اولین مناظره انتخابات 2020 در کلینیک درمانی ، 90دقیقه بحث؛ 73بار قطع صحبت ، ته مانده نفوذ آمریکا در دنیا هم بر باد رفت

به گزارش مجله هاستفا، در حالی اولین دور از مناظرات انتخاباتی در آمریکا در یک کلینیک درمانی شروع شد که قطار انتخابات 2020 در آمریکا به ایستگاه پایانی خود نزدیک می گردد که مناظره شب گذشته پر هرج و مرج ترین مناظره تاریخ آمریکا نام گرفت.

اولین مناظره انتخابات 2020 در کلینیک درمانی ، 90دقیقه بحث؛ 73بار قطع صحبت ، ته مانده نفوذ آمریکا در دنیا هم بر باد رفت

گروه سیاسی خبرنگاران- زهرا مهران راد؛ اولین مناظره رسمی انتخاباتی دونالد ترامپ به عنوان نامزد جمهوری خواستار و به منظور تمدید ریاست جمهوری و جوبایدن نامزد دموکرات ها به منظور تصاحب این پست در حالی در ایالت اوهایو برگزار گردید که به نظر می رسد هیات حاکمه آمریکا به دنبال آن است که القا کند، کرونا بر مناظرات انتخاباتی آمریکا نیز سایه افکنده است.

برگزاری اولین مناظره انتخاباتی دریک کلینیک درمانی / ترامپ و بایدن: ماسک نمی زنیم

شاهد این مدعا برگزاری اولین مناظره انتخاباتی 2020 آمریکا در محوطه کلینیک کلیولند دانشگاه کیس وسترن است. این مرکز واقع در مرکز شهر کلیولند در ایالت اوهایو است که از مشهورترین و رجحانن مراکز درمانی آمریکا به حساب می آید. از طرف دیگر75 تا 80 نفر از مردم در این مناظره حاضر بودند که قبل از آغاز مناظره همگی تست کرونا دادند؛ البته شروط مناظره کنندگان یعنی ترامپ و بایدن برای حضور در این برنامه عدم استفاده از ماسک توسط خودشان است.

تست کرونای حاضرین در مناظره قبل از آغاز برنامه منفی بود؛ البته شروط مناظره کنندگان یعنی ترامپ و بایدن برای حضور در این برنامه عدم استفاده از ماسک برای خودشان است.

میزبان اولین مناظره انتخاباتی در آمریکا شبکه محبوب ترامپ خواهد بود

این مناظره ساعت 9 تا 10:30 شب سه شنبه به وقت واشنگتن دی سی و 5:30 تا 7 بامداد چهارشنبه به وقت تهران برگزار گردید و میزبان یا مجری اولین مناظره تلویزیونی انتخاباتی آمریکا کریس والاس مجری معروف شبکه فاکس نیوز آمریکایی بود و این مناظره از همین شبکه یعنی شبکه مورد علاقه ترامپ پخش شد؛ بنا بر اعلام قبلی ترامپ در سمت راست و بایدن در سمت چپ والاس قرار دریافتد.

برخلاف دوره های پیشین، نامزد های انتخاباتی با رسانه ها گفتگویی خبری نداشتند و اصحاب رسانه باید برای دریافت مصاحبه به وسیله مجازی از قبل هماهنگ نموده باشند.

مسائل داخلی و اقتصاد آمریکا موضوع اولین مناظره انتخاباتی

موضوع و محور اولین مناظره انتخاباتی نتخابات 2020 مسائل داخلی امریکا است.

6 موضوع اصلی مناظره فردا عبارتنداز:

1. آنالیز سوابق و کارنامه دو نامزد انتخاباتی

2. موضوع جایگزینی قاضی جدید در دیوان عالی آمریکا

3. بحران کرونا

4. اقتصاد

5. تظاهرات و خشونت های جاری در بعضی شهر های آمریکا در اعتراض به موضوع تبعیض نژادی

6. مساله شیوه انتخابات آینده و بحث چالش برانگیز انتخابات پُستی و حواشی آن خواهد بود.

براساس تازه ترین نظرسنجی انجام شده در کانال تلگرامی انتخابات آمریکا که واشنگتن پست منتشر کرد:

بایدن 49 درصد

ترامپ 43 درصد

لیبرتارین 4 درصد

سبز ها 3 درصد

این یکی از اولین نظرسنجی های معتبر با در نظر دریافت هر 4 کاندیدا با شرایط تازه پس از آغاز رأی گیری حضوری در بسیاری از ایالتها است.

در شرایطی که سرعت فزاینده رصد اخبار و اطلاعات این روز ها در تمام دنیا و آمریکا به وسیله فضای مجازی و تلفن های همراه صورت می گیرد، به نظر می رسد پخش کلیپی کوتاه از مناظره دو رقیب انتخاباتی با صحنه ها یا دیالوگ هایی که حکایت از رجحان و یا نقطه ضعف هرکدام از طرفین باشد، می تواند تاثیر به سزایی در خروجی آرائ مردم امریکا داشته باشد.

البته رئیس جمهور کنونی آمریکا حمله به رقیب را بهترین دفاع می داند و در نشست های خبری و مصاحبه هایش اغلب در برابر پرسش های چالش برانگیز به جای پاسخ مستقیم به سوال مطرح شده یا ادعای اخبار جعلی را مطرح نموده و یا به انتقاد از دموکرات ها پرداخته است. هرچند او در رویارویی با جو بایدن نیز می تواند این فرایند را در پیش گیرد، اما بعضی مقررات مناظره مانند زمان برابر برای سخن گفتن دو طرف یا عدم اطلاع از پرسش مجری برنامه ممکن است دونالد ترامپ را مجبور به تغییر رویه معمول خود کند.

آیا تبحر ترامپ در شخصی سازی موضوعات در مناظره به او یاری می نماید؟

به نظر می رسد ترامپ از فرصت مناظرات پیش رو به دنبال کاهش فاصله خود با بایدن باشد و به همین جهت درصد ریسک بالایی را نسبت به بایدن تجربه خواهد نمود و با توجه به روحیه جنگجویانه ترامپ در فرصت کمتر از 40 روز باقی مانده مترصد هر ابزاری برای تغییر کارزار و موازنه فعلی به نفع خود باشد؛ تجربه مناظرات ترامپ در سال 2016 حکایت از تبحر وی در شخصی کردن موضوعات به منظور گریز از مسائل مهم سیاسی دارد.

ترامپ در فرصت کمتر از 40 روز باقی مانده مترصد هر ابزاری برای تغییر کارزار و موازنه فعلی به نفع خود باشد؛ تجربه مناظرات ترامپ در سال 2016 حکایت از تبحر وی در شخصی کردن موضوعات به منظور گریز از مسائل مهم سیاسی دارد.

90 دقیقه بحث، 73 بار قطع صحبت

مناظره شب گذشته نیز آمار بالایی از تنش را نصیب خود کرد، نگاهی به آمار های مناظره متشنج ترامپ و بایدن که با همکاری سی بی اس نیوز جمع آوری شده است، نشان می دهد که حدود 20 دقیقه به تاثیر مالی کرونا، واکسن ها، ماسک ها و مدیریت بحران ترامپ گذشت.

پس از آن ناآرامی های نژادی و خشونت اخیر در 17 دقیقه مورد بحث نهاده شد. این در حالیست که ترامپ برخلاف انتظار در این مناظره کمتر از بایدن صحبت کرد: ترامپ 28 دقیقه و بایدن 43 دقیقه. ترامپ 73 مرتبه صحبت های رقیب دموکراتش را قطع نموده است.

مجری مناظره: این پر هرج و مرج ترین مناظره تاریخ انتخابات آمریکا بود

البته به اعتقاد سی ان ان، بایدن برنده اولین مناظره انتخاباتی بود. نتیجه نخستین نظرسنجی درباره عملکرد دونالد ترامپ و جو بایدن نامزد های ریاست جمهوری آمریکا در اولین مناظره انتخاباتی حاکی است نامزد دموکرات ها (بایدن) با 60 درصد در مقابل ترامپ با 28 درصد، فرد پیروز در این مناظره بوده است.

نخستین نظرسنجی درباره این مناظره یک ساعت بعد از سرانجام آن، از سوی شبکه خبری سی ان ان منتشر شد. کریس والاس، کارشناس و مجری شبکه سی ان ان بلافاصله بعد از خاتمه مناظره گفت: این پر هرج و مرج ترین مناظره تاریخ انتخابات آمریکا بود. مناظره سرشار از قطع شدن حرف های بایدن از سوی ترامپ بود و حملات ترامپ به پسر جو بایدن.

بایدن: انشاالله ترامپ برگه پرداخت مالیاتش را رو خواهد نمود!

در بخشی از این مناظره بایدن گریزی به فرارمالیاتی ترامپ زد و گفت: انشاالله ترامپ برگه پرداخت مالیاتش را رو خواهد نمود و ترامپ گفت: (برگه پرداخت مالیاتم) را خواهید دید؟ بایدن در واکنش به ترامپ گفت: چه موقع؟ انشاالله؟ (کنایه از اینکه ترامپ هرگز برگه مالیاتش را نشان نخواهد داد)

رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا: ته مانده نفوذ آمریکا در دنیا بر باد رفت

در واکنش به مناظره شب گذشه ترامپ- بایدن، ریچارد هاس رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا نوشت: دعا می کنم مارشال مک لوهان (فیلسوف کانادایی) اشتباه نموده باشد و کل دنیا نظاره گر این مناظره نباشند. در غیراینصورت این مناظره باقی مانده نفوذ آمریکا را در دنیا تضعیف می نماید و آرمان دموکراسی را با مشکل روبرو می نماید.

البته این مناظره ها برای بایدن به دلیل رجحان او در نظر سنجی ها از ریسک پذیری کمتری برخوردار است و به نظر می رسد نامزد دموکرات ها بیش از هرچیز باید نگران مدیریت مناظره و جلوگیری از دستاویز قرار دریافت توسط ترامپ باشد.

لازم به ذکر است: پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر 2020 (13 آبان ماه 1399) برگزار خواهد شد. دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواستار برای انتخاب دوباره و جو بایدن نامزد دموکرات ها برای کنار زدن وی، رقبای اصلی در این انتخابات محسوب می شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5235

به "اولین مناظره انتخابات 2020 در کلینیک درمانی ، 90دقیقه بحث؛ 73بار قطع صحبت ، ته مانده نفوذ آمریکا در دنیا هم بر باد رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین مناظره انتخابات 2020 در کلینیک درمانی ، 90دقیقه بحث؛ 73بار قطع صحبت ، ته مانده نفوذ آمریکا در دنیا هم بر باد رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید