مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی بیشتر از سرطان پستان و پروستات

به گزارش مجله هاستفا، اولین رویداد استارتاپ ویکند زخم و ترمیم بافت 14 و 15 آذرماه برگزار می شود.

مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی بیشتر از سرطان پستان و پروستات

به گزارش خبرنگاران، افتتاحیه اولین رویداد استارتاپ ویکند زخم و ترمیم بافت از سوی اعضای کانون کارآفرینی سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران و پژوهشکده فناوری های زخم و ترمیم بافت (یارا) و با همکاری ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم در دانشکده پزشکی این دانشگاه برگزار گشت.

در ابتدای جلسه که با هدف ارائه آسانسوری، بوم کسب و کار، روش های ارزیابی ایده ، استراتژی های ورود به بازار و ارائه سرمایه گذاران آموزش برگزار گشت، دکتر سید مهدی طبایی، رییس سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران به تشریح فرآیند ایجاد و ترمیم انواع زخم ها پرداخته و با ارائه آمار، مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی را بیشتر از آمار مرگ و میر ناشی از سرطان پستان و پروستات بیان نمود و پرداختن به این مهم را در راس کار پژوهشکده فناوری های زخم و ترمیم بافت(یارا) دانست.

سپس دکتر نصیر دهقان، مشاور کسب و کار صندوق وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی هم به عنوان منتور و داور رویداد، به ارائه سخنرانی در مورد چیستی استارتاپ ویکند، نحوه چگونگی ارائه ایده توسط شرکت کنندگان در رویداد و نیز چگونگی ملاک داوری ها پرداخت.

در ادامه دکتر محمدامیر امیرخانی، دبیر شورای راهبردی ستاد سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به اهمیت برگزاری رویدادهای استارتاپ ویکندی در این حوزه با موضوع شناسایی ایده های برتر و تقویت این ایده ها پرداخته و همچنین حول محورهای چالش و فرصت های حیطه زخم و ترمیم بافت و اهمیت آن در نظام سلامت توضیحاتی ارائه کرد.

دکترغلامرضا اسماعیلی جاوید، مدیر مرکز جامع ترمیم زخم و بافت سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران نیز پس از ارائه آمار مبتلایان به زخم پای دیابت و میزان هزینه های گزافی که این بیماران در مراحل مختلف متحمل می شوند، آموزش پرستاران تخصصی زخم را از ضرورت های این حوزه بیان نمود و پرداختن به مسئله زخم جهت پیشگیری از پیشرفت بیماری را بسیار ضروری دانست.

در ادامه جلسه 16 تیم معرفی شده و به صورت اجمالی به ارائه ایده های خود پرداخته و جوابگوی سئوالات داوران و دیگر حضار جلسه بودند.

در سرانجام از منتورینگ و داوران و نیز شرکت کنندگان رای گیری به عمل آمد که در نتیجه، 7 تیم به عنوان ایده های برتر به این رویداد راه یافتند؛ این تیم ها در روزهای 14 و 15 آذرماه به ارائه کامل ایده های خود می پردازند؛ از این بین، 3 تیم به عنوان تیم های برتر شناخته شده و به ترتیب از جوایز 3، 2 و 1 میلیون تومانی بهره مند خواهند شد. ضمن آنکه از طرف دکتر رضا حسین زاده، دبیر اجرایی کنگره زخم وترمیم بافت این 7 تیم راه یافته به رویداد، از امتیاز شرکت رایگان در چهارمین کنگره بین المللی و ششمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران بهره مند می شوند.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، اولین رویداد استارتاپ ویکند زخم و ترمیم بافت در روزهای 14 و 15 آذرماه با موضوع پوست ، طب داخلی و جراحی، تکنولوژی های نوین در تشخیص، پیشگیری و درمان، مهندسی بافت، طب بازساختی ، نانوتکنولوژی، علوم پایه، سلولی، مولکولی، توابخشی و پرستاری ادامه خواهد یافت.

نماشو: شبکه تبلیغاتی نماشو | آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، ثبت آگهی رایگان، آگهی رایگان اینترنتی، رپورتاژ رایگان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1325

به "مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی بیشتر از سرطان پستان و پروستات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی بیشتر از سرطان پستان و پروستات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید