مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی به خاتمه رسید، مشارکت 1.6 میلیون نفر

به گزارش مجله هاستفا، مرحله دوم ثبت نام متقاضیان در طرح اقدام ملی مسکن در حالی به انتها رسید که در مجموع میزان مشارکت مرحله اول و دوم یک میلیون و 602 هزار و 148 نفر بود.

مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی به خاتمه رسید، مشارکت 1.6 میلیون نفر

جهت دریافت خدمات در ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران، با اتمام مهلت نام نویسی در طرح اقدام ملی مسکن در 9 استان آذربایجان غربی، زنجان، گلستان، قزوین، کرمان، یزد، فارس، خوزستان و خراسان شمالی که روز سه شنبه 27 اسفند ماه به سرانجام رسید، مجموع مشارکت مراحل اول و دوم به یک میلیون و 602 هزار و 148 نفر رسیده است.

زمان دقیق اعلام اسامی نفرات تایید شده معین نیست اما پیش از این محمود محمودزاده - معاون وزیر راه و شهرسازی - این زمان را 45 روز کاری مطرح نمود که ممکن است با توجه به تعطیلات نوروز مقداری بیشتر گردد.

اما عبور تعداد متقاضیان از مرز 1.6 میلیون نفر این واقعیت را نشان داد که تقاضای نهفته در بازار مسکن وجود دارد که به هر دلیل از تامین مسکن مورد احتیاج خود ناتوان است.

با وجود آنکه تعداد واحدهای مسکونی کشور حدود 2.6 میلیون از تعداد خانوارها بیشتر است، طبق محاسبات 1.3 میلیون خانوار در کشور هستند که دو خانواده در یک خانه زندگی می نمایند. طبق برآوردها در سال 1395 بالغ بر 4.7 میلیون مسکن مازاد در ایران وجود دارد 2.6 میلیون آن خالی و 2.1 میلیون آن نیمه خالی است یعنی شش ماه از سال مورد استفاده قرار می گیرد.

فشار تقاضا برای مسکن در بخش واقعی به خصوص در شهرهای بزرگ در حالی دیده می گردد که طی دو سال گذشته به دلیل نوسانات بازار های موازی با جهش بیش از 200 درصدی قیمت مسکن روبرو بوده ایم و بخشی از متقاضیان خرید یا اجاره به اجبار به شهرهای اطراف کوچ نموده اند.

یکی از موثرترین ابزارها برای کنترل بازار مسکن در تمام جهان مالیات بر عایدی املاک است که هرگز در ایران جدی گرفته نشده و هنوز هم معطل مانده است. البته مجلس شورای اسلامی طرحی را در این زمینه به دولت ارائه نموده و دولت گفته که میخواهد در این خصوص لایحه ارائه دهد. یکی از پیش احتیاجها اجرای مالیات بر عایدی املاک، حذف دلال بازی و مالیات خانه های خالی، راه اندازی سامانه املاک و اسکان است که اخیراً توسط وزارت راه و شهرسازی رونمایی شد. کارشناسان امیدوارند این آرزوی دیرینه که گفته می گردد از سال 1353 مطرح شده و در سال 1366 به دلیل نبود زیرساخت های لازم از دستور کار خارج شد در سال 1399 رنگ واقعیت به خود بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 2636

به "مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی به خاتمه رسید، مشارکت 1.6 میلیون نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی به خاتمه رسید، مشارکت 1.6 میلیون نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید