هشدار متخصصان: این داروها اعصاب مغز را نابود می نماید

به گزارش مجله هاستفا، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد داروهای رایج برای درمان افسردگی، صرع و بی اختیاری ریسک بروز زوال عقل را تا 50 درصد افزایش می دهد.

هشدار متخصصان: این داروها اعصاب مغز را نابود می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید نشان می دهد داروهای رایج برای درمان افسردگی، صرع و بی اختیاری ریسک بروز زوال عقل را تا 50 درصد افزایش می دهد.

محققان انگلیسی باور دارند، داروهای رایج برای درمان افسردگی، صرع و بی اختیاری به شدت به سلول های اعصاب مغز آسیب می زند و تبعات جبران ناپذیری در پی دارد.

براساس آنالیز های انجام شده، افرادی که داروهای آنتی کولینرژیک مصرف می نمایند نیز خطر بروز زوال عقل را در خود بیش از 50 درصد افزایش می دهند؛ این دارو برای افراد مبتلا به پارکینسون و آنهایی که دچار اختلالات سلامت روان هستند نیز تجویز می گردد.

این پژوهش تأکید می نماید، داروهای آنتی کولینرژیک که برای درمان افراد مبتلا به صرع، پارکینسون، افسردگی و بی اختیاری استفاده می گردد با اختلال مغزی مرتبط است؛ محققان نشان داده اند که این داروها می توانند باعث نابودی اعصاب مغز شوند.

در این تحقیق دانشمندان دانشگاه ناتینگهام بیش از 280 هزار نفر را تحت آنالیز قرار دادند و در نهایت دریافتند، حدود 59 هزار نفر آنها به دلیل مصرف این دارو در معرض دمانس یا همان زوال عقل قرار دارند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 173

به "هشدار متخصصان: این داروها اعصاب مغز را نابود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار متخصصان: این داروها اعصاب مغز را نابود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید