قائل به ورود مستقیم به بحث تئاترهای لاکچری نیستیم، تعامل با اصناف

به گزارش خبرنگاران، عصر امروز دوشنبه 19 آذرماه عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از دوازدهمین جشنواره سینماحقیقت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی مبنی بر محل برگزاری سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر گفت: گزینه های مختلفی مطرح است؛ هم گزینه های قبلی و هم گزینه های جدید. البته دست ما در این پروسه خیلی باز نیست. سینمای ما فضای یک جای ثابت برای میزبانی جشنواره را ندارد.

قائل به ورود مستقیم به بحث تئاترهای لاکچری نیستیم، تعامل با اصناف

وی ادامه داد: امیدواریم شرایط و منابع سازمان سینمایی با حمایت دولت اجازه دهد به این سمت برویم که سینمای ایران مکانی برای برگزاری جشنواره های مختلف داشته باشد. سال های سابق آقای حیدریان مقدمات این اتفاق را طی کردند و امیدوارم در دوره جدید با پشتیبانی مسئول جدید این امر صورت بگیرد و این مسیر ادامه پیدا کند. البته می دانیم این کار یک کار دراز مدت است اما برای سال جاری هم گزینه ها سال های قبل مطرح است، البته گزینه های جدید هم مطرح شده از همین رو ما باید فواید و مسائل این موضوع را برآورد کنیم. امیدواریم فضای جدید برای ما باز گردد اما اگر باز نشد کوشش می کنیم مسائل سال های قبل را حل کنیم.

وزیر ارشاد درباره مسائل پردیس ملت بیان نمود: همانطور که در جریان هستید سال قبل مسائل پردیس ملت در روزهای نخست جشنواره ملی فیلم فجر زیاد بود ولی رفته رفته این مسائل حل شد با تجربه ای که داریم اگر به گزینه های قبل هم برویم حتما مسایل سال های قبل را حل می کنیم. باید گزینه ها آنالیز ها گردد زیرا ممکن است این مکان جدید به نتیجه نرسد.

سرپرست همه اختیارات رئیس را دارد

صالحی در پاسخ به پرسش دیگری درباره قطعی شدن حکم حسین انتظامی برای ریاست سازمان سینمایی اظهار کرد: در نظام اداری کشور اینطور است که سرپرست از لحاظ مسئولیت مثل یک رییس ثابت اختیارات دارد و چنین فردی همه اختیارات عنوان ریاست را دارد.

وی ادامه داد: درباره آقای انتظامی هم این چنین است و چیزی از مسئولیت های او کاسته نشده و باید کارهایی که می تواند در مقام سرپرستی سازمان سینمایی انجام بدهد. ما سندهای بالادستی داریم که این سندها در سازمان سینمایی تنظیم شده و مبنای ماست البته هر مدیریت هم در دامنه آن تواند راهبردهایی را به پیش ببرد اما چارچوب کار همان است.

وزیر ارشاد در ادامه درباره صندلی سینمای مستند در سینمای ایران گفت: به نظرم اگر ما سینمای ایران به عنوان ظرفیت قابل توجه تلقی می کنیم سینمای مستند یک بخش مهم از این ظرفیت است؛ اینکه تقریبا هزار فیلم مستند در سال فراوری می گردد نشان دهنده ظرفیت ما است فیلمسازان جوان و پیشکسوت ما فضای قابل توجه در سینمای مستند پدید آورده اند و سینمای مستند بخشی از هویت فرهنگی و هنری ما است.

صالحی اضافه کرد: وقتی ما با مجموعه های مختلف دنیای صحبت می کنیم می بینم سینمای مستند ما بسیار شناخته شده است و جذابیت های سینمای مستند ما را می شناسند. سینمای مستند پل ارتباطی فرهنگی ایران با سینمای دنیا و جامعه واقعی جامعه ایران است. جامعه ایران لایه های مختلفی دارد و سینمای مستند با تصویرسازی که از این فضا می نماید، روایتگر این فضا است و پشتوانه ای برای توسعه کشور می تواند باشد. یکی از بحث های جدی ما این است که سینمای مستند در حوزه های مختلف می تواند تجربه ها و عبرت ها را ثبت کند. سینمای مستند ما با قابلیت های مختلف یکی از توانمندی های ماست.

وی درباره سینمای مستند مطرح کرد: در این سال ها همانطور که در فراوری مستند پیشرفت داشتیم در حوزه عرضه هم رو به رو رشد بوده ایم. شاید زمانی بینندگان سینمای مستند اقلیت خاصی بودند اما حالا فضای سینمای مستند با تنوع موضوعات و تکنیک ها در حال رشد است. همین اتفاق باعث می گردد ذائقه های مصرف بالا برود و فضاهای مختلف هم برای ببیندگان فراهم گردد. با توجه به مسیری که در افزایش سینمای کشور پدید می آید به وسیله دیجیتال کردن سالن های آزاد عملا فضاهای تازه ای را برای سینمای مستند فراهم می کنیم. این ها یاری می نماید فراوری نمایندگان سینمای مستند احساس بهتری پیدا نمایند تا برای دیدن آثار مستند فضاهای تازه پیدا نمایند. همچنین می توانیم فضاهای وسیع تری را داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رفتن یا ماندن مدیران سینمایی مانند محمدمهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل فعلی مرکز گسترش به دلیل سرانجام مأموریت شان از سوی صدا و سیما گفت: ما تقاضا کردیم و هنوز امیدوار هستیم تا دوستان صدا و سیما آن افرادی را که به سینما آمده اند و ماموریتشان به سرانجام رسیده، استمرار حضور داشته باشند. از همین رو نامه نگاری هایی نموده ایم و پیگیری ها همچنان ادامه داد.

صالحی درباره گرانی بلیت های تئاتر و بحث تئاترهای لاکچری هم گفت: ما معتقدیم دولت نمی تواند نظام قیمت گذاری را به صورت مستقیم جلو ببرد. نگاهی وجود دارد که دولت ها قیمت گذار شوند که این نگاه ممکن است در کوتاه مدت جواب بدهد اما نمی گردد این موضوع را پایدار نگه داشت. آنچه باید اتفاق بیفتد همکاری مشترک بین دولت و اصناف است ما از دوستان خواسته ایم این مسیر را ادامه بدهند.

وی در سرانجام بیان نمود: ان یک نگاه بخش نامه ای است که بگوییم قیمت بلیت ها نباید بالاتر از سطحی برود. این همان نگاه دولتی است. ما مصرانه می خواهیم این مسیر را با تفاهم میان دولت و صنوف جلو ببریم چراکه معتقدیم فضای هنر، فضای تعاملی است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "قائل به ورود مستقیم به بحث تئاترهای لاکچری نیستیم، تعامل با اصناف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با قائل به ورود مستقیم به بحث تئاترهای لاکچری نیستیم، تعامل با اصناف

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید