فرانسه از اپل خواست محدودیت های ردیابی ویروس کرونا را افزایش دهد

به گزارش مجله هاستفا، دولت مردان فرانسه از شرکت اپل درخواست کردند محدودیت های ردیابی ویروس کرونا با استفاده از بلوتوث را افزایش دهد.

فرانسه از اپل خواست محدودیت های ردیابی ویروس کرونا را افزایش دهد

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از اینگجت، دولت فرانسه از شرکت اپل خواست تا با برطرف بعضی از محدودیت های حریم خصوصی در دستگاه های این شرکت امکان ردیابی افراد مبتلا به ویروس کووید-19 را برای اپلیکیشن طراحی شده توسط مهندسان این کشور را فراهم کند.

برنامه فرانسوی ردیابی ویروس کرونا همانند اپلیکیشن هایی است که از طریق شرکت های گوگل و اپل طراحی شده اطلاعاتی را در خصوص بیماری کرونا و علائم بروز آن به کاربران می دهد. همچنین این برنامه با به کارگیری ابزارهای ارتباطی نظیر بلوتوث افراد مبتلا به ویروس کرونا را تحت نظر دولت قرار می دهد.

به کارگیری بلوتوث به عنوان ابزار ردیابی ویروس کووید-19 به معنای توانایی این فناوری برای شناسایی ویروس نیست. در واقع گروه پشتیبانی اپلیکیشن ردیاب کرونا با استناد به سابقه پزشکی فرد نصب کننده برنامه و اعضای خانواده او احتمال ابتلا به ویروس کرونا را آنالیز و او را از لحاظ محل های تردد تحت نظر قرار می دهند.

باتوجه به نزدیک شدن به زمان کم کردن محدودیت های تردد در شهرهای مختلف فرانسه دولت این کشور میخواهد تا پیش از تاریخ 22 اردیبهشت امسال توانایی های ردیابی اپلیکیشن مخصوص کرونا را با اتکا به فناوری بلوتوث ارتقا دهد.

دولت فرانسه نگران است که با برطرف محدودیت های تردد دوباره بیماری کرونا به شدت در این کشور شیوع یافته و افراد زیادی به آن مبتلا شوند.

دولت فرانسه درحالی درخواست برطرف محدودیت های حریم خصوصی را از اپل می نماید که بسیاری از کاربران نسبت به نقض حقوق شهروندی و حق طبیعی خود برای نبودن نظارت دولتی بر هرگونه فعالیت در فضای مجازی اعتراض کردند.

4144/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: host-fa.ir شناسه مطلب: 3729

به "فرانسه از اپل خواست محدودیت های ردیابی ویروس کرونا را افزایش دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه از اپل خواست محدودیت های ردیابی ویروس کرونا را افزایش دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید