هشدار نسبت به آینده فاجعه بار بازار مسکن

به گزارش مجله هاستفا، بازار مسکن از نظر تعداد معاملات در رکود شدید فرو رفته است و در فروردین 99 در تهران فقط 1300 معامله مسکن انجام گرفته است، اما در کمال تعجب به دلیل آنکه فرمول نرخ گذاری در بازار مسکن بر اساس آخرین قیمت ها است، عده ای دلال مسکن دستشان باز است تا با انجام معاملات مسکن بالاتر از نرخ عرف بازار زمینه را برای جهش قیمت ها فراهم آورند.

هشدار نسبت به آینده فاجعه بار بازار مسکن

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه جوان، طی سال های اخیر به رغم ریزش شدید حجم معاملات به دلیل آنکه حجم مبنایی برای تغییر قیمت ها در بازار مسکن وضع نشده است، دلالان به سادگی قیمت ها را با رشد همراه نموده اند از این رو کارشناسان نسبت به آینده فاجعه بار قیمت در بازار مسکن تهران به مسئولان هشدار می دهند و معتقدند که باید پلیس امنیت مالی به سرعت به بازار مسکن ورود داشته باشد تا با دلالانی که از طرف بعضی از سوداگران مأمور شده اند تا با انجام معاملات مسکن بالاتر از نرخ عرف بازار، مقدمات جهش قیمت ها را فراهم نمایند، برخورد نمایند.

درعین حال مجلس جدید باید برای تغییر قیمت مسکن در هر منطقه از تهران فرمول جدید دامنه نوسان و حجم مبنا به همراه فاکتورهای دیگر وضع کند تا بازار زمین و ساختمان از نابسامانی خارج گردد، سازمان امور مالیاتی نیز باید از شرایط انفعال نسبت به خانه های خالی و کم استفاده خارج شده و طرح مالیات سنگین از این خانه ها را عملیاتی کند.

  • شرایط بازار مسکن پس از حذف قیمت های در سایت های اینترنتی
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3707

به "هشدار نسبت به آینده فاجعه بار بازار مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نسبت به آینده فاجعه بار بازار مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید