نمایش سیاسی جنون آمیز ترامپ

به گزارش مجله هاستفا، ترامپ که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان نظامی والتر رید بستری است دیروز در توییتر اطلاع داد که برای هوادارانش یک شگفتی کوچک دارد و دقایقی بعد با خودرو از مقابل هوادارانش که در مقابل بیمارستان اردو زده اند عبور کرد و در حالیکه ماسک زده بود برای آن ها دست تکان داد. کسان دیگری که در خودرو بودند ماسک و عینک محافظ داشتند. دقایقی بعد خودرو به بیمارستان برگشت. کمی بعد کاخ سفید گفت ترامپ امروز برنامه عمومی نخواهد داشت.

نمایش سیاسی جنون آمیز ترامپ

به گزارش بی بی سی، جیمز فیلیپس، متخصص اورژانس و از پزشکان بیمارستان والتر رید در توییتر به این کار واکنش نشان داد و آن را بی مسئولیتی و یک نمایش سیاسی جنون آمیز خواند و نوشت که این کار ماموران امنیتی و راننده خودرو را در خطر ابتلا قرار می دهد چرا که خودروی آقای ترامپ ضد گلوله و ضد حمله شیمیایی است بنابراین تهویه خوبی ندارد. او نوشت این افراد اکنون باید خود را 14 روز قرنطینه نمایند.

پروفسور جاناتان رینر، استاد دانشکده پزشکی دانشکده پزشکی جورج واشنگتن، نیز در توییتر نوشت: در بیمارستان وقتی قرار است در تماس نزدیک با بیماران کرونا قرار بگیریم تجهیزات محافظت شخصی کامل استفاده می کنیم، روپوش، دستکش، ماسک 95 N، محافظ چشم، کلاه. این نهایت بی مسئولیتی است.

حکیم جفریز، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان، هم گفت کشور به رهبری احتیاج دارد نه عکس تبلیغاتی.

سخنگوی کاخ سفید، اما گفته است برای این کار تمام جوانب احتیاط رعایت شده و کادر درمان آن را بی خطر دانسته بودند: احتیاط های لازم برای این رئیس جمهور و کسانی که همراهش بودند از جمله استفاده از وسایل محافظت فردی انجام شدند.

ترامپ دیروز در ویدئویی که در توییتر منتشر کرد گفت در مدرسه واقعی ویروس کرونا آموزش دیده است: به آن مبتلا شدم و آن را فهمیدم. چیز خیلی جالبی بود و قصد دارم به شما هم بگویم که بدانید.

ترامپ در حال کار در اتاق کنفرانس بیمارستان نظامی والتر رید

پس از بستری شدن ترامپ در بیمارستان، گزارش های ضد و نقیضی از شرایط بیماری او منتشر شد و بعضی نیز ابراز تردید نموده اند که او را بتوان امروز از بیمارستان مرخص کرد.

پزشکان معالج ترامپ دیروز گفته بودند ممکن است بتوان او را امروز مرخص کرد تا درمان را در کاخ سفید پیگیری کند. آن ها تاکید کردند که حال ترامپ خوب است و فقط علائم خفیف کرونا دارد، علائم حیاتی اش هم طبیعی هستند و تب ندارد.

در کنفرانس خبری دیروز دکتر شون کانلی، پزشک رئیس جمهوری آمریکا، به نمایندگی از تیم پزشکی او گفت ترامپ آدینه و شنبه دو بار دچار کاهش اکسیژن رسانی شده است؛ یک بار به زیر 94 و یک بار به زیر 93 درصد.

دکتر کانلی گفت با اینکه ترامپ تنگی نفس نداشته و اصرار داشته که به اکسیژن احتیاجی ندارد، از روی احتیاط به او اکسیژن داده شده است و به فاصله کوتاهی اکسیژن رسانی عادی شده است.

دکتر شون کانلی پزشک دونالد ترامپ

او درباره اینکه چرا روز قبل درباره اکسیژن چیزی نگفته بود، پاسخ داد: من سعی داشتم روحیه بالای تیم پزشکی را نشان دهم، اصل موضوع این است که حال او خیلی خوب رو بهبود است.

دکتر کانلی همچنین گفت به جز داروی ضدویروس رمدسیویر، برای آقای ترامپ دگزامتازون هم تجویز شده است.

او در باره نتیجه اسکن قفسه سینه آقای ترامپ توضیحی نداد، اما اینکه دگزامتازون تجویز شده می تواند احتمال مشکل ریوی را مطرح کند.

دگزامتازون نوعی کورتون (استروئید) است که معلوم شده در موارد شدید کرونا مانع از واکنش بیش از حد سیستم ایمنی می گردد که می تواند کشنده باشد.

در روز های گذشته به نقل از مقام های آگاه گزارش های ضد و نقیضی در باره شرایط بیماری ترامپ منتشر شده است.

همسر ترامپ، ملانیا، نیز به کرونا مبتلا شده و در کاخ سفید تحت درمان است. تلویزیون ان بی سی به نقل از یک مقام کاخ سفید گزارش داد خانم ترامپ قصد عیادت از شوهرش را در بیمارستان ندارد، چون این کار کسانی که او را با ماشین به بیمارستان و کادر پزشکی که او را نزد ترامپ می برند در معرض قرار می دهد.

پس از ابتلای ترامپ، شمار اطرافیان او که به کرونا مبتلا شده اند مرتب بیشتر شده و به نُه نفر رسیده است.

حداقل هفت نفر که هفته پیش در مراسمی با حضور آقا و خانم ترامپ در کاخ سفید شرکت داشتند به کرونا مبتلا شده اند. در این مراسم بیشتر حاضران ماسک نداشتند و فاصله اجتماعی رعایت نمی شد.

از ترامپ که 74 سال دارد به دلیل کم خطر شمردن همه گیری کرونا و بی اعتنایی به ماسک و فاصله گذاری اجتماعی بشدت انتقاد شده است.

فعالیت انتخاباتی ترامپ پس از ابتلایش به کرونا متوقف شده، اما مایک پنس معاون او که آزمایش کرونایش منفی بوده است به تبلیغات انتخاباتی ادامه می دهد.

جو بایدن رقیب ترامپ در انتخابات هم آزمایش کرونایش منفی بوده است و فعالیت انتخاباتی اش ادامه دارد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمتر از سی روز دیگر برگزار می گردد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 5301

به "نمایش سیاسی جنون آمیز ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش سیاسی جنون آمیز ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید