راهنمای سفر به کرواسی

به گزارش مجله هاستفا، راهنمای مسافرتی به کرواسی | Travel Guide To Croatia

کشور کرواسی، در جنوب شرقی اروپا (منطقه بالکان) واقع شده است. این کشور مجموعه ای فوق العاده از جاذبه های گردشگری متنوع است که کمی برای ایرانیان نا آشناست، اما باید بدانید که این کشور همچون مالدیو، ماداگاسکار و حتی مراکش جزء پر مسافرترین کشورها در دو دهه اخیر به شمار می رود، همچنین جالب است بدانید که 98 درصد از مردم کرواسی با سواد و بسیار با فرهنگ هستند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به کرواسی خبرنگاران قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور کرواسی همراهی کنید.

راهنمای سفر به کرواسی

موقعیت جغرافیایی کرواسی

از لحاظ جغرافیایی کشور کرواسی در جنوب شرقی اروپا و دریای آدریاتیک در جنوب باختری این کشور نیز واقع می باشد. زاگرب مرکز کرواسی و بزرگترین شهر این کشور است. مساحت کشور کرواسی حدود 56 کیلومترمربع بوده و مطابق با آمار سرشماری که در سال 2014 در این کشور انجام 4 میلیون نفر در آن زندگی می کرده اند. کرواسی در سواحل دریای آدریاتیک خود بیش از یک هزار جزیره دارد که 48 جزیره آن ساکنان دائمی دارد. کرس و کرک از بزرگترین جزیره های این کشور هستند و هر کدام دارای مساحتی حدود 405 کیلومترمربع هستند.

مختصری از تاریخ کرواسی

کروات ها، صرب ها و اسلونی ها در سال 1918 پادشاهی را تشکیل دادند. اما این پادشاهی در سال 1991 اعلام استقلال کرد و بعد از استقلال علیه صرب ها اقدام به تبلیغات نمودند و به انهدام و ویران کردن مغازه ها و منازل آنها پرداختند. پس از آن اتفاقات صرب ها تصمیم گرفتند در یوگسلاوی بمانند و از کرواسی جدا شدند. بعد از آن جنگ داخلی شروع شد. و بدنبال آن اسلوونی و مقدونیه بدون جنگ و کرواسی و بوسنی و هرزه گوین با درگیری خونین از یوگسلاوی سابق جدا شدند.

اطلاعات ضروری کشور کرواسی

زبان رسمی: کرواتی (هِرواتی)

واحد پول: کونا (HRK)

کد کشور: +385

شماره های اضطراری

  • شماره اضطراری عمومی 112
  • پلیس 192
  • آتش نشانی 193
  • آمبولانس 194

نوع برق شهری در کرواسی: 230 ولت و 50 هرتز است.

اختلاف ساعت با تهران: 2 و نیم ساعت از تهران عقب تر است.

فرودگاه های بین المللی:

  • فرودگاه دوبروونیک
  • فرودگاه زاگرب
  • فرودگاه ریجکا

آب و هوای کشور کرواسی

شرایط آب و هوایی در کشور کرواسی در بخش های مختلف آن فرق دارد، به طوری که در شمال این کشور شرایط آب و هوایی معتدل قاره است و در منطقه ها مرکزی و ارتفاعات آن شرایط کوهستانی حکم فرماست. نواحی ساحلی دریای آدریاتیک دارای آب و هوای مطبوع مدیترانه ای هستند. بهار و پاییز در نواحی ساحلی آب و هوای ملایمی دارد در حالی که در نواحی شاقتصادی و مرکزی، زمستان ها سرد و برفی است.

هزینه اقامت در کشور کرواسی

به منظور اقامت در شهرهای کشور کرواسی نیازی به هیچ گونه نگرانی نیست که داشته باشید زیرا در این شهر هتل های زیادی با کیفیت و قیمت های مناسب وجود دارد که می توانید بنابر بودجه ای که مدنظرتان است یکی از آنها را انتخاب کنید و به سفرتان در شهر زیبا و دید در کرواسی بپردازید.

اقامت در هاستل هم می تواند گزینه خوبی برای در این شهر باشد اما خوب باید در مورد موضوع امنیت و امکانات هم با خودتان کنار بیایید که آن انتظاراتی که در هتل دارید را نمی توانید هاستل داشته باشید.

لازم به ذکر است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید.

هزینه خورد و خوراک در کشور کرواسی

غذاهای کشور کرواسی به اندازه ای عالی هستند که می توانیم به شما قول دهیم که نهایت لذت را در وعده غذایی خودتان خواهید برد. اگر می خواهید که در سفرتان اقتصادی عمل کنید، می توانید از سوپرمارکت های شهر اقلام مورد نیازتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید. همچنین سعی کنید همراه خودتان یک قمقمه آب داشته باشید تا مدام مجبور نباشید بابت تهیه بطری آب مبلغی را پرداخت کنید به این صورت می توانید، کاهش چشم گیری در هزینه های خورد و خوراکتان داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به کرواسی به هزینه های مربوط به غذاها در این کشور اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 40 کونا را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 350 کونا پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در کشور کرواسی به نسبت ارزان تر است و مبلغ 42 کونا می باشد.

برای تهیه آب معدنی 14 کونا و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 16 کونا بپردازید.

چند غذای محبوب در کشور کراوسی

  • پکا | Peka

پکا یکی از غذاهایی است که باید در کرواسی حتما آن را امتحان کنید. این غذا عموماً با گوشت گاو، گوساله و یا هشت پا که در ظرفی بزرگ و آهنی قرار داده شده، درست می گردد.

  • گوشت کبابی بره

این غذای لذیذ تقربیاً در تمام کرواسی و در تمام روزهای خاص یافت می گردد. بر اساس تحقیقات، گوشت کبابی بره و این روش پخت در کرواسی دارای قدمت تاریخی 8 هزار ساله می باشد.

  • استروکلی | Strukli

استروکلی چیزی شبیه باقلوای یونانی و لازانای ایتالیایی است! برای درست کردن این غذا داخل خمیر نازکی را با چیزهایی مثل پنیر و میوه پر می کنند سپس خمیر را می پیچنند و آن را با خامه و کره مخلوط کرده و درون فر می گذارند تا ترد و برشته گردد.

  • پاستیکادا |Pasticada

پاستیکادا به شدت در کرواسی غذای محبوبی است اما مدت زمان پختن این غذا آنقدر طولانی است که معمولا در رستوران ها پخته نمی گردد. برای تهیه این غذا گوشت را یک شب در سرکه می خوانند و سپس آن را به مدت 5 ساعت با سبزیجات مختلف می پزنند.

هزینه حمل و نقل در کشور کرواسی

سیستم حمل و نقل در کرواسی شامل اتوبوس، تاکسی و مترو می گردد. ارزان ترین روش برای سفر بین دو نقطه در شهرهای این کشور اتوبوس است اما خوب باید از سریع رسیدن به مقصدتان چشم پوشی کنید. بیشتر راننده های اتوبوس هم به زبان انگلیسی صحبت می کنند و همچنین داری پریز برق و وای فای رایگان است که در طول سفر شما می توانید به طور رایگان از اینترنت استفاده کنید.

هزینه بلیط تک سفره 15 کونا

هزینه بلیط ماهانه 250 کونا

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 21 کونا و به ازای هر یک کیلومتر 12 کونا به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 150 کونا باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 34 کونا

شهرهای کشور کرواسی

  • زاگرب

شهر زاگرب در کرواسی شاید چندان مقصد شناخته شده ای برای جهانگردان ایران نباشد اما در همان نگاه اول می توان فهمید هر آنچه که از یک شهر اروپایی انتظار دارید را می توانید در این شهر پیدا کنید، از فرهنگ و هنر و تاریخ گرفته تا موسیقی و غذاهای لذیذ و سواحل زیبا. زاگرب شهر بزرگی نیست اما به اندازه ای دیدنی و دلنشین است که شما را وسوسه می کند تا به این شهر سفر کنید. پس تعجبی هم ندارد که تعداد جهانگردا آن روز به روز در حال بیشتر شدن باشد. از نظر جاذبه های طبیعی هم که دیگر حرفی نمی ماند، زاگرب مرکزی چهار فصل است که از همه جنبه های طبیعتی کوه و دشت و دریای آن می توان لذت برد.

  • دوبرونیک

دوبرونیک، از شهرهای قدیمی و تاریخی کشور کرواسی است که در جنوب این کشور قرار گرفته است. دوبرونیک یکی از زیباترین شهرهای مدیترانه اس به همین دلیل سالانه پذیرای جهانگرد ها و جهانگردان بسیار زیادی از سراسر جهانست. لازم است بدانید که این شهر در سال 1979 جزء میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و به آن مروارید دریای آدریاتیک لقب داده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سفر به این شهر می توانید راهنمای سفر به دوبرونیک را مطالعه کنید.

جهانگردی در کشور کرواسی

  • به سفر یک روزه جاده ای بروید.

یکی از کارهای هیجان انگیز در سفر به کرواسی اجاره ماشین می باشد. پیشنهاد می کنیم که حتی برای یک روز هم که شده (در صورت داشتن گواهینامه بین المللی) ماشینی اجاره کنید و به جاده بزنید. جاده ها بسیار استاندارد می باشند و از همه مهم تر، مناظری که خواهید دید حیرت انگیزند. یکی از سفرهای جاده ای محبوب، جاده ساحلی آدریاتیک (Adriatic) از اسپلیت تا دوبرونیک است.

  • بازدید از شهر قدیمی دوبرونیک

یکی دیگر از جاذبه های شهر دوبرونیک بازدید از شهر قدیمی این شهر می باشد. این شهر قدیمی که در خلال استقلال از یوگسلاوی سابقه ایجاد شده است همواره مورد توجه جهانگردان ورودی این شهر بوده است.

آدرس: Vetranićeva ul. 1، 20000، Dubrovnik، Croatia

  • بازدید از جزیره لوکروم | Island of Lokrum

جزیره لوکروم در دریای آدریاتیک واقع شده است و فقط 600 متر با شهر دوبرونیک فاصله دارد. برای رفت و برگشت به این جزیره قایق های فروانی وجود دارند که می توان از آنها استفاده کرد. این جزیره محل اقامت تابستانی ماکسیمیلیان، یکی از امپراطوران قدیمی مکزیک بوده است. در ارتفاع 96 متری از سطح دریا در این جزیره نیز می توان قلعه سلطنتی را نیز مشاهده کرد که از طریق فرانسوی ها ساخته شده است و بعد ها به عنوان برج ماکسیمیلان تغییر نام داد.

آدرس: Lokrum ul.، 20000، Dubrovnik، Croatia

  • صومعه فرانسیسکن | Franciscan Monastery

مجموعه بزرگی که متعلق به زمان فرمانروایان مسیحی بوده و شامل صومعه، کلیسا، کتابخانه و داروخانه می گردد این صومعه در خیابان اصلی شهر قرار گرفته است و در قرن 13 میلادی ساخته شده است. صومعه در اثر زلزله در سال 1667 نابود شد، اما در سال 1498 مجددا به سبک گوتیک بازسازی شد. داروخانه این صومعه سومین داروخانه قدیمی در جهان است.

آدرس: Stradun 32، 20000، Dubrovnik، Croatia

  • دروازه های شهر دوبروونیک | Pile City Gate

برای مدت چندین قرن، دروازه مشهور Pile، ورودی اصلی دوبروونیک بوده و در حال حاضر هم یکی از جالب ترین نقاط برای دسترسی به بخش قدیمی شهر است. این دروازه یکی از دو ورودی منطقه Lapad است که باغ های زیبایی هم در اطرافش دارد. یک تندیس زیبا از St. Blaise در فرورفتگی این دوازه وجود دارد که هنرمند مشهور کرواتی یعنی Ivan Meštrović آن را تراشیده است. دروازه دیگر متعلق به قرن چهاردهم است که Ploce نام دارد

آدرس: Ulica Vrata od Pila, Dubrovnik 20000, Croatia

  • پارک ملی پلیتویک | Plitvice Lakes National Park

یکی از مقصدهای جهانگردی مجذوب کننده کرواسی، پارک ملی Plitvic این کشور است. اگر عاشق پارک های ملی هستید، پارک ملی پلیتویک را در نظر داشته باشید. شانزده دریاچه مجذوب کننده با طیف رنگ زمردین خود، نظرهای بسیاری را شیفته طبیعت خارق العاده خود می کند و امکان گردش در آن بر روی پل های چوبی فراهم شده است.

سوغات های کشور کرواسی

  • کراوات های سنتی

این کراوات های سنتی چیزی فراتر از یک تکه لباس هستند؛ این کراوات ها تاریخچه ای غنی در کرواسی دارند. کراوات بخشی از لباس رسمی سربازان کرواسی در قرن هفدهم بوده است.

  • چترهای Šestine

این چتر یکی از متمایزترین سوغاتی های زاگرب است. خاستگاه این چتر، یک دهکده کوچک به نام Šestine بین زاگرب و کوه Medvednica است.

  • کریستال سامبر | Samobor

در سمت غرب شهر زاگرب در کرواسی، شهر کوچکی به نام سامبر وجود دارد که تولیدکننده کریستال سامبر است. صنعتگران و هنرمندان در این کارخانه با روش های سنتی، ظروف کریستالی زیبایی تولید می کنند

  • روغن زیتون
  • انواع پنیر
  • اسطوخودوس
  • قهوه (اصلی ترین نوشیدنی کروات ها)

اطلاعات مربوط به سفارت کرواسی

  • سفارت کرواسی در تهران

آدرس: خیابان پاسداران، بهستان یکم، پلاک 29

تلفن: 22589923

  • سفارت ایران در کرواسی

آدرس: Pantovčak 125D, 10000, Zagreb, Croatia

تلفن: 0038514578984

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 9656

به "راهنمای سفر به کرواسی" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به کرواسی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید