قبل از انتخابات 1400 خانه بخرید!

به گزارش مجله هاستفا، به گزارش خبرنگاران، این روزها سوال خیلی از متقاضیان خرید مسکن این است که چه زمانی فرصت مناسبی برای خرید مسکن است. مطابق جدیدترین گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت مسکن طی اسفند 99 در مقایسه با اسفند 98 بالغ بر 93.7 درصد افزایش یافته است.

قبل از انتخابات 1400 خانه بخرید!

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

حال دبیر انجمن انبوه سازان قم در توصیه ای به مردم می گوید: در سال 1400 قیمت مسکن ارزان نمی گردد. بلکه بعد از انتخابات مسکن مجدد فرایند افزایشی دارد. پیشنهاد ما به متقاضیان این است که چنانچه قصد خرید مسکن دارند بهتر است قبل از آغاز انتخابات مسکن بخرند.

آیا طرح اقدام ملی مسکن نمی تواند منجر به کاهش قیمت مسکن گردد؟ محمدعلی ربانی پاسخ داد: روزهای پایانی دولت است و دولت برنامه جدیدی برای ساخت مسکن نداشته است. برنامه اخیر دولت در دوران محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن بود که بخشی از مردم نسبت به خرید این مسکن منصرف شدند.

هزینه ساخت مسکن چقدر است؟

به گفته دبیر انجمن انبوه سازان قم، هزینه ساخت مسکن ملی بدون احتساب هزینه های ساخت و ساز متری شش میلیون تومان تمام می گردد .چنانچه قرار گردد دولت هزینه زمین هم از مردم اتخاذ کند، قیمت مسکن ملی برای مردم گران تمام می گردد. بنابراین ممکن است عده زیادی از این طرح استفا دهند!

او اظهار کرد: پیش بینی ما این است که در سال 1400 تورم بخش مسکن کمتر از 36 درصد نیست؛ چرا که با افزایش نرخ دستمزدها قیمت مصالح ساختمانی هم گران می گردد.

باید گفت در اسفندماه 98 متوسط قیمت مسکن در تهران 15 میلیون و 628 هزار تومان بود که در آخرین ماه سال گذشته به 30 میلیون و 274 هزار تومان افزایش یافت.

آخرین اخبار مالی را از کانال تلگرامی خبرنگاران دنبال کنید

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 7316

به "قبل از انتخابات 1400 خانه بخرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از انتخابات 1400 خانه بخرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید