فرودگاه زوریخ، سوئیس

به گزارش مجله هاستفا، فرودگاه بین المللی زوریخ که کلوتن (Kloten) نیز نامیده می گردد، با جابه جایی بیش از 25 میلیون مسافر در سال، شلوغ ترین فرودگاه کشور سوییس محسوب می گردد.

فرودگاه زوریخ، سوئیس

زوریخ را می توان یکی از مراکز دانشگاهی مهم در سراسر دنیا به شمار آورد. به علاوه در جای جای این شهر می توان رگه ای از هنر را پیدا کرد، شهری پر از هنرهای خیابانی و نمایشگاه های هنری که هر هنردوستی را سر ذوق می آورد. این شهر ارزشش را دارد تا روزهای زیادی را در آن توقف کنید، اما متاسفانه برای کسانی که قدرت اقتصادی بالایی ندارند، کمی دردسرساز است.

معرفی فرودگاه

فرودگاه زوریخ در سال 1948 راه اندازی شد و در حال حاضر با جا به جایی بیش از 27 میلیون مسافر در سال شلوغ ترین و مهم ترین فرودگاه کشور سوییس محسوب می گردد. این فرودگاه بیش از 60 خط هوایی مسافربری از سراسر دنیا دارد و مرکز خطوط هوایی بین المللی سوئیس به شمار میرود.

مشخصات

  • نوع فرودگاه: همگانی
  • کد یاتا: ZRH
  • کد ایکائو: LSZH
  • ارتفاع از سطح دریا: 432 متر
  • قطب اصلی خط هوایی: Edelweiss Air، Germania Flug، Helvetic Airways، Swiss Global Air Lines، Swiss International Air Lines
  • فاصله هوایی تا تهران: 3765 معادل حدودا 5 ساعت (در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و زوریخ صورت نمی گیرد)

پایانه ها

فرودگاه زوریخ دارای سه پایانه به نام های A، B و E است.

پایانه A در سال 1971 افتتاح شده و به صورت اختصاصی برای پرواز های منطقه شنگن و بعلاوه پرواز های داخلی کشور سوییس استفاده می گردد.

پایانه B در سال 1975 افتتاح شد و در سال 2011 بعد از سه سال بازسازی گسترده دوباره آغاز به کار کرد. این پایانه هم پرواز های منطقه شینگن و هم پروازهای خارج از این منطقه را پوشش می دهد.

پایانه E در سال 2003 افتتاح شد و مخصوص پرواز های خارج از منطقه شنگن است.

از تشکیلات و امکانات فرودگاه زوریخ می توان به اینترنت وای فای رایگان، تور فرودگاه گردی (به مدت 1 ساعت 15 دقیقه)، دستگاه خودپرداز، تبدیل ارز، فروشگاه های معاف از اقتصادیات، اتاق مخصوص خانواده ها، اتاق بازی بچه هاِ، مرکز ورزشی، رستوران و کافه، خدمات درمانی، ایستگاه شارژ موبایل، داروخانه، دفتر پست، اتاق استراحت، تعمیر کفش، دوش و اتاق مخصوص سیگار اشاره نمود.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه زوریخ در فاصله13 کیلومتری مرکز شهر واقع شده است

راه های دسترسی

در این فرودگاه، ایستگاه راه آهنی در زیرزمین وجود دارد که مستقیما به زوریخ و بسیاری از شهرهای بزرگ سوئیس متصل می گردد. بعلاوه با قطار 12 دقیقه با مرکز زوریخ فاصله دارد.

یک خط تراموا نیز بین فرودگاه و مرکز شهر تردد می نماید که زمان این سفر، 37 دقیقه طول می کشد. با این تراموا می توانید منظره ها زیبای زوریخ را نیز ببینید، زیرا از روی زمین و بین خیابان های شهر عبور می نماید. چندین خط اتوبوس نیز برای دسترسی به فرودگاه و بالعکس وجود دارد. ترمینال اتوبوس و تراموا را می توانید در جنوب طبقه همکف مرکز خرید فرودگاه در سطح 1 پیدا کنید. تقریبا هر یک از هتل های بزرگ زوریخ، اتوبوس شاتل از فرودگاه به هتل دارند که به مشتریان شان خدمات رسانی می نماید.

تاکسی های سفید رنگ فرودگاه زوریخ نیز همیشه آماده سرویس دهی در مقابل درب پایانه ها هستند. این تاکسی های کارت اعتباری نیز برای پرداخت کرایه قبول می نمایند. هزینه سفر با تاکسی به مرکز شهر 56 یورو و زمان این سفر نیز 15 دقیقه است.

اطلاعات پرواز

در حال حاضر پرواز مستقیم بین تهران و زوریخ انجام نمی گیرد.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9539

به "فرودگاه زوریخ، سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه زوریخ، سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید