لزوم هویت بخشی به بچه ها در خانواده

به گزارش مجله هاستفا، خبرنگاران/گیلان مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان گفت: هویت بخشی به بچه ها و تبیین جایگاه این سرمایه های ارزشمند ایران اسلامی برای خانواده ها بسیار ضروری است و برای تحقق این امر نیازمند مهارت آموزی به کودک و پیشگیری از بهره کشی اقتصادی از بچه ها هستیم.

لزوم هویت بخشی به بچه ها در خانواده

اسفندیار ضیایی در نخستین نشست اعضای کمیته و پایش ارزیابی حقوق کودک استان گیلان که با هدف بررسی فعالیت های صورت گرفته دستگاه های عضو و همچنین ترسیم برنامه های این کمیته در حوزه صیانت از حقوق بچه ها برگزار شد، ضرورت صیانت از حقوق کودک را مورد توجه قرارداد و با واکاوی ریشه های پرداختن به این مهم، اظهار کرد: پاسداشت حقوق کودک به عنوان قشر آسیب پذیر جامعه، همواره از دغدغه های بشر در تمامی اعصار بوده و تاریخچه ای به درازای خلقت انسان دارد.

وی به جایگاه حقوق کودک از منظر دین مبین اسلام و بزرگان دین اشاره کرد و با مبنا دانستن احترام متقابل و رعایت حقوق بشر در اسلام، گفت: در این میان، صیانت از حق کودک دارای جایگاه رفیعی است و در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز با توجه به تکیه گاه های اعتقادی و جمهوریت این نظام، لازمه تعالی محسوب می شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان گیلان خواستار دوری گزینی از به کارگیری جمله های شعاری و ضرورت عملیاتی سازی ایده های سازنده در راستا ارتقای جایگاه کودک در جامعه اسلامی شد و شرح داد: هویت بخشی به بچه ها و تبیین جایگاه این سرمایه های ارزشمند ایران اسلامی برای خانواده ها بسیار ضروری است و برای تحقق این امر نیازمند مهارت آموزی به کودک و پیشگیری از بهره کشی اقتصادی از بچه ها هستیم.

ضیایی اضافه کرد: پایدارسازی حقوق کودک در جامعه و اجرای برنامه های متناسب با نیازهای این نسل، از اولویت های دست اندرکاران محسوب می شود و این مهم نیز نیازمند استفاده از ظرفیت های دستگاه های فعال در این زمینه و هم گرایی و هم افزایی هرچه بیشتر متولیان حوزه کودک است.

وی همچنین به ارائه گزارش از فعالیت های کانون پرورش فکری استان در حوزه صیانت از حقوق کودک و خدمات فرهنگی نشاط بخش در روزهای مواجهه با ویروس کرونا پرداخت و ادامه داد: راه اندازی کاروان پیک امید در مناطق شرقی، غربی و جنوبی استان، ارائه خدمات فرهنگی مجازی، خدمات دهی کتابخانه های سیار این مجموعه به بچه ها و نوجوانان روستایی و کم برخوردار شهری از دیگر برنامه هاست.

این مسئول فرهنگی با اشاره به تخصصی سازی مراکز کانون، راه اندازی اتاق بازی، انتشار فراخوان های کشوری و استانی و فعالیت کانون ها در جهت تولید ماسک و سایر لوازم بهداشتی را یادآور شد، اعلام نمود: رزمایش همدلی همکاران برای کمک به بچه ها و نوجوانان خانواده های آسیب پذیر برگزار شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 4349

به "لزوم هویت بخشی به بچه ها در خانواده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم هویت بخشی به بچه ها در خانواده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید