نماینده ارشد دموکرات به شدت از نحوه محاکمه ترامپ انتقاد کرد

به گزارش مجله هاستفا، آدم شیف که ریاست کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارد، گفت قواعدی که جمهوری خواستار برای محاکمه استیضاح ترامپ در نظر گرفته اند، این فرایند را به محاکمه ای متقلبانه بدل نموده است.

نماینده ارشد دموکرات به شدت از نحوه محاکمه ترامپ انتقاد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آدام شیف رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه از محدودیت هایی که جمهوری خواستار برای محاکمه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سنا در نظر گرفته اند، انتقاد کرد.

شیف که پیش از شروع رسمی جلسه محاکمه ترامپ، در واشنگتن در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: این فرایند یک محاکمه منصفانه نیست. این فرایندی برای یک محاکمه متقلبانه است.

وی اضافه کرد: این فرایند نشان می دهد که نمی خواهید مردم آمریکا شواهد را ببینند. این فرایندی است که نشان می دهد شما می خواهید دست در دست رئیس جمهور حرکت کنید و به او اجازه دهید که به ایجاد اخلال در فرایند اقدامات کنگره و مخفی کردن حقایق از مردم آمریکا، ادامه دهد.

این نماینده ارشد حزب دموکرات همچنین گفت: البته خوشبختانه ما حقیقت را می دانیم و شواهد و مدارک همین حالا هم کاملا متقن است. این شواهد نشان می دهد که رئیس جمهور از اختیاراتش سوء استفاده نموده، صدها میلیون دلار از یاری ها به متحدی که در جنگ است را نگه داشته تا آن کشور را وادار کند که در انتخابات ما دخالت کند. زمانی هم که گیر افتاد، فرایند کار کنگره را مختل کرد تا [اقداماتش را] لاپوشانی کند.

شیف ادامه داد: این ها حقایقی ناگزیر است، هرچند هم که [میچ] مک کانل بخواهد این محاکمه را مختل کند.

مک کانل که ریاست اکثریت جمهوری خواه سنا را بر عهده دارد، مقررات اجرای محاکمه ترامپ را به سنا ارائه نموده است. بر اساس این طرح که قرار است امروز رأی گیری گردد، فرایند محاکمه در 4 روز برگزار می گردد که در دو روز نخست، 12 ساعت به تیم رؤسای محاکمه و 12 ساعت به وکلای ترامپ وقت اختصاص داده می گردد. سناتورها حق همراه داشتن تلفن همراه را نخواهند داشت و شهادت شهود هم پشت درهای بسته ادا می گردد.

دموکرات ها می گویند این قوانین موجب می گردد تا فرایند محاکمه از دید مردم آمریکا پنهان بماند. با این حال، از آنجا که جمهوری خواستار در سنا 53 عضو دارند، انتظار می رود طرح قواعد اجرای محاکمه به سادگی در سنا تصویب گردد.

ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریتی دموکرات دارد، استیضاح شده و حالا به سومین رئیس جمهور تاریخ آمریکا بدل شده که با چشم انداز برکناری به وسیله محاکمه در سنا روبرو است. با این وجود، اکثریت جمهوری خواه سنا، موجب شده تا احتمال موفقیت دموکرات ها در برکنار کردن ترامپ، نزدیک به صفر باشد.

ق

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2486

به "نماینده ارشد دموکرات به شدت از نحوه محاکمه ترامپ انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده ارشد دموکرات به شدت از نحوه محاکمه ترامپ انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید