نصب نخستین نماد پیغام رسان کشور در صنعت

به گزارش مجله هاستفا، میدان صنعت از اوایل دهه 80 تغییرات زیادی به خود دیده است. گاه در این میدان مجسمه ای با نماد صنعت جانمایی و گاه به فضای گلکاری و فضای سبز تبدیل شد. حالا هم مدیران شهری قرار است از این میدان به عنوان محل جانمایی بزرگترین نماد پیغام رسان کشور استفاده نمایند.

نصب نخستین نماد پیغام رسان کشور در صنعت

خبرنگاران- مریم باقرپور: میدان صنعت منطقه 2، یکی از شناخته شده ترین میدان های پایتخت است که در یک دهه اخیر با تغییرات زیادی روبرو شده و گویا این تغییرات تمامی ندارد. چراکه که این روزها آن دسته از افرادی که در محدوده میدان تردد دارند، شاهد حضور کارگران و بتن ریزی در محدوده میانی میدان هستند. شایان جعفرنژاد رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه 2 می گوید: حضور کارگران برای جانمایی اولین نماد پیغام رسان کشور با عنوان نماد نیلوفری است. این نماد سازه نوری بوده و در 3 اندازه در میدان صنعت جانمایی می گردد. او درباره کابرد این سازه می گوید:در مناسبت های مذهبی بر اساس سیاست سازمان زیباسازی، نورپردازی ها خاموش و بیشتر از پرچم استفاده می گردد، به همین دلیل در عزاداری ها شهر در خاموشی و تاریکی است اما با جانمایی این نماد در نظر داریم در عزاداری ها و مناسبت های خاص هم از نور هایی به رنگ سبز و قرمز اما با پیغام های مرتبط استفاده کنیم.

به گفته جعفرنژاد سازه های نور روی 3 پایه در اندازه های 6،7 و 8 متری در 3 محدوده از میدان قرار می گیرد تا جلوه بیشتری داشته باشد و برای ایجاد زیبایی بیشتر در کف پایه ها از فضای سبز استفاده می گردد. او می افزاید:در طراحی این نماد تغییر زیادی در جزیره اصلی میدان به وجود نمی آید و از طرفی به دلیل پرتو کم نور و استفاده از طیف های رنگی مختلف هیچ آلودگی نوری ایجاد نمی گردد.

ساخت این سازه تا دهه فجر به انتها می رسد و از همین حالا شهروندان موافق اجرای آن هستند. سید حامد حسینی دبیر شورایاری محله شهرک غرب می گوید:ایجاد نورپردازی ویژه به زیبایی میدان صنعت یاری زیادی می نماید. چون این میدان یکی از مهمترین میدان های پایتخت است و به واسطه وجود انتهاه های تاکسیرانی و اتوبوسرانی و ایستگاه مترو ترددهای زیادی در آن انجام می گردد و این حق شهروندان است که هنگام رفت وآمد شاهد زیبایی باشند.

حسینی می افزاید: اگر علاوه بر نورپردازی و ارتقای نمای بصری میدان، به موضوع ترافیکی میدان هم توجه گردد، شاید در آینده میدان صنعت یکی از میدان های خاص تهران باشد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2508

به "نصب نخستین نماد پیغام رسان کشور در صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب نخستین نماد پیغام رسان کشور در صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید