نحوه جمع آوری و دفع پسماند عفونی مطب های بوشهر بررسی شد

به گزارش مجله هاستفا، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: کارشناسان بهداشت محیط، نحوه جمع آوری و دفع پسماند عفونی مطب های پزشکان این شهرستان را بازرسی کردند.

نحوه جمع آوری و دفع پسماند عفونی مطب های بوشهر بررسی شد

به گزارش از ، حسن فخرایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: بازرسان بهداشت محیط همه مطب ها، دندانپزشکی ها و کلینیک های درمانی شهرستان بوشهر بازرسی شدند.

او هدف از اجرای این طرح را پایش وضعیت تفکیک، جمع آوری، دفع و بی خطرسازی پسماند های عفونی در این مراکز بیان کرد و ادامه داد: در این طرح که با مشارکت 11 گروه دو نفره در روز های چهاردهم و پانزدهم مهر، خارج از ساعت اداری صورت گرفت، بیش از 300 مطب و مرکز درمانی بررسی شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: هنگام بازرسی آموزش های لازم در زمینه نکات بهداشتی از جمله برچسب گذاری پسماند های عفونی برای تحویل به کارگران شهرداری، تفکیک زباله عفونی از عادی، جمع آوری زباله های عفونی در کیسه های زردرنگ، نگهداری زباله های نوک تیز و برنده در ظرف یکبار مصرف نگهدارنده اجسام تیز و برنده پزشکی) و ... مرتبط به کارکنان مطب ها ارائه شد.

فخرایی اضافه کرد: اگرچه آثار بهداشتی و زیست محیطی در مراکز بزرگ تر مانند بیمارستان ها بارزتر است، اما بررسی آثار بهداشتی و زیست محیطی مطب ها نیز به علت تعداد و پراکندگی بیشتر، نیز اهمیت دارد و با طراحی و استقرار اصول بهداشت محیط در مطب ها از جمله دفع صحیح پسماند عفونی می توان انتقال و ابتلا به بیماری های عفونی را کاهش داد و از آلودگی بی رویه محیط زیست پیشگیری کرد.

او ابراز امیدواری کرد: با توجه به اجرایی شدن برنامه جمع آوری زباله های عفونی مطب ها و مراکز درمانی وضع جمع آوری و دفع بهداشتی پسماند های عفونی در شهرستان بوشهر بهبود یابد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را به سامانه تلفنی رسیدگی شکایات وزارت بهداشت به شماره 190 اطلاع دهند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 848

به "نحوه جمع آوری و دفع پسماند عفونی مطب های بوشهر بررسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه جمع آوری و دفع پسماند عفونی مطب های بوشهر بررسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید