لاوروف در واشنگتن: روسیه هرآنچه در توان دارد برای حفظ برجام انجام می دهد

به گزارش مجله هاستفا، وزرای امور خارجه روسیه گفت: ما در مورد شرایط توافق هسته ای (برجام) نیز مصاحبه کردیم و من بر مواضع روسیه درباره برجام تأکید کردم. روسیه هرآنچه در توان دارد برای حفظ این توافق انجام خواهد داد.

لاوروف در واشنگتن: روسیه هرآنچه در توان دارد برای حفظ برجام انجام می دهد

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانووستی، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکای و همتای روسی وی سرگئی لاوروف صبح روز سه شنبه به وقت محلی در واشنگتن با یکدیگر ملاقات کردند.

وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه در ابتدای این ملاقات سؤالات خبرنگارانی را بی پاسخ گذاشتند اما دو طرف پس از انتها مذاکرات خود، در یک نشست خبری حضور خواهند یافت و جوابگوی خبرنگاران خواهند بود.

مایک پامپئو پس از این ملاقات در نشست خبری مشترک با همتای روسی خود اعلام نمود: ما باید روابط بهتری با روسیه داشته باشیم. کانال های ارتباطی بین واشنگتن و مسکو باید همواره باز بماند.

وی سپس در مورد مسئله سوریه که یکی از مسائل مهم مورد بحث در ملاقاتش با لاوروف بوده است، گفت : سوریه نباید به پایگاهی امن برای تروریست ها تبدیل گردد. ما با روسیه درباره ضرورت حل و فصل بحران سوریه به وسیله سیاسی اتفاق نظر داریم.

وزیر امور خارجه در مورد ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا نیز گفت: وزیر لاوروف به من گفت که روسیه هیچ دخالتی در انتخابات آمریکا نداشته است.

سرگئی لاوروف نیز در شروع صحبت های خود در این نشست خبری گفت: ما در بعضی مسائل با آمریکا اختلاف نظر داریم. حل و فصل اختلافات مهم بین دو کشور باید به وسیله دیپلماسی انجام گردد.

وی اضافه کرد: هم ما و هم واشنگتن مایل به کاهش تسلیحات هسته ای هستیم. ما در این ملاقات درباره پیامدهای منفی خروج آمریکا از معاهدات هسته ای صحبت کردیم.

لاوروف درباره برجام نیز به خبرنگاران گفت: ما در مورد شرایط توافق هسته ای (برجام) نیز مصاحبه کردیم و من بر مواضع روسیه درباره برجام تأکید کردم. روسیه هرآنچه در توان دارد برای حفظ این توافق انجام خواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی از افزایش تنش ها در خلیج فارس توضیح داد: ما از کوشش ها برای تضمین آزادی تردد کشتی ها در منطقه حمایت می کنیم.

سرگئی لاوروف قرار است تا ساعاتی دیگر با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز ملاقات و مصاحبه کند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام نموده است که در ملاقات لاوروف با دونالد ترامپ موضوعات مختلفی از جمله کنترل تسلیحات، ادعاهای مطرح شده درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و مسائل مربوط به امنیت ملی مورد بحث و آنالیز قرار خواهد گرفت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 1986

به "لاوروف در واشنگتن: روسیه هرآنچه در توان دارد برای حفظ برجام انجام می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف در واشنگتن: روسیه هرآنچه در توان دارد برای حفظ برجام انجام می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید