توصیه نمی گردد، اظهار کرد: در حال حاضر این واکسن در داروخانه های استان موجود بوده و قیمت آن بین 160 تا 200 هزار تومان است.

اسدبیگی اعلام کرد: افرادی که دچار عفونت هستند نباید واکسن کرونا ویروس را تزریق نمایند بلکه باید دو ماه از بیماری آنان بگذرد و سپس اقدام به تزریق واکسن نمایند.

وی با تاکید براینکه مصرف خودسرانه دارو هیچ تاثیری در درمان کرونا ویروس ندارد، اضافه نمود: مردم برای مصرف دارو با پزشک مشورت نمایند نه فضای مجازی، چراکه فضای مجازی ناامن است و توصیه به استفاده دارو به وسیله فضای مجازی مسمومیت و عوارض دارویی را برای مصرف نماینده ایجاد خواهد نمود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه نوع، اندازه و اندازه دز دارو بسیار مهم است، اعلام کرد: در این برهه رسانه های محلی می توانند در آگاهی بخشی مردم بسیار موثر باشند.

اسدبیگی گفت: تجویز و مصرف منطقی دارو برای درمان کرونا ویروس ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی در مورد مصرف مخدر که از سوی افراد برای درمان کرونا ویروس توصیه می نمایند واکنش نشان داد و توضیح داد: مخدرها برای درمان کرونا خوب نیست و حتی اثر منفی دارد و هیچ منبع علمی، تاثیر مخدرها برای درمان کرونا را تایید نکرده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مخدرها نوعی مسکن هستند، هنگامی که درد بیمار با یک استامینوفن ساده تسکین می یابد چرا باید به سمت مخدرها بروند و دچار اعتیاد شوند.

اسدبیگی اعلام کرد: متاسفانه در این دوران کرونایی شاهد سوء مصرف الکل در جامعه هستیم، در ابتدای سال جاری تا به امروز 885 مورد مسمویت با داروهای اعتیادآور و الکل به بیمارستان های استان گزارش شده است.

وی به یک نمونه سوءمصرف از الکل اشاره و اعلام کرد: مسمومیت با متانول(الکل صنعتی) سبب کوری، از کارافتادن کلیه ها و در نهایت مرگ می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9065

به "هیچ منبع علمی، تاثیر مخدرها برای درمان کرونا را تایید نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ منبع علمی، تاثیر مخدرها برای درمان کرونا را تایید نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید